Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Regulátor pro Leopard
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 18:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.9.2016
Příspěvky: 12
Ahoj všichni , dnes jsem měl velice úspěšný den.
Dopoledne mi shořel 60A ESC z ebey.
A ted mi bouchnul ray25 a při vytahování outriggera jsem ještě zlomil prut :-D
Mohl by mi někdo doporučit regulátor který vydrží všechno , v cenové relaci kolem 1500,- .
Motor https://emotors.cz/6181-leopard-lbp3660 ... motor.html
A napájím lipolkou s3 4500mah .
Předem díky


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor pro Leopard
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 19:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Máš to napsané u motoru hned v prvním řádku ... 112A.
Pokud chceš jezdit 160 km/h ( jak píšeš jezdí takto hodně modelářů ), tak počítej s odběrem ve špičce kolem 200A. Proto se nediv, že se regulátory do 60A chovají jak žárovka. V cenové relaci kolem 1500,-Kč budeš muset chvilku počkat ... až bude dolar za 10,-Kč, pak koupíš ten správný regulátor, co to vydrží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor pro Leopard
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 19:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.9.2016
Příspěvky: 12
Dobře díky ,
já uplně nechápu jak to funguje . Měl jsem za to , že když regulátor zvládne jen 50A ,tak motor ,,pouze"nepoběží na plný výkon.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor pro Leopard
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 21:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Je to dáno vinutím motoru a vniřním odporem baterky. Li-Polky mají tak malý vnitřní odpor, že dokážou ze sebe dostat obrovské proudy ... i 500A a více. A na vinutí toho motoru zase závisí, kolik těch A těmi dráty v motoru proteče. Pokud má motor tenké vinutí a hodně závitů, tak má i velký odpor a ten proud, co baterky dají, se přemění v mechanickou práci a teplo. Pokud je ten proud vysoký ( = motor je hodně zatížený ), tak toho zbytkového tepla je tolik, že se motor ( jeho vinutí ) rychle zahřeje a spálí. A regulátor, vložený mezi ten motor a baterky reguluje proud, který je potřeba pustit do motoru. Regulátor by měl být navržený na takový proud, který motorem protéká v jeho nejhorším provozním stavu - t.j. když je zablokovaný a netočí se. Pokud je regulátor silnější, spálí se motor. Pokud je regulátor slabší, protéká jím vyšší proud, než je schopen zpracovat a vyzářit coby ztrátové teplo do okolí a odnese to ten regulátor. A to je Tvůj případ - motor má dovolený max. proud 112A a pak je zde ještě proud, který by motorem protékal, kdyby byl zablokovaný - a ten bude ještě vyšší. Pokud se motor rozbíhá, tak na okamžik je v takovém stavu, jako by byl zablokovaný ( t.j. než se roztočí ) a pak proud hodně klesne. Regulátory tyto proudové špičky umí přežít, ale jen na chvilku. Pokud je ale velký rozdíl mezi tím, co regulátor snese a tím, co motor dovolí, tak ani ten krátký okamžik rozběhu nedokáže regulátor zpracovat a bouchne na přehřátí. A když k tomu přičteš to, že třeba je regulátor už hodně zahřátý z předchozí jízdy, tak stačí už málo a to teplo ( proudový impuls, co se změní v teplo ) ho zničí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor pro Leopard
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 21:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.9.2016
Příspěvky: 12
Děkuji mockrát , teď tomu konečně rozumím :-) , opravdu díky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz