rotruck píše:
... , pŕevodovka a lehce vibrující hřídel to obstará a říkejte si co chcete - s převodovkou cca 2,5:1 jezdím 500 motor o třetinu času déle , než když jsem tam dal na zkoušku vícezáviťák .
Čo ale úplne zodpovedá aj teórii o účinnosti elektrickej časti - viac závitov=väčší odpor=vyššie straty,
oproti menej závitov = lepšia účinnosť ale potreba prevodovky.
Kvalita (nekvalita) magnetov takmer nemení účinnosť, len nepriamo cez vyššie otáčky na volt pri slabých feritoch..
Teda okrem toho že v lodi tak nevadí hmotnosť plechoviek mne sa zdá že bežia pri inom zvuku, možno nie tichšie, pískanie strieďákov mi vadí..
Z praxe, loďka na dve Mig280 s prevodom 4:1 jazdila vyše pol hodinu na AAA sadu, po výmene za Mig480 preťažené rovnakými šroubmi napriamo bola rýchlosť približne rovnaká ale doba jazdy klesla na 7-8 minút. Plus začali problémy s namotanými listami ktoré asi nevládala 400vka bez prevodu roztrhnúť.
Motor ktorý by mal rovnaký krouťák ako 280 s prevodom, by bol ešte výrazne väčší aj ťažší, to mi tam nevošlo ani na rozmery.
(išlo o výtlačnú loď ktorá neprešla do klzu, preto len tlačila vyššiu vlnu a žrala viac výkonu pri takmer rovnakej rýchlosti.)