dudaj píše:
Jde o to jestli opravdu bude točit těch 30 000. Odhaduji, že ne. Já ji točím 10 000 a mám tam šroub 90 mm průměr a zatím se tváří statečně.
U vyšších otáček může být problém s vyvážením té spojky.
Ale asi u spalováku, bych tam dal odstředivou spojku přímo na hřídel a žádnou další bych tam nedával.
Záleží od typu lodi. Pokud chce využít maximální výkon té třiapůlky, tak musí jít přes dvacet tisíc určitě.
Ano, s vyvážením problém být může.

Tam stačí jen to, když ten imbusový šroub svěrného spoje bude zašroubován víc nebo míň a už to bude nevyvážené.
A k použití jen odstředívé spojky jsem už svůj názor napsal. Pokud by to měl 100% souosé, tak ano, jinak ne, pak radši 2 spojky. Dostatečnou souosost sotva docílí a pokud tam nedá nějakou kompenzační spojku nesouososti, tak počítám, že to v krátkém čase vibracema vylomí uložení hnané hřídele, nebo velmi rychle odpíše její ložiska (nebo obojí).

Totiž ložiska tam bývaji velmi malá a ty toho moc nesnesou.