ufon13
|
Napsal: pon 01.10.2018 23:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
pokud preferuješ tuzemsko jdi do drahého D-sysu ale opravdu to není nutné.... čína nabízí mnohem levnější regly a fungují v pohodě. popravdě on i ten d-sys je sice v kotlince navržen a tady zapájen , ale ze součástek sice zde vybíraných , ale původem v číně vyrobených jako vše z elektroniky na celém globu...... Osobně jsem čínskou elektroniku reklamoval jen jedenkrát a to u českého dovozce ...... jinak jsem nikdy problém neměl pokud jsem dodržel pravidlo nejít dále než na 2/3 limitů daných výrobcem.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 02.10.2018 8:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
K tomu reglu - jsou toho mraky, jen si hlídej to, že musí mít režim forward-backward... Většina reglů v nabídce čínských shopů je dělaná primárně pro auta a tak mají jako primární režim forward-brake-backward, tedy nejprve brzda a až pak zpátečka, do auta je to zcela logické, ale do lodi dost naprd. Ale najdou se i vhodné, pro příklad tento celkem značkový Hobbywing režim bez brzdy má (nastavování jumperem) a dokonce je řešen jako voděodolný: https://hobbyking.com/cz_cz/hobbywing-q ... -1-10.htmlA s trochou snahy se něco použitelného najde i v noname stylu za ještě nižší cenu... Pro srovnání ale třeba tento https://hobbyking.com/cz_cz/hobbyking-x ... r-esc.html se do lodi nehodí, protože to je vyloženě car a brzda vypnout nejde... Podotýkám, že oba regly na odkazech máme doma a jsou dobré a plně funkční, provozujeme je ale právě v autech, kam se hodí oba, do lodi však jen ten první...
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: úte 02.10.2018 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Lodka je to dobrá zaty peníze prostuduj net něco o stavbě najdes /odmastit , zdrsnit + kvalitni lepidla Uhu/ doporučuji ohledně navrhu pohonu stranky Monako net musis ale pohledat. Či guuglit je toho dost
ja bych do 400 + prevodovka neska už nešel Kup regl dys přežijetě
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 02.10.2018 17:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
no musím říci ze zkušenosti , že brzda není naškodu ani u lodi....... zkus si někdy změřit co vygeneruje opravdu hodně roztočenej kartáčovej motor v člunu pokud dáš okamžitý zpětný chod........ na tuhle drobnost už pár starších reglů odešlo. No naučit se pustit páku plynu včas u lodi jako je Falke je záležitost na hodinku pohodového ježdění a rychlé tuknutí do páky pro aktivaci brzdy, je záležitost opravdu zlomku sekundy....pak už lze prostě jen přidávat zpětný chod. Problém s brzdou na páce mají obvykle jedinci, co nemají neutralizovaný knipl plynu, tedy klasicky poletuškáři, kteří si odskočili k lodím. Volantovky nepovažuji pro řízení pohodového rybářského člunu za nutné ani vhodné......
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: úte 02.10.2018 21:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Falke nemá jezdit jako štika, tam bych se brzdy nebál... No a 480 na 3S.... ne že by to nešlo (když už ho máš)... Ale viděl bych tam 280 s převodovkou MP-Jet. Ať už je někdo proti převodům nebo ne - slušná převodovka, výkonově nenáročný pohon ... neřešil bych. Může být větší šroub na nižších otáčkách než by dala ta 480 na 3S... No a pak stačí 10A obousměrný regler. Samozřejmě rezerva neuškodí. Já jen že ty 10A jsou "venku" za pár dolarů... Nebo i na Aukru.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: úte 02.10.2018 21:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Problém s brzdou na páce mají obvykle jedinci, co nemají neutralizovaný knipl plynu, tedy klasicky poletuškáři, kteří si odskočili k lodím.
Myslím, že ani to není problém. Poletuju také, ale na pultu může být pro loď plyn (u letadla výškovka) na levé ruce a na pravé kormidlo (u letadla křidélka), takže tam "volný" knipl plynu (bez neutralizace) nevadí, není použit. To pro mód 1.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: úte 02.10.2018 22:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
viz vyse mod 1 je fajn na lod ridiseto intiutivneji než použivat smerovku
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 02.10.2018 23:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
jj mody neřeším ale jakýkoli neutralizovaný knipl na pohybu ,,nahoru /dolu,, je dobrý na ovládání lodě ...... mody .......... sorry.......... vubec nevím jakej mód mám kde na svejch 6 rádiiích.......... vše je neutralizované pružinkou a dopilovanou kulisou z laminátové destičky....... pro lodičkáře to fakt je jedno jestli vlevo či vpravo teda pokud není maketář a detailista nechce respektovat kde jsou páky plynu na daném vzoru......... Ono vždy je o předvídavosti a tušení, jak daná lodka reaguje na ubrání plynu a jak dlouho pluje dopředu pokud plyn vypnu....ale to je to, co jsem, psal u téhle lodi to bude u úplného začátečníka o maximálně hodině pohodového poježdění , než se to naučí. sranda nastane až bude točit na vzdálené bójce a popluje né od sebe , ale k sobě ......poletuškáři vědí ale proti nebíčku to je i vidět narozdíl od kulisovým světlem nasvícených vlnek na kterých reakce nastává se spožděním pokud má člověk trošku těžší lodičku( znám jak to reaguje při 25kg váhy a 60cm délky i šířky , ale i při 14cm délky a 2cm šířky)...... Ale abych byl objektivní ještě více...... dost často řídím otáčkami krajních motorů a tam je dokonce nutnost míti oba křižové ovladače neutralizované ..... jde o řízení jako u tanku ,,rajčáky,, to ale nic nemění na tom co jsem napsal o módech.....kapitán bud umí nebose to prostě naučí.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 03.10.2018 16:33 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Zde je vlákno o lodi od Vladyky. viewtopic.php?f=32&t=83235Stavebnici doporučuji. Pokud budeš mít čas tak bude vystavovat na ModelHobby.
|
|
Nahoru |
|
|
Bartn
|
Napsal: pát 05.10.2018 20:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.9.2010 Příspěvky: 473 Bydliště: Trutnov Obrázky: 13
|
Děkuji kolegové modeláři za Vaše návrhy a stanoviska k mému úmyslu postavit model lodi Falke. Myslím, že nejeden z nich, pokud jej přímo nevyužiju mě budou při řešení problémů, které jistě nastanou minimálně inspirovat. Snad v průběhu jara se sem vrátím abych se "pochlubil" jak se mě dílo podařilo. Je to samozřejmě podmíněno tím, že stavebnici + další potřebné drobnosti a jiné potřebné vybavení najdu mezi dvěma vánočními dárky. Snad ano protože mám hodnou ženu, která mě moji zálibu toleruje a hlavně ekonomicky zajišťuje. Zdraví Jura
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 09.10.2018 11:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
ufon13 píše: No naučit se pustit páku plynu včas u lodi jako je Falke je záležitost na hodinku pohodového ježdění a rychlé tuknutí do páky pro aktivaci brzdy, je záležitost opravdu zlomku sekundy....pak už lze prostě jen přidávat zpětný chod. Docela by ses divil, jak se u různých reglů liší prodleva pro možný přechod brzdy na zpátečku, leckdy to zas tak málo není. Pro ryze rekreační ježdění je to relativně jedno, ale dost pochybuji, že se nepozná rozdíl třeba při zajíždění do doku či nejakých hrátkách s remorkérem. Hlavně ale mi přijde lehce nesmyslné to vůbec řešit, pokud se regl teprve kupuje - rozdíl ceny nestojí za řeč a stačí si vybrat. A co se týče toho proudu - tyhle regly jsou vesměs dimenzované na autíčkářské motory 540, fakt nevěřím, že bude podstatné riziko shoření pro lodičku s motorem tak maximálně S400, kdy navíc lodní šroub ve vodě při ubírání plynu nemá tak extrémní setrvačnost a ve výsledku docela slušně brzdí. Možná to byl problém u nějakých historických kousků, ale nezdá se mi, že by bylo moc velké riziko u té kategorie, kterou jsem zmiňoval.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 09.10.2018 12:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
no vzhledem k tomu , že jsem řídil svůj ,,lavór,, pouze tahem šroubů 30mm na přímém náhonu motory 400, přičemž váha celého monstra byla 25kg tak mi věř , že vím o čem píšu..........pokud píšu, že je třeba dostatečně předvídat, kdy páky plynu pustit. monstrum délky 212cm právě stavím. Má váhu 13kg a též potřebuje na dobrždění tak 5 metrů z rychlosti dopředné na půl plynu . 6metrů dlouhý TITANIK od modelářského výrobce z Průhonic který se poslední dobou dost často objevoval na prodejním portálu, brzdil 3 motory ze stěračů a zvládal to na vzdálenosti 15 metrů......
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|