Autor |
Zpráva |
kalmandor
|
Napsal: pon 11.09.2017 8:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Má tu někdo zkušenosti s kamerama?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Amper
|
Napsal: pon 11.09.2017 9:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
podivej se do sekce o FPV v copterech
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: pon 11.09.2017 9:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 11.09.2017 13:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Bořík píše: V tom tvém případě bych opravdu uvažoval pouze o olovu, coby zátěži. Jiné materiály ( snad kromě zlata, wolframu, platiny a rtuti, ale to asi nebude cenově moc zajímavé ) nejsou vhodné - beton ne a zaplavení vodou už vůbec ne. Důvod je jednoduchý: střelba. Pro tvůj záměr je hodně důležité, aby se loď, pokud možno, nehoupala. Jedině tak se dá počítat s tím, že po první salvě ( nebo na vlnkách ) se loď moc nerozhoupá a budeš moci vystřelit znovu s tím, že bude větší šance se trefit. Olovo má objemovou hmotnost 11.3 kg/l, beton 2.3 kg/l a voda 1.0 kg/l - takže čím bude na dně materiál s větší hustotou, tím míň se bude loď kolébat. zdovolením se ještě jednou vrátím k vyvažování. jde o to , kolik mrtvé váhy je modelář ochotný zvedat a spouštět u vody, samozřejmě u malých necek je to celkem irelevantní , ale u lodě kolem2 metrů délky už půjde o takovou váhu, že ji sám na vodu nedostaneš bez vozíku a nájezdu(vím co píšu můj drobeček novgorod měl při průměru 60cm zátěž z 15kg olověných ingotů a zbytek v akumulátorech a 20kg potvoru jsem na vodu nedal sám nikdy), proto jsem nafotil drobné vysvětlující fotoosvětové snímky nevalné kvality ale ilustrující co s obří vzduchem naplněnou lodí udělají všechny 3 typy zátěže. první fotka je klasika (olověné broky nemám jsou tam nerez kuličky): Příloha:
PICT0232.JPG [ 67.27 KiB | Zobrazeno 923 krát ]
zátěž maloobjemová vždy se dá někam rozmístit v trupu ale obrovská nevýhoda je to, že se s ní budeš tahat pořád jakmile chceš jezdit. Druhá je beton: Příloha:
PICT0228.JPG [ 60.21 KiB | Zobrazeno 923 krát ]
dostupnost a cena nepoměrně lepší než olovo, dá se v ní vytvořit struktura pro uchycení veškerých podpalubních nutností jako aku , motory , vybavení pro efekty, nevýhoda - opět se s tím musíš tahat po dobu životnosti modelu. Další výhoda nevýhoda je objemnost zátěže z betonu, ale u takto velkých necek je přebytek volného prostoru tak proč né..... A do třetice zátěž vodou: Příloha:
PICT0233.JPG [ 67.12 KiB | Zobrazeno 923 krát ]
výhoda je že v trupu není pořád , tudíž trup je tak těžký jak je nutné vnitřní vybavení+sama loď. 5ešit nádrže na vodu je jednoduché a v pohodě realizovatelné pomocí kanalizačních plastových rozvodů. Na fotkách je trup zastoupen kelímkem s vodoryskou a nutné vybavení zastupuje AAmonočlánek.Ve skutečném modelu je toto vybavení samozřejmě co nejníže nad kýlem a pro stabilitu při neklidné hladině je vždy dostatečné, to že je použito zatopení vodou dokonce velmi přidává na realističnosti pohybu modelu po hladině. Takže tolik k vyvažování opravdu velkých modelů z praxe, ten ,,prinz eugen,, co se u mě staví, bude vyvážen také vodními balasty nejspíše ze 4 trubek průměru 80mm po celé délce trupu kam až to půjde zbytek zátěže obstará betonové lože na dně trupu s přihrádkami pro aku, motory a vyvýječ HHOplynu pro střelbu.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 11.09.2017 14:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
jak muze mit pouziti vody vliv na realistiku plavby ? Protoze muzes jit na vetsi hmotnost ?
