Autor |
Zpráva |
Radekkk
|
Napsal: stř 25.01.2017 13:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
chlapi,chtěl bych se zeptat jestli někdo nestavíte nebo nestavěli jste podobnou loď. Zajímalo by mne z čeho nejlíp udělat různý sedačky atd. Aby to trochu vypadalo. Příloha:
Motory boat.pdf [342.06 KiB]
156 krát
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ufon13
|
Napsal: pát 27.01.2017 10:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
http://ufon13.rajce.idnes.cz/puncochovy ... CT6739.jpgtady je to vybroušené z podlahového depronu a nalakované nejdříve barvou pro tonování remalu rozmíchanou s disperzním lepidlem a kapkou saponátu a pak lakované silnou vrstvou neředěného (vodou ředitelného) polyuretanového laku na dřevěné podlahy . Lakování ponořením do laku a schnutí naležato na podpěrách z párátek v sušící desce zapíchnutých . http://ufon13.rajce.idnes.cz/figurky/#120.jpg zde v pozadí mírně rozmazaném stejným způsobem provedené čalounění, ale bez toho silného lakování, tou dobou (20let zpět) ten lak nebyl k sehnání.
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 06.02.2017 9:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
no zkusím se s těmi sedačkami nějak poprat. podařilo se mi sehnat nějakou tu dýhu a tak jsem se pustil do výroby palub. Bohužel přímo Teakovou dýhu se mi sehnat nepodařilo a tak jsem použil tuhle. Práce s ní není nic moc.Je docela tvrdá a štípe se.Nakonec jsem se rozhodl pro postup s oblepením lišt papírem.Pracný, ale jde to dělat v pohodě doma. Příloha:
DSC01066.JPG [ 52.64 KiB | Zobrazeno 2737 krát ]
Příloha:
DSC01067.JPG [ 69.23 KiB | Zobrazeno 2734 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 06.02.2017 14:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
kupoval jsem dýhu minulé úterý zde: Příloha:
Obrázek (3).jpg [ 33.78 KiB | Zobrazeno 2722 krát ]
perfektní domluva , a na místě možnost výběru, jen za dělení balíčků se platí za metr2 o 50,-kč více oproti ceně , ale balíčky nejsou nijak velké ani drahé mě vyšla dýha z břízy a amerického ořechu o ploše cca5m2 na 669,-kč s daní.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 06.02.2017 19:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
ufon13 píše: http://ufon13.rajce.idnes.cz/puncochovy_trup_aneb_od_desky_po_osvetlenou_jachtu/#PICT6739.jpg tady je to vybroušené z podlahového depronu a nalakované nejdříve barvou pro tonování remalu rozmíchanou s disperzním lepidlem a kapkou saponátu a pak lakované silnou vrstvou neředěného (vodou ředitelného) polyuretanového laku na dřevěné podlahy . Lakování ponořením do laku a schnutí naležato na podpěrách z párátek v sušící desce zapíchnutých . http://ufon13.rajce.idnes.cz/figurky/#120.jpg zde v pozadí mírně rozmazaném stejným způsobem provedené čalounění, ale bez toho silného lakování, tou dobou (20let zpět) ten lak nebyl k sehnání. Krásná práce ta punčochová loď
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 06.02.2017 19:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
