Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 20:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6245
Bydliště: Písek, ČR
Koukni zde, nebyl by to nejsnadnější (a možná i nejlevnější) začátek? Vyhnul by ses počáteční dřině s laminátováním, a měl by ses z čeho odrazit.
https://hobbyking.com/en_us/boats/kit-hull.html

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 22:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 230
Bydliště: Nymburk
Vypadá to zajímavě ale žádná z těch lodí není dělaná na to že na pilonu poveze motor o síle skoro 2kW ani že pojede 200km/h....
Tohle si radši udělám sám, myslím (a uvědomuji si jak je to obtížné a co je potřeba) že na to co potřebuju bude nejlepší když si to udělám sám :wink:

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 22:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
Ještě existují WATER(/HYDRO)-JET PROPULSION voda nasávaná přes mříž ve dně je vrhána (natáčenou tryskou) dozadu za člun.
Asi jsem viděl i WIG s tímto pohonem. Výkon se neušetří, jen objem (do pohybu uvedené) vody je menší než ekvivalentu vzduchu.
Když byl kousek nad hladinou, bral vodu vysunutým čímsi jako ŠNORCHL.
(Podobné je nabírání hasicí vody požárními letadly, bez přistání na hladině.)
Jest-li se mi podaří WIG s WATER JET pohonem najít, dám sem odkaz. (Kamsi jsem jej už dával.Kdo ví kdy a kam.)
V RC provedení např. Graupner Doporučeno: output of over 700 watts,
For an electric version, it is recommended to use 1 or 2 JET drive 5 devices, each with a direct-driven ULTRA electric motor
JET Drive 5


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 22:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 230
Bydliště: Nymburk
Super až na to že to není AIRboat :mrgreen: :mrgreen:
Já prostě nechci nic co trčí pod vodu :D

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 22:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
Hlavní problém s EDF je ten, že jeho účinnost při malých rychlostech je mizerná a zvyšuje se právě s vyššími rychlostmi. Jenže prokousat se tou pomalou rychlostí - než se dostaneš k té vyšší účinnosti - je právě ta práce v oblasti, se kterou si EDF moc nerozumí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 0:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1232
Bydliště: uhlířská lhota 74
tohle upravit........:
https://hobbyking.com/en_us/zippkits-tu ... 455mm.html
:lol:
si dělám legraci samozřejmě, ale už jsem to zahlédl i jako ponorku, tak jako plachetnici....... rychlík by byl docela zajímavej.......
:wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 1:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
Ono už 50 mph (nebo 75 mph) na vodě je dost mazec. Jen tak pro představu video s 106 mph (169 km/h).
A když už jsem na vodě, a má to řádně táhnout, budou to videa o (ne AIR) ale SPEED BOATs s lodním šroubem ve vodě.
V postranních odkazech je celá řada dalších rychlostí od nějakých cca 100 až po 300 km/h.
HPR06 von Hennes 169km/h (106mph)
Když ale VRTULI opřu o vzduch a část ČLUNU zůstane ve vodě, poměr TAHU a ODPORU PROSTŘEDÍ se radikálně změní.
Je potom otázkou jaká část trupu se může vynořit, a jaká musí zůstat ponořena, aby to vyhovělo tvé představě AIRBOAT?
Nejrychlejší to je když se to na vodě jen rozjede (jako hydroplán třeba i s proudovým motorem), a pak se to vznese. Nutná "křídla".
Pokud ne výš než rozpětí křídel, sílu ušetřenou na potřebném vztlaku (přízemní efekt), může použít na dopřednou rychlost.
Když se vrátím k "ZADÁNÍ" na začátku vlákna "FASTEST R/C AIRBOAT!!! 103MPH! (- Supernova -)" tak se dá najít
i pár mírně odlišných provedení RC modelu "Supernova". Doutníkový trup, dva postranní plováky, na hřbetě vrtule, a pod něčím
jako pevná VOP, na konci trupu, ve vodě svislé směrové kormidlo. Kvůli kterému se nemůže Supernova vznést nad vodu.
- Je tedy otázka co z toho nutno dodržet, a co možno upravit, pro dosažení cíle "PŘEKONAT" rychlost 169km/h (106mph) s airboat?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 9:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 230
Bydliště: Nymburk
Guchare dík!
Přesně tak jsem to nějak myslel mas pravdu ze se budu muset nadnest a ted me napadla skvělá věc jen teda ještě netušim jak přesně bude vypadat :D
Ono při téhle rychlosti myslím ze bude stačit k vznešení jen hodně malá plocha :D