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 11.09.2017 14:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Ono s tím vyvažováním je to trochu jinak, jak píše Ufon. Zaplavování vodou se používá převážně u Tug Towingu, kde se vozí vana s hmotností od cca 60 do 200 kg a tato vana opravdu simuluje velký tanker nebo nákladní loď, kde váha a tím i setrvačná hmotnost ) hraje tu nejdůležitější roli pro manévrování v přístavu. Tam opravdu nehraje roli, čím se ta setrvačná hmotnost "vyrobí" a jestli se vlek kolíbá víc nebo míň nehraje - při té váze - tak velkou roli. Ufonovi neberu zkušenosti s těžšími loděmi - já mám zkušenosti s loděmi od malých až po 100 kg jiné. ( viz třeba 30 lodí v měřítku 1:100 Midway klubu, na kterých jsem se podílel ). Šlo vždy o válečné lodě, které měly vysoké nástavby a tím i těžiště celé lodě bylo potřeba dostat co nejníž. Pokud by se u některých lodí použilo zaplavování vnitřních prostor, tak by se vůbec nedaly dát na vodu - jejich nestabilita byla obrovská, už i malé vlnky loď převracely a loď hned začala nabírat vodu. Proto bylo nutné nástavby co nejvíc odlehčít a veškeré těžší věci dostat co nejníž. Proto je velmi žádoucí, aby na dně bylo co nejvíc olova. Stejný problém je také u maket plachetnic, kde pravidla povolují trup pod čarou ponoru mírně prohloubit a tím posunout těžiště co nejvíc dolů. Stejně tak jakákoli soutěžní plachetnice má z naprosto stejných důvodů hluboký kýl a na něm dole pořádné závaží, které ve většině případů je těžší, jak celá loď se vším všudy. Rozumím tomu, že zaplavováním se ušetří dost přidané hmotnosti, kterou nemusím tahat s sebou a vezmu si ji přímo na místě, ale použítí tohoto způsobu vyvažování není žádoucí využívat u všech lodí - nakonec u některých by to ani vůbec nešlo. Takže závěrem: zaplavování coby zátěž ve většině případů maketové plavbě uškodí a ne, že ji přidá.
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: pon 11.09.2017 18:06 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 11.09.2017 18:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Amper píše: jak muze mit pouziti vody vliv na realistiku plavby ? Protoze muzes jit na vetsi hmotnost ? má, protože trubice v trupu jsou pospojovány a voda v nich je volně průtočná takže model se krásně pohupuje v rytmu větších vln a to opravdu velmi realisticky spodní pevná nutná zátěž pohonnými olověnkami stabilitu zajištuje spolehlivě a je samozřejmé co píše Bořík o nutnosti lehké konstrukce všeho nad čárou ponoru..... jak to dopadne v případě , že stavitel nedbal na lehkou konstrukci nástaveb je vidět zde: Příloha:
IMG_20170624_181707.jpg [ 149.96 KiB | Zobrazeno 891 krát ]
Trup byl úzký paluba široká nástavby vysoké a mimo osu ...zaděláno na velké problémy a to ještě nástavby byly z klasické překližky a kovů a né z lehkých plastů a letadla z plných pryskyřičných odlitků.Přídavný kýl je vynesen 40cm pod trupem a obsahuje 3,5kg zátěže ve formě nerez kuliček rozmíchaných v epoxydu a nalitých do novodurové trubky s čely z dětských kindervajíček větších rozměrů. Nechci nikoho přesvědčovat , jen zkušenost a bez tugtowingu, ten nejezdím a že se s Boříkem občas neshodneme v konstrukci je normální a v pohodě viz mnou hojně používané utopené motory..... jen chci objasnit a vysvětlit možnosti .
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: pon 11.09.2017 22:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Je fakt super jak dokážete poradit a navrhnout spousty různých možností. Jsem rád za každou radu kterou zde zanecháte.
