Vigo
|
Napsal: pon 13.11.2017 9:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Je to diesel, ale jak vlastně fungují ty vyvíječe kouře? PLA nemá rádo teplo nad 60° tj nic co by víc hřálo nepůjde. Navíc, až osadím čerpadlo pro vodní dělo, bude dole už celkem plno a pochybuju, že by se to vešlo. Trápím se trápím s designem stínítek pro poziční světla ale jak tak studuju na webu stupně, tak vidím, že konkrétně má volná předloha na to absolutně kašle. Poziční světla jsou odstíněná v 90°úhlu a žádné 22,5° svícení vzad se nekoná. Stejně tak bílé poziční světlo je na kabině a svítí dokola i když jak jsem vyčetl u lodí nad 40 stop (což tohle určitě je) musí být jedno vepředu ve výseči 225° a zadní ve výseči zbývajících 135°. Teda jsem jen teoretik, ale překvapilo mě to.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 13.11.2017 10:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
těch 90°je uhel stínění ale světlo je vidět těch předepsaných22,5°i z bočně-zadního pohledu, protože lucerna je před stínítkem.To, že některé lampy vypadají jako průhledné dokola, neznamená, že uvnitř není stínící plech, proč neušetřit náklady na výrobu že?
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 13.11.2017 10:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
dýmostrojky fungují na principu stejném jako elektronická cigareta a dají se z jejich komponent i vytvořit, jen průvan v nich je tvořen ventilátorkem a né nádechem. Ten na fotce je právě z cigarety spáchán a po zakrytování samolepící skelnou izolační páskou na těsnění dvířek kamen a oblepení hliníkovou páskou ho během činnosti můžeš držet i dětskou ručkou. Navíc se obvykle montuje tak , že uvnitř trupu vysí zavěšen na silikonové spojovací hadičce pod vlepenou trubkou v komíně takže se vlastně ničeho nedotýká. vyfocený je z 2 víček na topenářskou trubku22mm.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 13.11.2017 12:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 13.11.2017 15:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Ten poválečný japonec je originálnější a přeci jen méně okoukaný. Ne že by se tento kit od Tamiya na plovoucí nepředělával, ale přeci jen to není taková "masovka", jako americký válečný PT. Ten dělá v nízké Revell pořád dokola v mírně modifikovaných verzích - já mám PT117 (na něm sloužil Kennedy), teď naposledy byl PT167, předtím PT109. Navíc ho dělá i Italeri (velký 1:35) , ten je pro konverzi také hodně populární.
Jinak moc zásadní argument mezi těmito dvěma náměty nevidím, tvar trupu by měl jít i původní.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 13.11.2017 15:44 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Já se tedy přiznávám, že u rychlé lodi nevidím výhodu. Jen to jezdí rychle. Ale už jsem měl v hledáčku, něco co by podporovalo více možnosti 3D tisku: Lockheed Sea Shadow. Mám doma kit a potopené motory na konce trupů by vše hodně zjednodušily. USS Independence (LCS-2). Tam by 3D tisk hodně pomohl. Trup je složitý.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: pon 13.11.2017 15:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Díky, Tome já chci aby to bylo hezké a Japonec je sice parádní, ale předloha je větší tj byl by problém detaily, budu muset asi vybrat něco menšího. Navíc netuším jak vymodelovat trup
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 13.11.2017 16:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Nerozumím tomu, proč chceš tisknout něco, co se prodává za levno a v kvalitě, kterou v žádném případě nemůžeš tiskem dosáhnout. Tak, jak píše Tomaš, že chce tisknout něco, co nelze koupit jako vhodný kit, tak tomu rozumím, ale proč jít uměle do horšího a složitějšího, tomu opravdu nerozumím. Co se týká kluzu, tak u těch malých lodiček je to problém - většinou jsou natolik těžké, že malá plocha trupu nedokáže tu loď zvednout do kluzu. Co by třeba bylo zajímavé, tak Boeing 929 Jetfoil.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 13.11.2017 16:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
A tak on by se ten WWII PTxxx dal udělat v pro mnoho lidí optimální velikosti někde napůl mezi Revellem 1:72 (cca 34cm) a cca 80cm, co má Italeri 1:35, půlmetrová varianta by byla vcelku zajímavým doplněním. Jinak výhoda válečného ELCO PT je v dost jednoduché nástavbě, pro tisk triviální, k tomu torpéda a jediný pracnější díl je ten kanón. Jak jsem psal - tady neteoretizuji, já Revel PT117 1:72 v plovoucí verzi mám, takže ty velikosti mám dost v oku. Ale připouštím, že i v té "alternativní velikosti" to originální nebude. Do jisté míry zajímavý námět by mohl být sovětský válečný člun 1125. Mezi lodičkáři je to notoricky známé, vyšlo ještě za socialismu, viz http://benash.wz.cz/ricni_delovy_clun_list1.png , ale tady určitý smysl tisku vidím, výroba těch tankových dělových věží vždy byla značný opruz a kdyby se to podařilo tiskout, tak proč ne...
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 13.11.2017 17:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Zrovna ELCO ve velikosti 1:35 od Italeri moc ideální není - samotný trup váží 480 g a když dáš na vodu veškeré díly z plastu ( bez RC vybavení ), tak je loď akorát na čáře ponoru. Takže i na ten kluz je příliš těžká a lepší je pořídit laminátový trup s váhou 215-230 g. Ideální velikost lodičky, aby byla na vodě "akorát", je tak kolem 900-1500 mm. Moc malé lodě už mají problém s vlnkami a chovají se moc hračkově. Na ten bazén je to o něčem jiném, ale předpokladem je zase víc lodiček v provozu najednou, jinak je to nuda.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|