Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
Šnek23 píše:
jakej je vlastně rozdíl mezi tím když to jede po lyžích/plovácích celou dobu, než když to po nich jede jen chvíli?
Lodě (vodní plavidla) se pohybují na rozhraní dvou prostředí (vody a vzduchu) s různým aerodynamickým odporem. Aerodynamický odpor vody je o hodně větší než vzduchu. Při snaze o co nejrychlejší pohyb je proto výhodné dostat co největší část lodě do vzduchu. A) tvarem trupu - vodní kluzáky B) podvodními křídly - říční(mořské) "rakety" = HYDROFOIL C) dalším krokem je dostat do vzduchu celé PLAVIDLO odpor vody odpadá zcela z vodního plavidla se stane LETADLO(těžší než vzduch) a u EKRANOPLAN=WIG trvale se pohybující ve fázi těsně po startu (let vzduchem těsně nad povrchem) se všemi nevýhodami a některými výhodami letu ve výšce těsně nad povrchem.ODPOR VODY ODPADL, to je cesta k vyšší rychlosti. Navíc je nutno vyřešit NESTABILITU LETU a plynulé přechody z jízdy po vodě do letu ve vzduchu a obráceně.
Problém je v tom, že jde a nejde o loď. Pokud to bude něco na bázi ekranoplanu, není to loď, protože s vodou to nemá nic společného - může to lítat klidně stále nad pevninou. To potom může vzít raketový motorek a s tím překonáním 170 km za hodinu to nebude tak náročné. Pokud to má být loď a má být nějaká část spojená s vodou, bude hodně těžké se dostat nad 100 km/h. S každým dalším navýšením o 10 km/h bude třeba dost experimentů a úprav, nehledě na zvyšování výkonu a vše s tím spojené.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Na serva se koukni co dávají do letadel-pyloňáků. Vodní kormidlo mít nebudeš, a ten vzduch bude obdobný jako u těch pyloňáků, možná že tvoje nároky budou i nižší (letadla rasantně zatáčejí, to ty asi nebueš, čili převod k páce bude mírnější ve prospěch serv).
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
@Bořík Plně ti rozumím,a chápu co říkáš.Voda/Pevnina Voda je zásadně rovná.Na vzlet a přistání stačí vhodný plovoucí tvar STROJE Na zemi nutná relativně rovná, hladká plocha(na pevné navíc podvozek)případně nějaký VZDUCHOVÝ POLŠTÁŘ*) pro start-přistání. Historicky byl posun do vzduchu z vody, dán faktem, že podvodní křídla strojů HYDROFOIL "žerou" energii nutnou pro vyšší rychlost *) Čistá vznášedla (HOVERCRAFT) sedí jen na "polštáři," nevyužívají vztlak pevných nosných ploch.
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
Hele chlapi, mám teď takovej strašně blbej nápad Dejme tomu ze máme nějak vyřešen pohon... Napadlo me když jsem koukal na náhradní díly k funticovi, co udělat ten prostřední trup z nějakého éra s tlačnou vrtulí??? Ten Funtic je docela pěknej a kdyby se upravilo lože a celý se to vyztuzilo/olaminovalo... Co si o tom myslíte? Nemusela by to být až taková blbost ne? Mohlo by se to nějak upravit ale základ bych nechal stejný...?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
No právě že to je snadný začátek. Proto jsem ti před časem dával odkazy na ty hotové loďky z hobbykingu apod.. Totiž hned vyrábět vlastní laminátový trup je dost pracné, navíc když nevíš jestli bude správně fungovat... Takže já hlasuju pro, použij hotový trup z Funtica. Máš rovnou vyřešeno i upevnění motoru. Akorát že .... koukni jak má Funtic vyosený motor! A také, bude motor dost pevně připevněný v tom polystyrenu pro tvůj účel? Zřejmě budeš muset použít o dost výkonnější než je ve Funticovi od přírody.
Umrněných 150km/hod. mi letí v průletu dvoumotorák s 2,5kW příkonem... Myslím že dosáhnout toho na vodě, nějakou lowcost metodou, navíc za využití gumobublinkových součástí je nejen utopie...
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
@Libor "... Můj odhad potřebného výkonu je 5 - 10 kW." Přesně víš o čem je řeč např Zelos 48" Brushless Catamaran: při "JEN" 55 mph (80 km/h), 8S = 28.8 V, 160 A = up 4.5 kW (rozjezd)
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Myslím, že problém s akcelerací/brzděním je asi nejvážnější.
Zde je popsaná kompletace a osazení modelu co letí skoro 300km/h s příkonem sotva 800W a maličkatou vrtulkou. Ale rozlétá se to to tak 500metrů. Na 300km/h je třeba rozjet to z oblohy dolů. blog.php?u=8&b=95
Na vodě bude jen možnost 2D (skoky z vody a zanoření nepředpokládám) a tak i zatáčka bude problém. Jak daleko loďku uvidíš?? 100metrů? Pak je tu jen prostor 200metrů na celou akci a to je málo.
Nicméně mohu doporučit vrtuli APC 8x8E, dobrá čtvercová vrtule. Osobně bych doporučil jít cestou protiběžných vrtulí. Experimentálně zjištěno při tvorbě loďky pro soutěž lodí poháněných gumou.
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
RC (Air)Boat přes 170km/h a historie rekordů člunů 1:1. Senzace nového rychlostního rekordu na vodě (1978) se po letech vlády Angličanů a Američanů rodila na dvorku v garážové dílně. V listopadu 1977 člun Spirit of Australia dosáhl 464.46 km/h (288.60 mph) tím překonal rekord Američana Lee Taylora, z roku 1967, 459 km/h (285 mph). Pilot si splnil sen, ale pokračoval k bájným 300 mph. A tak dne 8. 10. 2018 bude 40. výročí dosud platného rekordu. Pilot Ken Warby (Austrálie) překonal svůj předchozí rekord na vodě. Hodnota nového rekordu: Průměrná rychlost je 511.12 km/h(317.6 mph) Hodnota špičkové rychlosti při jízdách byla okolo 552 km/h (345 mph). Oba pokusy o překonání skončily havárii a smrtí pilotů. Tvrdost vody u takových rychlostí, a zaplacené daně, ukazuje video Water speed records ¨ *) člun: Bluebird K7, pilot-kapitán: Donald Campbell, 6 rekordů, r.1955-202mph až r.1964-276mph
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
Tak jsem se do toho konečně pustil!! Dneska jsem vybrousil trup z XPS, jsem zaprasenej, ale vypadá to, myslím, docela dobře Teď přemýšlím jak dál.... jenom XPS je blbý to je moc náchylný. Takže čím to potáhnout? Mám dva návrhy: 1. Potáhnout sklolaminátem: dělal jsem s ním asi jednou ale tady si moc nevěřím... 2. Potáhnout balsou, toto se mi líbí o dost víc myslím si, že to bude pevný dostatečně, ale bude to stačit pak jen něčím přetřít aby to nesálo vodu?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
CESTY POKUD MI NA VODĚ PŮJDE JEN O MAXIMÁLNÍ RYCHLOST a) aby mi stroj nezmizel z dohledu než nabere rychlost UVÁŽI JEJ (Naviga A2E Electric Tethered Hydroplane) Naviga A2E Electric Tethered Hydroplane MPBA Record Run of 111.51 m.p.h bokem zůstalo zda VRTULE / ŠROUB - VE VZDUCHU / VE VODĚ b) protože další krok je pryč s tím co brzdí = VRTULE, místo ní reaktivní (raketový) MOTOR Rocket Boat - Colorado River těmhle to alespoň kousek jelo, velká většina pokusu končí poskočením, kouřem, a zajetím pod vodu - TADY JEZDÍ, ALE DETAILY LODĚ TAM NEJSOU, a je možné že raketová je jen rychlost, a nikoliv pohon RC BOAT ROCKET 106 KM == tohle je zajímavé srovnání vlastností trupů (z hlediska ovládání ve vysoké rychlosti) V-Hull versus Catamaran (to see which one she likes better as a "beginner" pilot of these two RC speed boats) RC ADVENTURES - Jem's first 6s Lipo RC Boat Run! 4s IMPULSE 31 vs 6s BlackJack 29
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru