Autor |
Zpráva |
Vigo
|
Napsal: pon 13.11.2017 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Díky za tip s tím dělovým člunem, věže nejsou problém Je to mikromodel, celý tank asi 5cm. Jen ten člun je děsně úzký, v mém měřítku tipuju tak 5cm a to by bylo šíleně vratké, nebo ne? Jo a dnes jsem ve frontě v GM na ledky zjistil, že prodávají i ta Čínská čerpadla za 80Kč a neodolal jsem, abych nemusel čekat a jedno vzal. Holt budu mít celkem tři Tak kdyby pak někdo potřeboval... Spíš ale motůrky z těch dvou mohu použít jako motory pro lodě. Funguje to překvapivě super, na vodní dělo nebude problém i na jeden článek LiFe to stříká při zaškrcení hadičky kolem 40cm. Tak snad se s tím servozesilovač z HXT 900 nějak popere. To ještě asi dnes zkusím. Jo a jak jsme tu řešili druhy čerpadel, tak tohle má taky jen oběžné kolo jen trojcípou hvězdu jako Mercedes, vůle asi 2-3mm kolem a v pohodě to funguje i tlakuje. U mého čerpadla opravdu musel být problém jen v malých 2mm trubičkách a taky je pravda, že sání má z čela. No prostě až to budu dělat příště...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 13.11.2017 21:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Vigo píše: Jen ten člun je děsně úzký, v mém měřítku tipuju tak 5cm a to by bylo šíleně vratké, nebo ne?
No nevím, podle mě to má poměr délka-šířka plusmínus stejný jako ten japonský PT15, o kterém jsi uvažoval. Elco PT z WWII možná o něco širší je...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 13.11.2017 21:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Bořík píše: Ideální velikost lodičky, aby byla na vodě "akorát", je tak kolem 900-1500 mm. Když to jsi zase u pohledu "ortodoxního lodičkáře, ne u modelu pro zábavu Sice máš obecně pravdu, jenže v reálu už třeba Scheveningen ze stavebnice tuším Teltech (už zaniklá firma, ale asi budeš vědět, co myslím) s délkou něco k 90cm a slušnou bachratostí je na přepravu pěkný opruz, na přihození do auta pro akci s rodinou už je to velký problém. A nějaký torpédoborec s délkou 120-150cm už je dokonce o dost horší než bedna soutěžních větroňů F5J (a to už není nic malého), u menších aut vůbec problém dostat k vodě i bez rodiny. Na podobný model se strašně rád podívám v reálu a tvůrce obdivuji, ale už to moc není pro normální lidi Z mého pohledu je pohodová velikost kolem těch 50-60cm (samozřejmě podle předlohy, to je jasné), ale v některých případech dávají smysl i mrňata kolem 30-40cm. Už to celkem jezdí i venku a přitom je to velikostí zvládnutelné i na akci bez velké přípravy, kdy "zrovna vybyl čas".
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 13.11.2017 22:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Je to spíš o tom, jaký je požitek z jízdy. Ty malé lodičky rychle nadchnou, ale bohužel stejně rychle je zase postavíš někam do poličky a zapomeneš na ni - není v tom žádná "šťáva". Ještě patrnější je to u plachetnic - tam se ta malá mrška zmítá ve větru, je to hříčka větru, jak zrovna fouká. Ať už je to Footy, nebo MicroMagic ... až tak or RG 65 začíná být na vodě poznat, že je to skutečná plachetnice a skutečný požitek je třeba až od metrovek výš ... tam už není problém u toho vydržet několik hodin. Je to jak házedlo a pětimetrový větroň - prostě ten požitek je někde úplně jinde. I se všemi plusy a mínusy. Naprosto jiná situace ale nastane, pokud se pro určitou věc rozhodně několik lidí najednou - třeba ty závody footyn, které sotva jezdí, jsou pak o úplně jiné zábavě. Stejně tak seriály MicroMagic jezdí po světě stovky a stovky modelářů a pak zase jde o úplně jinou zábavu. Ale pokud si uděláš lodičku jen tak sám pro sebe ( nebo pro děti ), tak ta mrňata za chvilku přestanou bavit. Pokud by se pár lidí domluvilo a udělalo nějaký monotyp ( jak byl svého času Springer ), tak by z toho mohla být dobrá a dlouhodobá zábava. Bohužel Springer tento svůj předpoklad být zajímavou kategorií sám pro sebe nevyužil a zůstal tak, jak desítky jiných projektů, dost mimo a bez většího zájmu. A myslím si, že tato doba je přímo zabijákem nějakého masivnějšího zájmu skoro o cokoli. Bohužel chybí jednak tahouni a hlavně ti, co se nechají táhnout.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 13.11.2017 23:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Na upřesnění ,,Scheweningen,, je původně od IGRA (DLOUHODOBĚ PŘEDPŘEVRATOVÁ MODELÁŘSKÁ VÝROBA)..... stejně jako ARTUR........a šlo o pokračovací a nikoli začátečnický model právě po arturovi...... schválně, jestli někdo najde proč byl pokračovací a po jiném modelu...... rozdíl je minimální, ale je.
|
|
Nahoru |
|
|
bahora
|
Napsal: úte 14.11.2017 0:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 23.11.2016 Příspěvky: 319 Bydliště: Český Těšín Obrázky: 2
|
pěkná loďka
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 14.11.2017 7:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
ufon13 píše: Na upřesnění ,,Scheweningen,, je původně od IGRA (DLOUHODOBĚ PŘEDPŘEVRATOVÁ MODELÁŘSKÁ VÝROBA)..... stejně jako ARTUR........a šlo o pokračovací a nikoli začátečnický model právě po arturovi...... schválně, jestli někdo najde proč byl pokračovací a po jiném modelu...... rozdíl je minimální, ale je. Pozor, Scheveningen od Igry není to, o čem píšu, ten byl menší (66cm). Viz třeba https://www.rcalbum.cz/model/8712-scheveningen-3.html - 66cm. Já mám popřevratový od již zaniklého Teltechu, který je o poznání větší...
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 14.11.2017 12:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
tak ten neznám...... já byl vždy spíše na tu igru obvykle byla o level vejš než ostatní výrobci.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 14.11.2017 12:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Tak nakonec zkusím nakreslit G-5 a uvidíme. Tvar trupu na tisk je ideální http://www.o5m6.de/redarmy/g_5.php Jo a jak jsme se tu bavili o dělovém člunu 1125, tak ten zde linkovaný plán neodpovídá vůbec předloze, originál má právě úplně šílenou štíhlost, pomalu jak kanoe. Ale ono je to fuk, já kvůli měřítku a schopnostem, nebo spíš neschopnostem to vymodelovat stejně budu muset jakýkoli tvar těhle rychlých lodí lehce upravit. Zatím to jen nakreslím, čekám na pohon a taky nejprve musím dodělat hasiče.
Naposledy upravil Vigo dne úte 14.11.2017 14:11, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: úte 14.11.2017 14:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
G-5 je pěkně složitý trup ... jeden z nejsložitějších. A pohon by měl být slušný, když ve skutečnosti to jezdilo stovkou. Dávaj si pozor na váhu - tady skoro každý gram bude poznat.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 14.11.2017 14:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Paradoxem je, že jsem ho z počátku pro tu složitost vyřadil, ale když jsem nad ním začal přemýšlet, zjistil jsem, že by to vlastně při rozložení více tvarů nakreslit šlo a snáze než jiné na první pohled jednoduché lodi. Je nutno brát v potaz, že jsme dřevák a používám dřevní nástroje. Večer to začnu kreslit a uvidím jestli nenarazím na nějaké komplikace. Maketa to určitě nebude, trup zřejmě budu muset lehce zjednodušit a dost možná i rozšířit., ale uvidíme. Pohon už mám nějaký vymyšlený, souhlasím, že to bude chtít něco důstojného, ale on taky ten trup bude mít výrazně menší odpor (doufám tedy) než ty moje bachraté počiny.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 14.11.2017 14:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
tak na G5 se těším, už o něm uvažuju od dob kdy vyšel ve VTM jako monografie tedy tak roky 78-79...... a furt jsem se k němu nějak raději nedostal ....... koukni se po netu je spousta verzí co do vybavení , a pokud někde narazíš na tu verzi s katušami na hřbetě dej mi odkaz já to někde viděl a né to najít.......už 8 let.....
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 14.11.2017 15:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Tohle bude hodne zajimave na serizeni - vlastne jde o stupnovity kluzak se “schodem”...
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 14.11.2017 16:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
a musím zkonstatovat že dolů jsem nesroloval takže poznámku o katuších beru zpět ....paráda hnedle ukládám.....
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: úte 14.11.2017 17:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Vigo píše: ... ale on taky ten trup bude mít výrazně menší odpor (doufám tedy) než ty moje bachraté počiny. Takže konečně odklon od tisku ? Tisknutý trup by měl naopak hodně velký odpor. A tady, u toho plovákového trupu, jsou hladká spodní strana a ostré hrany dost důležité.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|