díky za odkaz na tu dýhu.Je dobrý vědět, kde toho prodají i menší množství. Já jsem psal zatím jen do dvou firem a ani se nenamáhali odpovědět.Nakonec mi poradili na bazaru a poslali odkaz na pána který mi menší množství asi cca 5 druhů dýh odprodal. Tak zatím jsem dýhu vyřešil.Bohužel přímo Teaková mezi nimi není. Tak prvních pár lišt je nalepeno. Příloha:
DSC01076.JPG [ 54.33 KiB | Zobrazeno 2721 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: sob 11.02.2017 11:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
tak a jedna z palub je konečně hotová a nahrubo obroušená. chtěl bych se zeptat jak dál ji nejlíp upravit.Jestli třeba napřed nalakovat a pak teprve brousit. Bez nějaký úpravy ten papír trochu špiní.Dýha je jen 0,8 mm což není nic moc vrstva. A to už jsem něco obrousil.Také chci všechny paluby co nejfinálněji udělat před vlepením do lodi. Tam už by se upravovaly a brousily daleko hůř. Příloha:
DSC01078.JPG [ 68.09 KiB | Zobrazeno 2676 krát ]
Příloha:
DSC01079.JPG [ 91.41 KiB | Zobrazeno 2676 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 01.10.2017 17:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
tak sezona se chýlí ke konci a nastává čas k dalšímu pokračování ve stavbě. Chlapi potřeboval bych poradit nějaké vhodné střídavé motory a regly. Napřed jsem uvažoval o pohonu jedním motorem Leopard myslím 4082, 180 A reglem a lodním šroubem.Teď jsem změnil názor a chtěl bych loď pohánět dvěma 40 mm jet pohony s obraceči tahu.Tím bych jednoduše vyřešil i couvání.Ale otázka je jaký motory Tomuhle moc nerozumím a tak bych chtěl poprosit o radu.Uvažuji o Leopardech ale nejsem si jistý jakou řadu.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: ned 01.10.2017 18:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Jak je ta loď velká ? Dvě 40 mm turbíny mají už pořádný výkon a na loď pod 120 cm by bohatě stačily 28 mm JETy. Co se týká motorů, tak omezujícím faktorem jsou maximálně povolené otáčky jetu. Z toho pak vychází kv motoru v kombinaci s počtem článků zdroje. Co se týká výkonu motoru, tak bych volil váhu kolem 350-500 g na ten 40 mm jet, na 28 mm jet kolem 250-350g. S dobrým chlazením i o něco menší.
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 01.10.2017 19:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
loď je velká 1 180 mm a široká 385 mm. Jety by asi stačily menší, ale musím brát to co mám. Nejsou kovový,ale plastový takže otáčky odhaduju cca kolem 15 000. Vycházím podle jetů 40 mm z Azimut Atlantic Challengera od Graupnera které jsou téměř stejný. 18 - 20 000 je podle mne ta nejzažší hranice. 20 000 ale už spíš na jejich rozpadnutí. Můj typ jsou tak motory Leopard řady 36. Ale výběrem si nejsem jistý a tak proto si rád nechám poradit.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: ned 01.10.2017 20:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Leopard by měl být velice slušný nadprůměr a tam chybu rozhodně neuděláš. Podle napájení vyber takový, co bude točit kolem těch 18000 otáček ( někde jsem četl, že ta hranice je kolem těch 18000 otáček, ale už si nevzpomínám přesně ). Výhoda je v tom, že stačí použít jednosměrný regulátor a těch jsou mraky. Bylo by dobré, aby uměl 4 články. Na více článků bude už o dost omezený výběr motorů, protože inrunnery mají všeobecně dost vysoké kv.