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 9:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
@Šnek23 On v té malé výšce potřebnou velikost nosné plochy(vyvozující vztlak) ovlivní hlavně PŘÍZEMNÍ (GROUND) efekt.
Směrové kormidlo pak musí z vody do vzduchu + přiměřeně velké AILERONs, třeba jako T-ocasní plochy pro řízení stabilní "jízdy".
- Řešením pro testy draku stroje (co se ti asi nebude líbit) by bylo celý pohon, formou navijáku, zatím nechat na břehu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 17:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
Hodně poučná je tahle série "THE EKRANOPLAN part 1 - 4". Třeba (párové) motory, vpředu směřující proud vzduchu pod křídlo,
usnadňující vynoření (případně s možností směrování nad křídlo po opuštění pásma přízemního(ekrano) efektu). Další
motor s vrtulí na pevné části SOP. Taky zmínka o hranici s řešením podvodní křídla 140 km/h. Prvni ekranoplán uměl 200 km/h ...
https://www.youtube.com/watch?v=yyN5x4_P_jY
https://www.youtube.com/watch?v=mRRljuS1h18
https://www.youtube.com/watch?v=Or5DZ46iz-c
https://www.youtube.com/watch?v=WR5mplV9R_k
Z pohledu motory na křídle, vrtule před a nad křídlem se směrovacími "žaluziemi" je zajímavá Volga 2 (part 4, 5:20) 90-tá léta
Taktéž na cvičném stroji Striž (6:30) jsou motory s tažnými vrtulemi vyosené šikmo nahoru, (vzduch pod křídlo)
tedy shoda s poznatkem Woita - Airboat "Nuclear". Airboat/vznášedlo - závody
Cvičný dvoumístný Striž - zůstalo jen u prototypu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 18:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
A z těch novějších (asi lépe přes odkaz kam to víc patří)
Předlohy pro RC wig / hovercraft / airboat


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 14:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1232
Bydliště: uhlířská lhota 74
jít cestou ekranoplanů je docela složité.......
jak už jsem jednou psal nejednodušší na výrobu i na nastavování je hydrofoil systém.
protože to asi zapadlo nebo to nikdo nezná tak dám konkrétní náhled z historie:
Příloha:
hh5.jpg
hh5.jpg [ 42.72 KiB | Zobrazeno 636 krát ]

a odkaz na článek kde se o tom píše:
http://www.darkroastedblend.com/2012/07 ... foils.html
a ještě jeden obrázek ze článku, prostě nádhera:
Příloha:
e5rtywegdfgdfgdf.jpg
e5rtywegdfgdfgdf.jpg [ 38.8 KiB | Zobrazeno 636 krát ]

adalší odkaz na čtení i obrázky a náčrty:
http://www.bluebird-electric.net/hydrofoils.htm
Jak prosté, milý Watsone........... :wink: :wink: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 15:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
Něco na tom bude ... i nejrychlejší plachetnice - jak dospělácké, tak i modely, jsou na bázi vztlakových křídel pod vodou. třeba tady je to dost patrné:

Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 19:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 2968
Obrázky: 1
Zůstane-li cokoliv pod vodou (byť jen křídla) tak voda klade větší odpor než vzduch. Rychlost pak nelze zvyšovat nad jistou hranici.
I u ruských ekranoplánů (WIGs) existuje dělení do 3. tříd. Ta nejvyšší může létat na vrstvou EKRANA (Wing In Ground effect -
- většinou výška větší jak hloubka křídla).
Podvodní křídla byla předchůdce ekranoplánů THE EKRANOPLAN part 1, 5:00 Rostislav Evgenievich Alexeyev
(Ростислав Е Алексеев) uvádí ono max. 140 km/h pro podvodní křídla. Což ovšem bylo dáno možností doby a Ruska.
Svět se dnes posunul a wiki říká
Křídlový člun . „mořská raketa“
Hydrofoil
Water speed record
Takže až si budu vybírat něco pro RC PŘEDLOHU - mám o čem přemýšlet.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 23:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 230
Bydliště: Nymburk
A jakej je vlastně rozdíl mezi tím když to jede po lyžích/plovácích celou dobu, než když to po nich jede jen chvíli? nevím ale mě to přijde skoro stejný a o hodně náročnější...
Jestli to jen chápu špatně tak se omlouvám.
Zatím mám vizi takovou že to bude trojtrupá konstrukce, jako na videu, ale celkově s menším odporem, mezi trupem a plovákama bude něco jako křídlo, v zádu na trupu bude dvojitá směrovka a elevonová výškovka, celou loď bude pro jistotu hlídat stabilizace, motor na vrtuli max 7" s 1000-1400kv a sílou 1-1,5kW.
Ještě nevím co do toho za serva v 200km/h to bude docela síla tak nevim co by bylo nejlepší.. Poradíte?

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz