Autor |
Zpráva |
Bořík
|
Napsal: čtv 09.02.2017 10:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Vazelína je hustá - nic nezatěsní, protože se kolem hřídele vytvoří mezera, kam se stejně dostane voda. Nejhorší je na tom to, že pokud tam té vazelíny bude hodně, tak třením o hřídel vzniknou velké ztráty, které jsou často větší, jak samotná spotřeba lodní vrtule. U kvalitní osy a kvalitní hřídele je vazelína zbytečná. Pokud má někdo vyšmajdaná ložiska ( popř. vůbec žádná - i to se dá občas vidět ), tak ta vazelína tomu pomůže, ale je to takové hoooodně netechnické řešení, vhodné pro hračku na klíček, jako byl dřív "Mechanický remorkér" http://www.starehracky.cz/admin/katalog ... er%20(Svec).jpg Jinak ten spínač/regulátor je samozřejmě také možné použít. Má stejné vlastnosti jak samostatný regulátor.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Glatz
|
Napsal: čtv 09.02.2017 12:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.2.2017 Příspěvky: 100 Bydliště: Ostrava
|
Tak tento regulátor mi přijde jako rozumnější volba: http://www.dsys.cz/?prod=63&lang=czUmí regulovat a ještě k tomu umí i spínat další drobnosti. Můžu někam na můstek vyvést ledku jako záchraný majáček, když se ztratí někde v houští. Taky můžu dát do trupu ledku, jako že svítí kajuty, protože jsou odvrtané okýnka a budu je zaděšlávat clearfixem (čirou hmotou). No už se vidím jak s tím mlátím o zem, protože mi to nejde zapojit. Jsem spíše mechanický typ než elektronik.
|
|
Nahoru |
|
|
jmjm
|
Napsal: čtv 09.02.2017 23:07 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Ješovice, Liběchov
|
To Bořík: Byť jsem převážně letadýlkář tak na těsnění hřídele vazelínou (není vazelína jako vazelína) po zkušenostech nedám dopustit (hlavně u "bazénků" kdy na pozdro hřídele mnohdy zbývá jen pár centimetrů), jen se vše musí technicky vyřešit poněkud jinak a mnohdy je pak činnost spojená s údržbou mnohem snažší
|
|
Nahoru |
|
|
Glatz
|
Napsal: čtv 09.02.2017 23:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.2.2017 Příspěvky: 100 Bydliště: Ostrava
|
A která že to vazelina je teda nejvhodnější? Kdyby něco? Dnes přišly bronzová pozdra. Drát do toho pásne jak prdel na nočník. O víkendu na to vlítnu.
|
|
Nahoru |
|
|
jmjm
|
Napsal: pát 10.02.2017 8:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Ješovice, Liběchov
|
Já používám bílou technickou (používá se i na čerpadla) protože je řidší a nesviní
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pát 10.02.2017 10:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Tak např. ponorka U-47 od Robbe má na pohonné hřídeli jen kluzná bronzová ložiska. Potápím se ( ponorka - ne já ) i do 5 metrů a nikdy jsem neměl v ponorce ani kapku vody. A je třeba si uvědomit, že tam působí nejen hydrostatický tlak, ale i podtlak z vnitřních prostor, který vznikne ochlazením celé vodotěsné části trupu. A je to jen o pár kapkách řídkého oleje - nikdy tam žádná vazelína nebyla. Je pravda, že není vazelína jako vazelína. Pokud bude nějaká hodně řídká, tak snad ano. Občas namažu hřídel molybdénovou vazelínou, ale to většinou jen při prvním použití nebo při zkoušení motorů a šroubů. Co se mi podařilo, tak snížit odběr 4 motorů bitevní lodi z 18A na 5A ( na suchu ) díky odstranění vazelíny z pouzder - byla tam skoro jako natlakovaná a odpor při otáčení byl značný.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pát 10.02.2017 16:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
WD40 ... nevím, nikdy jsem to nepoužil. Ale asi není důvod, aby to nefungovalo. Zato kamarád stříknul trochu WDčka do přijímače a z modelu dálkově řízeného se stal model "na krátko" řízený. Přijímač dokázal zpracovat signál do dvou metrů, takže kamarád, aby model mohl řídit, chodil po břehu s anténou nad modelem. Takže bacha na to.
|
|
Nahoru |
|
|
jmjm
|
Napsal: pát 10.02.2017 20:43 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Ješovice, Liběchov
|
Proto jsem psal o té matce a čroubu na vývodu z pouzdra, vývod slouží jako zásobník na vazelínu a šroubem se zreguluje tlak. Při zhruba 20% výkonu se začne šroubem zatlačovat vazelína víc do pouzdra a to až do okamžiku kdy motor začne ztrácet otáčky, poté se uvolní šroub o zhruba dvě otočky-tlak klesne a během 10s plnho otáčení se tlak na hřídel téměř ztratí a do jedné minuty provozu kdy se vazelína rovnoměrně rozptýlí v pouzdře vše běží jako by tam vazelína nebyla. Pak stačí tak jednou za sezonu až dvě překontrolovat, případně vazelínu doplnit
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: pát 10.02.2017 21:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
S WD40 opatrně není to přímo mazivo spíš čistič,nejvíc mi připomíná brzdovou kapalinu rozpouští leptá žere podporuje korozi.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
Glatz
|
Napsal: sob 11.02.2017 15:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.2.2017 Příspěvky: 100 Bydliště: Ostrava
|
Ok, WD-40 nepoužívat. Použiju starý dobrý olejíček na šicí stropje. Mažu tím už několik let řetěz na biciklu a je pořád jako nový. Matroš jsem dnes nakoupil, tak jdu na věc. Nakonec jsem přece jen koupil ten MDD18. Servo mi bylo doporučeno silnější, než ty malé potvůrky co jsem doma nahrabal v šuplíku.
Přílohy: |
IMG_1965.JPG [ 95.25 KiB | Zobrazeno 1956 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: sob 11.02.2017 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
....ten regulátor super, ale to servo 311 je opravdu zbytečně velké (těžké) stačilo by bohatě to mrňavé...nebo teda max. 14-ti gramové, mimo váhy zabírá i zbytečně moc místa v lodi, přijimač od Kadeta..no... budiž, motory ok, ... jaký máš vysilač k tomu přijimači? Tak at se daří - sleduju to
Naposledy upravil rakos dne sob 11.02.2017 15:41, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Glatz
|
Napsal: sob 11.02.2017 15:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.2.2017 Příspěvky: 100 Bydliště: Ostrava
|
No už teď vím, že servo velké použít nepůjde. Nevleze tam. Přijímač a vysílač mám prozatím jen zapůjčený. To je to nejmenší vyměnit.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: sob 11.02.2017 19:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
tak jsem vylezl z pelechu po angíně a nestačím zírat , že by pěkné téma? docela mě pobavil kolega co psal že podobné přestavby s vysoko položeným těžištěm jsou předem ztracený boj.... dovolím si jemný nesouhlas a doložím odkazem na obrázky: http://ufon13.rajce.idnes.cz/model_roku_2012/berte to jako možné řešení jak si nepocuchat nástavby při vstupu do podpalubí ...já to praktikoval na 35let starém sovětském modelu . u popisovaného modelu bych pro kormidlo bez obav použil submikroservo, perutě kormidla jsou hydrodynamicky vyvážené takže síla potřebná k jejich vychýlení i za plavby je minimální. motory mi přijdou zbytečně veliké šel bych cestou těch malých 6-8mm ,spojka může vypadat i takto: http://ufon13.rajce.idnes.cz/spojka/ Hřídel bych spáchal z uhlíkové tyče 1mm a pouzdro hřídele z mosazné trubičky z obi s vnějším rozměrem 2mm . ložiska stačí i z trubičky bovdenu, mazání osobně používám u mikroušů http://ufon13.rajce.idnes.cz/mikrousove/#S3010025.jpg právě jen WD ale tam mám obvykle hřídele z injekčních jehel v pouzdrech z větších jehel takže nerez na nerez. Pokud bych měl obavy z průniku vody postavil bych kolem vnitřních konců pouzder hřídelí krabičku s náplní silikonové vazeliny. Trup jako je na mém rajčátku ,,model roku,, se dá vyřešit i jako zcela hermetický a dá se i mírně natlakovat vzduchem což spolehlivě udrží vodu venku - modelové ponorky to občas používají také tak. Jak koukám na ty nástavby a pěkné detaily napadá mě zda řešíš v průběhu stavby osvětlení? Bylo by to škoda nemít ho tam. Jooo a nezapomen na kouř . P.S. kdyby byla stabilita malá můžeš jít cestou nasouvacího kýlu, ten může obsahovat i napájecí akumulátor místo další zbytečné zátěže na modelu z odkazu to tak bylo: http://ufon13.rajce.idnes.cz/mikrousove/#S3010037.jpg
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: sob 11.02.2017 19:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
zdzd píše: Tipnu si že jo. Něco podobného jsem dělal už před drahnými lety a byl to v podstatě ztracený boj. Nástavby jsou relativně těžké, takže tendence k převrácení. Zatížit v kýlu to moc nejde, malý výtlak. Šrouby v měříku nejsou k ničemu, netáhnou. Větší šroub má reakční moment, který to převrací. Celá věc je tak horko težko do vany, protože jakýkoliv vítr nebo vlna to zase pošle ke dnu.
Já měl nějakou letadlovku, o něco menší a štíhlejší. Tudíž ty problémy byly ještě výraznější. A tipnul bych si, že se s nimi potýká taky...
Model je 1:350. Kde sežene vítr a vlny ve stejném měřítku?
obracej se na odborníky kamaráde: nejen ve vaně: Příloha:
k1 013.jpg [ 66.75 KiB | Zobrazeno 1919 krát ]
a že by ještě menší šroub než ten ze stavebnic? Příloha:
minilodě (8).jpg [ 122.93 KiB | Zobrazeno 1919 krát ]
a že by šlo řídit i bez kormidla??? Příloha:
minilodě (9).jpg [ 190.83 KiB | Zobrazeno 1919 krát ]
ale taková táhla ke kormidlu z manželčina vlasu to je teprve klasika: Příloha:
minilodě (5).jpg [ 128.45 KiB | Zobrazeno 1919 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|