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 02.10.2017 6:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
to máš pravdu s tím kv.Jsou celkem dost vysoký. Zatím trochu pokukuji po Leopardech LBP 3674 - 3,5 D kv 1900 - 2 400 W s vodním chlazením. Ty by mněli mít na 3S cca 21 000 a na 4S 28 000 toček.Otázka je zda budou stačit. Ale 40-řada kolem 3 500 W se mi zdá již dost.Přece jen je to motorový člun a ne závodní kluzák. Napřed jsem uvažoval zastavět jen jeden jet.Podle mne by musel být asi tak 50 mm.Tenhle se mi zdá málo. Loď má sice délku jen cca necelých 1 200 mm ale na plochu je velká dost.Měřítko bohužel nevím.Cca 1:10.Ale je zase celkem problem jeden jet pohon zastavět doprostřed když by se strany musely zbrousit.Pak by šel velmi špatně uchytit.Nebo vyrábět nějaký uložení.Takže nakonec nákladnější způsob a jety 2.Ty jdou uložit po stranách a stačí udělat jen díry a zalepit.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 02.10.2017 9:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
40-řada je už opravdu dost silný motor .... Ale klidně by šel použít. Sice výkonu má obrovský přebytek, ale zase má výhodu v tom, že by se ani nemusel chladit. Ale i ten 3674 má obrovský výkon - ani zdaleka ho nevyužiješ, nicméně platí to, co v předchozím - nebude nutné ho chladit ( pochopitelně pokud nezalomíš páku na vysílačce na plném plynu ). V Thorovi ( viz můj nick ) jsou dvě turbíny 28 mm, motory Speed 700 Turbo Neodym a na 12 článků NiCd ( teď už 3S3P Sony VTC5 ) žere jeden motor do 30A ... Takže příkon do 360W. Motory nemají vodní chlazení a ani se moc nezahřívají, ale je fakt, že naplno jezdím jen pár vteřin - jednak se to na tu loď až tak moc nehodí a jednak to při nižší rychlosti vypadá lépe. Nehledě na to, že odběr klesne na pár A. Proto Tebou uvažované motory jsou opravdu výkonově úplně někde jinde a klidně bych tam dal motory takové, aby otáčky byly do těch 20 000 - víc rozhodně nemá cenu, protože i tak bude rychlost hodně vysoká a bude to mít do maketovosti hodně daleko. Ale na chvilku to nevadí, je to spíš takový hec. Pokud můžu poradit, tak si dej pozor na zpátečku - v těch menších turbínkách je uvnitř trysky klapka, co obrátí tah šikmo dolů pod loď. Pokud se stane, že při plném plynu se ta klapka zvedne ( a i silné servo to hravě přetáhne ) a plný proud vody najednou zamíří dolů pod loď, tak se loď bude snažit udělat přemet ... následky si dovedeš představit. Pokud jsou obraceče tahu do boku, tak je to v pohodě. Ale i tak je to natolik prudký protipohyb, že těžší věci v trupu se mohou docela snadno utrhnout a pokračovat v přímém směru.
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 02.10.2017 14:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
dík za radu, na to si budu muset dát pozor.Jet pohony mají tzv. obraceč tahu. Klapku která je zvednutá a spouští se dolů až obrátí tah směrem pod loď jak píšeš. Jety asi budou opravdu silný a zdaleka nepojedou na plný výkon.Ale do menší lodi než je tahle určitě nikdy nepůjdu a proto investice radši do silnějšího pohonu.Jednou pokud se podaří sehnat polotovary nebo stavebnici bych chtěl postavit model nějaké luxusnější větší motorové jachty.Bohužel tohle je taková z nouze ctnost.Hlavně kvůli měřítku a tomu že nevím o jakou loď vlastně jde.Výrobce tohoto trupu se mi dodnes zjistit nepodařilo.Bohužel bydlím v paneláku a tak nějaké formy a laminování něčeho většího nepřichází v úvahu.A ani to neumím v odpovídající kvalitě.Loď je v současné době víc rozpracovaná než je na foto.Ale zatím taková hrubá stavba.Takže průběžně dodám fotky jak lodi tak jet pohonů.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
lodník
|
Napsal: pon 02.10.2017 19:32 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 29
|
Nechci tady strašit. Máš ty jety graupner 2340 v šuplíku ? Už 2 roky prakticky nejsou na trhu. Graupner Unit 5 je 49 a prodává se za necelých 5000,-. Jet 40 stála sestava do 2500,-. V téhle sestavě Tě pohon příjde na 20000,- ... www.kehrer-modellbau.de jet power 28 KAMEWA by sice člun byly schopny pohánět, ale vypadalo by to dost divně k poměrovým rozměrům modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|