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: pon 11.09.2017 22:17 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Apropo, celková váha celé nástavby je momentálně něco kolem 0.3kg, což i mne samotného překvapilo. Samozřejmě lak a další části, které postupně dodělávám (momentálně pracuji na komínu č.1. A okolní struktuře) váhu ještě o něco zvýší, ale snad nebude natolik těžká, že by se při každém pokusu o obrat musela překlopit. Doufám v to. Přece jenom, vysoká je dost. jinak zkušený si všimne, že jsem se sekl ve výpočtu a spodní polovina superstruktury hlavní věže je kapku delší a vyšší, než má být. Jinak vyvážená je téměř perfektně, aniž bych se o to nějak moc snažil, což bylo další velmi milé překvapení. No uvidím co bude dál.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 11.09.2017 22:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
30 dkg je opravdu skvělé číslo - na tu velikost. Dost váhy zabere povrchová úprava - vzhledem k tomu, že je to z papíru a že se to má i potápět. Bude potřeba to dost impregnovat proti vodě a i tak to občas někde nabobtná a mírně se pokroutí. Ale vzhledem k tomu, že je to spotřební záležitost, kam budou létat airsoftové kuličky, tak by to nemělo moc vadit.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 11.09.2017 22:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
tak mě napadá, čím to je napouštěné? myslím ten ,,papundekl,, z modelařiny pro obživu jsem zatím prošel stadiem rozpuštěného polystyrenu v toluenu, pak epoxydu v acetonu nebo lihu a nyní jsem u vrstvení do sendviče kde je sklo , pak papírová vystřihovánka a další sklo to vše zatížené po prosycení laminačním epoxydem mezi separovanými(pečícím papírem) deskami skla ale to už by bylo neprůstřelné kuličkami. Pro ilustraci tohle je napouštěný karton zředěným epoxydem padlo na to kilo 285ky a 4 litry acetonu: Příloha:
PICT8493.JPG [ 124.35 KiB | Zobrazeno 854 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
lodník
|
Napsal: úte 12.09.2017 0:28 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 29
|
Vraťme se chvíli na začátek. Stavíš Kongo 1:100 220cm, výtlak cca 38KG. Potah trupu tvrzeným papírem. S tím, že ho chceš použít jako combatovou loď a přesto ho chceš vybavit RC soupravou za cca 20 tisíc a plno funkcemi. Combat má předpis měřítka 1:144 , opláštění 0,8 mm balzou s kostrou trupu pár žebry. Balza je ve stojině samonosná a vyztužuje trup. Papír nosný není. Proto potřebuješ výztuže mezi žebry, což se sílou a hustotou žeber zmenšuje " prostřelitelnou " plochu trupu . S velkou pravděpodobností by Tě do závodů nevzali. Výtlak Konga by byl cca 12 kg potopený tak 20kg oproti odhaduji tak 90 kg v Tvém případě. Na to už budeš potřebovat speciální loď pro vyzvedávání ponorek. Jako munice se používají ložiskové kuličky 1/4" což je přes 6mm. Děla--hlavně jsou v 0 a v - náměru. Jak psal Bořík bude velký problém s ipregnací kartonu nástavby natož trupu a následným případným celkovým zničením trupu o předměty na dně . Oprava balzového rozestříleného boku trupu je jednoduchá . Jooo, a u nás se combat soutěže nejezdí. Dle mého názoru je škoda stavět tak pracnou loď k jedné jízdě. Nebylo by lepší postavit Show model .. s pevným trupem překližková žebra. Olištována. 3 vrstvy epoxylaminátu. Vevnitř napuštěná naředěným epoxy K pohonu se přikláním k ufonovi, ale pohon pouze 2 vnitřními motory : Prop drive v2 3548 KV 900 s 2 článkem lifepo4 -40Ah. šrouby 45. Vnější šrouby volně otočné. Předpokládaný příkon při maketové rychlosti je 50-60W při " šetřící " cestovní rychlosti cca 7W. Takže kapacita dostatečná. podívéj se na google vyhledávač : rc model battleship scratch buiding , rc model battleships combat , battleships shows , je tam toho dost . Ať se daří
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: úte 12.09.2017 5:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Lodníkovi děkuji za informace, ale o combattu už jsem si přečetl. U nás existuje jeden klub na moravě. Nemohu najít oficiální stránky, bohužel. Navíc po dlouhých úvahách jsem se rozhodl do combattu nepouštět. Ovšem plán zůstává stejný, jen s tím že model bude ukázkoví a pálit bude jen na jednodušší plovoucí cíle pro ukázku a pro zábavu. jinak s měřítkem máš pravdu, mám moc velkou loď.
Naposledy upravil kalmandor dne úte 12.09.2017 6:50, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
kalmandor
|
Napsal: úte 12.09.2017 6:11 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2017 Příspěvky: 64 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Pro ufona: nevím jak se ten sajrajt jmenuje, ale po natření by se to mělo vsáknout do toho trdého papíru a do pár minut stvrdnout a zplastovatět. Je to něco na způsob kyanoakrylátu (vteřinové lepidlo) a voda to už nezlikviduje. pak nějaký ten silikon na zaspárování a nakonec pár vrstev laku odolného proti vodě. Mám kamarádku která pracuje se drěvem a tohle mi doporučila.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|