Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: čtv 28.12.2017 20:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Koukni zde, nebyl by to nejsnadnější (a možná i nejlevnější) začátek? Vyhnul by ses počáteční dřině s laminátováním, a měl by ses z čeho odrazit. https://hobbyking.com/en_us/boats/kit-hull.html
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Šnek23
|
Napsal: čtv 28.12.2017 22:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Vypadá to zajímavě ale žádná z těch lodí není dělaná na to že na pilonu poveze motor o síle skoro 2kW ani že pojede 200km/h.... Tohle si radši udělám sám, myslím (a uvědomuji si jak je to obtížné a co je potřeba) že na to co potřebuju bude nejlepší když si to udělám sám
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 28.12.2017 22:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Ještě existují WATER(/HYDRO)-JET PROPULSION voda nasávaná přes mříž ve dně je vrhána (natáčenou tryskou) dozadu za člun. Asi jsem viděl i WIG s tímto pohonem. Výkon se neušetří, jen objem (do pohybu uvedené) vody je menší než ekvivalentu vzduchu. Když byl kousek nad hladinou, bral vodu vysunutým čímsi jako ŠNORCHL. (Podobné je nabírání hasicí vody požárními letadly, bez přistání na hladině.) Jest-li se mi podaří WIG s WATER JET pohonem najít, dám sem odkaz. (Kamsi jsem jej už dával.Kdo ví kdy a kam.) V RC provedení např. Graupner Doporučeno: output of over 700 watts, For an electric version, it is recommended to use 1 or 2 JET drive 5 devices, each with a direct-driven ULTRA electric motor JET Drive 5
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: čtv 28.12.2017 22:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Super až na to že to není AIRboat Já prostě nechci nic co trčí pod vodu
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: čtv 28.12.2017 22:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Hlavní problém s EDF je ten, že jeho účinnost při malých rychlostech je mizerná a zvyšuje se právě s vyššími rychlostmi. Jenže prokousat se tou pomalou rychlostí - než se dostaneš k té vyšší účinnosti - je právě ta práce v oblasti, se kterou si EDF moc nerozumí.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 29.12.2017 1:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Ono už 50 mph (nebo 75 mph) na vodě je dost mazec. Jen tak pro představu video s 106 mph (169 km/h). A když už jsem na vodě, a má to řádně táhnout, budou to videa o (ne AIR) ale SPEED BOATs s lodním šroubem ve vodě. V postranních odkazech je celá řada dalších rychlostí od nějakých cca 100 až po 300 km/h. HPR06 von Hennes 169km/h (106mph)Když ale VRTULI opřu o vzduch a část ČLUNU zůstane ve vodě, poměr TAHU a ODPORU PROSTŘEDÍ se radikálně změní. Je potom otázkou jaká část trupu se může vynořit, a jaká musí zůstat ponořena, aby to vyhovělo tvé představě AIRBOAT? Nejrychlejší to je když se to na vodě jen rozjede (jako hydroplán třeba i s proudovým motorem), a pak se to vznese. Nutná "křídla". Pokud ne výš než rozpětí křídel, sílu ušetřenou na potřebném vztlaku (přízemní efekt), může použít na dopřednou rychlost. Když se vrátím k "ZADÁNÍ" na začátku vlákna "FASTEST R/C AIRBOAT!!! 103MPH! (- Supernova -)" tak se dá najít i pár mírně odlišných provedení RC modelu "Supernova". Doutníkový trup, dva postranní plováky, na hřbetě vrtule, a pod něčím jako pevná VOP, na konci trupu, ve vodě svislé směrové kormidlo. Kvůli kterému se nemůže Supernova vznést nad vodu. - Je tedy otázka co z toho nutno dodržet, a co možno upravit, pro dosažení cíle "PŘEKONAT" rychlost 169km/h (106mph) s airboat?
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: pát 29.12.2017 9:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Guchare dík! Přesně tak jsem to nějak myslel mas pravdu ze se budu muset nadnest a ted me napadla skvělá věc jen teda ještě netušim jak přesně bude vypadat Ono při téhle rychlosti myslím ze bude stačit k vznešení jen hodně malá plocha
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 29.12.2017 9:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Šnek23 On v té malé výšce potřebnou velikost nosné plochy(vyvozující vztlak) ovlivní hlavně PŘÍZEMNÍ (GROUND) efekt. Směrové kormidlo pak musí z vody do vzduchu + přiměřeně velké AILERONs, třeba jako T-ocasní plochy pro řízení stabilní "jízdy". - Řešením pro testy draku stroje (co se ti asi nebude líbit) by bylo celý pohon, formou navijáku, zatím nechat na břehu.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 29.12.2017 17:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 29.12.2017 18:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: sob 30.12.2017 14:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
jít cestou ekranoplanů je docela složité....... jak už jsem jednou psal nejednodušší na výrobu i na nastavování je hydrofoil systém. protože to asi zapadlo nebo to nikdo nezná tak dám konkrétní náhled z historie: Příloha:
hh5.jpg [ 42.72 KiB | Zobrazeno 3854 krát ]
a odkaz na článek kde se o tom píše: http://www.darkroastedblend.com/2012/07 ... foils.htmla ještě jeden obrázek ze článku, prostě nádhera: Příloha:
e5rtywegdfgdfgdf.jpg [ 38.8 KiB | Zobrazeno 3854 krát ]
adalší odkaz na čtení i obrázky a náčrty: http://www.bluebird-electric.net/hydrofoils.htmJak prosté, milý Watsone...........
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: sob 30.12.2017 15:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 30.12.2017 19:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Zůstane-li cokoliv pod vodou (byť jen křídla) tak voda klade větší odpor než vzduch. Rychlost pak nelze zvyšovat nad jistou hranici. I u ruských ekranoplánů (WIGs) existuje dělení do 3. tříd. Ta nejvyšší může létat na vrstvou EKRANA (Wing In Ground effect - - většinou výška větší jak hloubka křídla). Podvodní křídla byla předchůdce ekranoplánů THE EKRANOPLAN part 1, 5:00 Rostislav Evgenievich Alexeyev (Ростислав Е Алексеев) uvádí ono max. 140 km/h pro podvodní křídla. Což ovšem bylo dáno možností doby a Ruska. Svět se dnes posunul a wiki říká Křídlový člun . „mořská raketa“ Hydrofoil Water speed recordTakže až si budu vybírat něco pro RC PŘEDLOHU - mám o čem přemýšlet.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 30.12.2017 23:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
A jakej je vlastně rozdíl mezi tím když to jede po lyžích/plovácích celou dobu, než když to po nich jede jen chvíli? nevím ale mě to přijde skoro stejný a o hodně náročnější... Jestli to jen chápu špatně tak se omlouvám. Zatím mám vizi takovou že to bude trojtrupá konstrukce, jako na videu, ale celkově s menším odporem, mezi trupem a plovákama bude něco jako křídlo, v zádu na trupu bude dvojitá směrovka a elevonová výškovka, celou loď bude pro jistotu hlídat stabilizace, motor na vrtuli max 7" s 1000-1400kv a sílou 1-1,5kW. Ještě nevím co do toho za serva v 200km/h to bude docela síla tak nevim co by bylo nejlepší.. Poradíte?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|