Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 4:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Šnek23 píše:
jakej je vlastně rozdíl mezi tím když to jede po lyžích/plovácích celou dobu, než když to po nich jede jen chvíli?

Lodě (vodní plavidla) se pohybují na rozhraní dvou prostředí (vody a vzduchu) s různým aerodynamickým odporem.
Aerodynamický odpor vody je o hodně větší než vzduchu. Při snaze o co nejrychlejší pohyb je proto výhodné dostat
co největší část lodě do vzduchu. A) tvarem trupu - vodní kluzáky B) podvodními křídly - říční(mořské) "rakety" = HYDROFOIL
C) dalším krokem je dostat do vzduchu celé PLAVIDLO odpor vody odpadá zcela z vodního plavidla se stane
LETADLO(těžší než vzduch) a u EKRANOPLAN=WIG trvale se pohybující ve fázi těsně po startu (let vzduchem těsně nad povrchem)
se všemi nevýhodami a některými výhodami letu ve výšce těsně nad povrchem.ODPOR VODY ODPADL, to je cesta k vyšší rychlosti.
Navíc je nutno vyřešit NESTABILITU LETU a plynulé přechody z jízdy po vodě do letu ve vzduchu a obráceně.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 8:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Problém je v tom, že jde a nejde o loď. Pokud to bude něco na bázi ekranoplanu, není to loď, protože s vodou to nemá nic společného - může to lítat klidně stále nad pevninou. To potom může vzít raketový motorek a s tím překonáním 170 km za hodinu to nebude tak náročné. Pokud to má být loď a má být nějaká část spojená s vodou, bude hodně těžké se dostat nad 100 km/h. S každým dalším navýšením o 10 km/h bude třeba dost experimentů a úprav, nehledě na zvyšování výkonu a vše s tím spojené.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 9:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Na serva se koukni co dávají do letadel-pyloňáků. Vodní kormidlo mít nebudeš, a ten vzduch bude obdobný jako u těch pyloňáků, možná že tvoje nároky budou i nižší (letadla rasantně zatáčejí, to ty asi nebueš, čili převod k páce bude mírnější ve prospěch serv).

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 23:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Bořík Plně ti rozumím,a chápu co říkáš.Voda/Pevnina Voda je zásadně rovná.Na vzlet a přistání stačí vhodný plovoucí tvar STROJE
Na zemi nutná relativně rovná, hladká plocha(na pevné navíc podvozek)případně nějaký VZDUCHOVÝ POLŠTÁŘ*) pro start-přistání.
Historicky byl posun do vzduchu z vody, dán faktem, že podvodní křídla strojů HYDROFOIL "žerou" energii nutnou pro vyšší rychlost
*) Čistá vznášedla (HOVERCRAFT) sedí jen na "polštáři," nevyužívají vztlak pevných nosných ploch.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.01.2018 17:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Hele chlapi, mám teď takovej strašně blbej nápad :D
Dejme tomu ze máme nějak vyřešen pohon...
Napadlo me když jsem koukal na náhradní díly k funticovi, co udělat ten prostřední trup z nějakého éra s tlačnou vrtulí??? Ten Funtic je docela pěknej a kdyby se upravilo lože a celý se to vyztuzilo/olaminovalo...
Co si o tom myslíte? Nemusela by to být až taková blbost ne?
Mohlo by se to nějak upravit ale základ bych nechal stejný...?

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.01.2018 18:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
No právě že to je snadný začátek. Proto jsem ti před časem dával odkazy na ty hotové loďky z hobbykingu apod.. Totiž hned vyrábět vlastní laminátový trup je dost pracné, navíc když nevíš jestli bude správně fungovat...
Takže já hlasuju pro, použij hotový trup z Funtica. Máš rovnou vyřešeno i upevnění motoru. Akorát že .... koukni jak má Funtic vyosený motor! A také, bude motor dost pevně připevněný v tom polystyrenu pro tvůj účel? Zřejmě budeš muset použít o dost výkonnější než je ve Funticovi od přírody.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.01.2018 20:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Ten trup je (nebo se brzo vynoří) nad hladinu. To co zůstane ve vodě delší dobu, a bude spolu se zmenšeným
křídlem nadzvedávat model, aby ponořená část(odpor) byla minimální má mít tvar plováků hydroplánu např.:
plováky EasyCub/FunCub
Plováky EPP větší (Beaver) pro modely 1,5kg
Do tvaru plováků jsou tvarovány i boky trupu této RC "lodičky" katamaranu, se šroubem a kormidlem ve vodě
UL-19 Hydroplane Boat
50 mph (80 km/h)
Pro Boat UL-19 30-inch Hydroplane Brushless RTR
zde taky vše ve vodě, centrální trup + boční plováky, tohle umí (ač ne vrtule ve vzduchu a bez "křídel") 160 km/h
RC RACING BOAT 160 KMH SPEEDBOAT OUTRIGGER MODELSHIP / Meeting Edderitz 2015
Může plout-letět těsně před úplným vynořením
RC hydroplán Polaris - RCMania
==edit02 inspirováno HYDROFOAM jede tak rychle až se vznese
RC unusual canard design


Naposledy upravil guchar dne čtv 18.01.2018 20:40, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.01.2018 20:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Umrněných 150km/hod. mi letí v průletu dvoumotorák s 2,5kW příkonem... Myslím že dosáhnout toho na vodě, nějakou lowcost metodou, navíc za využití gumobublinkových součástí je nejen utopie... :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.01.2018 21:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1259
Bydliště: Teplice v Čechách
jyrry píše:
Umrněných 150km/hod. mi letí v průletu dvoumotorák s 2,5kW příkonem...
A to na té vodě jsou mnohem horší podmínky pro akceleraci (prostorové). Můj odhad potřebného výkonu je 5 - 10 kW.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 16:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Libor "... Můj odhad potřebného výkonu je 5 - 10 kW." Přesně víš o čem je řeč např
Zelos 48" Brushless Catamaran: při "JEN" 55 mph (80 km/h), 8S = 28.8 V, 160 A = up 4.5 kW (rozjezd)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.01.2018 15:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Přehled rychlosti několika různých "RC Airboat - Supernova"= od 65mph(105kph) až do 103.1mph(166kph)
Google"RC Airboat Supernova"


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.01.2018 16:21 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Myslím, že problém s akcelerací/brzděním je asi nejvážnější.

Zde je popsaná kompletace a osazení modelu co letí skoro 300km/h s příkonem sotva 800W a maličkatou vrtulkou. Ale rozlétá se to to tak 500metrů. Na 300km/h je třeba rozjet to z oblohy dolů. blog.php?u=8&b=95

Na vodě bude jen možnost 2D (skoky z vody a zanoření nepředpokládám) a tak i zatáčka bude problém. Jak daleko loďku uvidíš?? 100metrů? Pak je tu jen prostor 200metrů na celou akci a to je málo.

Nicméně mohu doporučit vrtuli APC 8x8E, dobrá čtvercová vrtule.
Osobně bych doporučil jít cestou protiběžných vrtulí. Experimentálně zjištěno při tvorbě loďky pro soutěž lodí poháněných gumou.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Při vysokém výkonu jsou kroutící momenty zcela nezvladatelné.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.01.2018 17:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
RC (Air)Boat přes 170km/h a historie rekordů člunů 1:1.
Senzace nového rychlostního rekordu na vodě (1978)
se po letech vlády Angličanů a Američanů rodila na dvorku v garážové dílně. V listopadu 1977 člun
Spirit of Australia dosáhl 464.46 km/h (288.60 mph) tím překonal rekord Američana Lee Taylora,
z roku 1967, 459 km/h (285 mph). Pilot si splnil sen, ale pokračoval k bájným 300 mph. A tak dne
8. 10. 2018 bude 40. výročí dosud platného rekordu. Pilot Ken Warby (Austrálie) překonal svůj
předchozí rekord na vodě. Hodnota nového rekordu: Průměrná rychlost je 511.12 km/h(317.6 mph)
Hodnota špičkové rychlosti při jízdách byla okolo 552 km/h (345 mph). Oba pokusy o překonání
skončily havárii a smrtí pilotů. Tvrdost vody u takových rychlostí, a zaplacené daně, ukazuje video
Water speed records ¨
*) člun: Bluebird K7, pilot-kapitán: Donald Campbell, 6 rekordů, r.1955-202mph až r.1964-276mph


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.02.2018 23:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Tak jsem se do toho konečně pustil!! :D
Dneska jsem vybrousil trup z XPS, jsem zaprasenej, ale vypadá to, myslím, docela dobře ;)
Teď přemýšlím jak dál.... jenom XPS je blbý to je moc náchylný.
Takže čím to potáhnout?
Mám dva návrhy:
1. Potáhnout sklolaminátem: dělal jsem s ním asi jednou ale tady si moc nevěřím...
2. Potáhnout balsou, toto se mi líbí o dost víc myslím si, že to bude pevný dostatečně, ale bude to stačit pak jen něčím přetřít aby to nesálo vodu?

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.02.2018 5:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
CESTY POKUD MI NA VODĚ PŮJDE JEN O MAXIMÁLNÍ RYCHLOST
a) aby mi stroj nezmizel z dohledu než nabere rychlost UVÁŽI JEJ (Naviga A2E Electric Tethered Hydroplane)
Naviga A2E Electric Tethered Hydroplane MPBA Record Run of 111.51 m.p.h
bokem zůstalo zda VRTULE / ŠROUB - VE VZDUCHU / VE VODĚ
b) protože další krok je pryč s tím co brzdí = VRTULE, místo ní reaktivní (raketový) MOTOR
Rocket Boat - Colorado River
těmhle to alespoň kousek jelo, velká většina pokusu končí poskočením, kouřem, a zajetím pod vodu
- TADY JEZDÍ, ALE DETAILY LODĚ TAM NEJSOU, a je možné že raketová je jen rychlost, a nikoliv pohon
RC BOAT ROCKET 106 KM
== tohle je zajímavé srovnání vlastností trupů (z hlediska ovládání ve vysoké rychlosti) V-Hull versus Catamaran
(to see which one she likes better as a "beginner" pilot of these two RC speed boats)
RC ADVENTURES - Jem's first 6s Lipo RC Boat Run! 4s IMPULSE 31 vs 6s BlackJack 29


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz