Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 7:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
graupnerácký jety 2340 v šuplíku již nemám.
Rukou mi prošly celkem čtyři a za sebe říkám že nebyly nic moc.Plast byl přímo ubohý. U jednoho mi při provozu
praskla příruba a u druhého příruba i s půlkou dílu v kterém se otáčel šroub.Kdyby se mi náhodou podařilo udělat to jak píše Bořík a rychle sklopit obraceč tahu tak se mi celá klapka hned utrhne.A to by asi bylo všechno,co by se tak stalo.Byla upevněna jen na plastových kolíčcích.Takže ty jety fakt nebyly nic moc.Další dva jsem již nepoužitý prodal s Azimut Atlantic Challengerem na Slovensko.Jety Kehrer jsou daleko kvalitnější,ale bohužel malé.Já mám jet pohony o průměru 40 mm.Ty se mi tam ještě ve dvojici akorát vejdou.
Kdo je výrobce bohužel nevím.Potom dám nějaký fotky.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 7:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Jety Kehrer 28 nejsou malé .... na tu velikost lodi akorát. Thor má 1050 na délku a 320 na šířku a rozhodně ty jety nejsou malé. Co by bylo fajn, tak sehnat jety pravotočivé a levotočivé. Pokud jedou obě turbínky jedním směrem, bylo by vhodné pomocí kavitačních klapek korigovat točivý moment, protože při jízdě naplno je už patrný náklon lodi na bok. Sice to není nějak zásadní, ale je to poznat. U těch větších jetů to bude ještě horší - i když šířka lodi je dost velká.
Měl jsem v ruce ty jety od Graupnera a bál bych se je dát do lodi - zpracování a hlavně tuhost materiálu úplně zoufalá. Ten plast na přívodním kanálu by se hodil tak na kolesák, ale rozhodně ne na tak rychlou loď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: úte 10.10.2017 11:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Tak ty 40 mm jety jsou nakonec moc velký.Poměřoval jsem to a loď s tím vypadá hrozně.
Boříku chtěl bych se zeptat na ty Kehrery.Jak jsi s nima spokojený?
Jsou tam na stránkách dva o kterých bych uvažoval.KAMEWA a Riva Calzoni.
Ty máš podle obrázku asi ty Kamewy.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: úte 10.10.2017 21:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 29
Kehrery jety jsou spolehlivé. I ta 40 co máš je kehrer , před pár let je dělal. 99% lodí má zabudované kamewy. Jsou jimi nahrazovány i graupnerácké 40.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: stř 11.10.2017 8:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Turbíny byly součásti stavebnice Thora od Billing Boats. Jsou to jety, co měla kdysi v nabídce i firma Robbe. Samotné jety jsou dobré, problémy s nimi nejsou. Ne moc dobře je vyřešena ta zpátečka, kdy se uvnitř trysky zvedne klapaka a nasměruje tah vody mírně šikmo dolů pod loď. Problém je hlavně v tom, že proud vody je natolik silný, že stačí jen mírně nazvednout tu klapku a hned se překlopí na celou trysku a pak to loď vykopne zádí kolmo do vzduchu - při plném plynu. Navíc ten směr tahu na zpátečku je natolik špatný, že couvání je opravdu mizerné a vlastně téměř k nepoužití. Mnohem účinnější je tam dát obousměrný regulátor a raději obrátit tok vody přes turbínu - což je takové hodně divné. Mnohem lepší je obraceč tahu na bok, než dolů.
Jako největší nevýhodu bych považoval nutnost jezdit na čisté vodě. Hlavně po labutích zůstávají ve vodě kousky trávy a jakmile se ta tráva dostane k vrtulím, je na delší dobu co dělat - přístup je tam, na rozdíl od normálního šroubu, značně omezený a to z obou stran. Výhodou je zase to, že loď dlouhou 1050 mm otočíš na ploše cca 1200x1200 - manévrování je parádní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: stř 11.10.2017 19:31 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 29
Co chceš použít jako napájecí zdroje? Kolika článkové akumulátory chceš použít? Podle toho se odvíjí výběr motorů (napětí - KV ). Uvažuješ nakupovat v zahraničí ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory boat - stavba
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 7:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
zatím přesně nevím.
Musím si promyslet jaké jety tam dát a od toho se to bude odvíjet.
Jinak motory každopádně střídavé leopardy a napájení cca 3 - 4 S Lipol.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz