VTjr
|
Napsal: pon 12.09.2016 11:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ja vo vysielači nechcem lítiovky ani vidieť! Zletoval som si 8ks pack z 2000mAh Enelopov a som s nimi už 5 rokov spokojný. A to lietam naozaj veľa a a nabíjam skutočne často. Ono tým akumulátorom v súpravách najviac asi škodí to, keď niekto lieta raz za uhorský rok. Nezriedka sa mu potom stane to, že po roku chytí vysielač odložený kdesi skrini a zistí, že baterka je značne podvybitá. Tak ju nabije, ide lietať a sa čuduje, že jej rýchlo dochádza dych. V tom horšom prípade na to spadne. O baterky (a nielen vysielačové) sa treba starať aj keď sa nepoužíva. Ale kto nás ma na to čas. Zvlášť vtedy, keď nemá čas ani na lietanie. Alebo ak sa mu nechce - tam už nepomôže nič.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 12.09.2016 11:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
VTjr píše: Ja vo vysielači nechcem lítiovky ani vidieť! ... No nevím... Mám ve vysílači LiIon 18650 1s3p už 3 roky a jsem silně spokojený, NiMh tam nechci už ani vidět. Co se týká LiIon 18650, neberu typy které mají psanou kapacitu výrazně přes 2000mAh... Ale že vysílač ukazuje jiné napětí to je divné - šlo by to změřit s tím starým packem, jestli ono to nelhalo už dřív?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 12.09.2016 12:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
To VTjr: Nechcem sa škriepiť, ale mám 3S/ 2650mAh LiPol v TG9x aj v Taranisovi ( 6 rokov a 3 roky ) a jediná moja starostlivosť je, že obidve nabíjam keď ma napadne, alebo keď začne protestovať vysielačka, že má slabú baterku. Už som nabíjal aj na poli, 20 minút nabíjania a v pohode som pár hodín dolietal. Vysielačka má zanedbateľný odber. Neviem, či tie vysielačové LiPol robia naozaj nejakou trochu inou technológiou, keď vraj majú nízke samovybíjanie, alebo sú to len také marketingové kecy, ale ani jedna sa mi nenafukuje a ťahajú dobre. Ale proti gustu žiadny dišputát...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 12.09.2016 12:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jasne, je to vec názoru. Ako som už napísal. keď sa súprava používa pravidelne bez dlhších prestávok, tak je to asi jedno. Ale osobne si myslím (možno sa však mýlim), že Enelopy znesú horšie zaobchádzanie než lítiovky. Okrem toho hmotnosť, teda merná kapacita v prípade vysielačov predsa nehrá významnú rolu. Ale mám aj iný dôvod. Vysielačka T10CG tuším nepodporuje lítiovky, je postavená na 8s NiMH, teda tie alarmy vybitia by mi pískali aj pri plne nabitých 2s LiIon. a 3s by bolo zase veľa. Takže ja zrejme ani nemám inú možnosť, keďže FW T10 je neupgradovateľný (na rozdiel od T8)
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 12.09.2016 12:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
ddano007 píše: ...vysielačové LiPol robia naozaj nejakou trochu inou technológiou, keď vraj majú nízke samovybíjanie... Tak ale moment , LiPol alebo LiIon? A pokiaľ viem tak akékoľvek lítiovky majú nízke, či takmer žiadne samovybíjanie. Keď už ho majú, tak to znamená, že pomaly ale isto idú do věčných lovíšť a o nafukovaní ani nehovorím. Lenže napr. LiPol-kam dosť škodí aj dlhé zotrvávanie v plne nabitom aj plne vybitom stave, nehovoriac už o podvybitom. Takže najlepšie pre ne je aby boli v skladovacom stave 3,8V/článok. Na to sú Enelopy predsa ďaleko menej háklivé. Ale nebudem o tom polemizovať, zatiaľ nemám dôvod to meniť.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: pon 12.09.2016 13:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
dagx píše: Po šesti letech bezproblémového používání originalní baterie jsem si řekl že už ji vyměním.Použil jsem tohle jako 2s lion.Jsem s nima dlouhodobě spokojený v e-cigaretě. http://www.ecigareta-shop.cz/baterie/70 ... 0-mah.htmlMoc spokojený ale nejsem.Ukazatel na vysilači ukazuje menší stav voltů než je skutečný.Asi o 3 desetiny než nabíječka nebo externí měřák.Takže plně nabitá v t8fg ukazuje 7.8-7,9v.No a potom rychlost vybíjení.Po dvou hodinách provozu jsem na 7,6V a to už jsem zvyklý dobíjet(v t8fg-skutečná je o něco vyšší).Nevím co je špatně ale asi se vrátím k té staré baterce.Ta vydrží 3x déle.Používá někdo original déle než já? Zpět k původnímu dotazu T8FG používám pátým rokem. Hned na začátku jsem z originální LIFE baterie vyndal "kurvítko" a udělal balanční konektor pro kontrolu. Články nebyly nikdy rozhozené. Nabíjím originálním adaptérem. Vše funguje naprosto bez problému. Létám každý týden, i přes zimu. Vlastně aní nevím kolik baterka vydrží protože jsem jí nikdy nedolítal do alarmu. Nabíjím cca jednou za měsíc nebo déle, když si vzpomenu. Pro mě ideální stav, který nemám potřebu měnit. Pat PS: Po pročtení všech možných diskusí ohledně "kurvítka" se připojuji k názoru, že se jeho negativní vlastnosti mohou projevit jen při dlouhém nepoužívání vysílače nebo vadném článku.
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: pon 12.09.2016 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
jyrry píše: Ale že vysílač ukazuje jiné napětí to je divné - šlo by to změřit s tím starým packem, jestli ono to nelhalo už dřív? Já nevím jak to myslíš.Ten original ukazuje v t8fg 8.2v. Nemůže na to třeba mít vliv softver ve vysilači? Mám stále první verzi a upgrade nechci. PatMat píše: T8FG používám pátým rokem.Nabíjím originálním adaptérem. Vše funguje naprosto bez problému. Létám každý týden, i přes zimu. Vlastně aní nevím kolik baterka vydrží protože jsem jí nikdy nedolítal do alarmu. Nabíjím cca jednou za měsíc. Jo.Já stejně.Možná ještě častěji.Tenhle režim bude zřejmě baterce vyhovovat nejlíp.No zatím testuju ten vyrobený lion pack a lítám s menšími modely.Třeba se to po víc cyklech ve vysilači nějak srovná.Vím že kapacita kolem 3000mah je často fake ale tyhle panasonic by měly být OK. --- Tak jsem ještě před odesláním příspěvku změřil tu original.Není plně nabitá.Ještě jsem s ní předtím pár dní lítal.Takže to znamená,že displej ve vysilači tedy ukazuje o ty 3 desetiny míň a original baterka se nabíjí na kolik???
Přílohy: |
IMG_20160912_152441.jpg [ 37.6 KiB | Zobrazeno 2968 krát ]
|
|
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: sob 22.04.2017 7:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
ahoj nikde neviem najst cestinu do 8fg. nema niekto dik moc.
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: sob 22.04.2017 8:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Byla přímo v rádiu. Jen vybrat správný jazyk. Myslím že ani nejde uživatelsky smazat aby byl důvod že by tam nebyla. Papíra
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: sob 22.04.2017 9:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
fuha v navode nic take nieje... kde je prosim ta volba
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
00Ja
|
Napsal: pon 16.10.2017 9:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.9.2007 Příspěvky: 496 Bydliště: Plzeň
|
Ahoj. Možná by si následující informace zasloužila svoje vlastní vlákno...
Léta používám T8FG s posledním oficiálním FW. Dejme tomu, že minimálně rok jsem nesahal do menu do nastavení modelů. Asi před měsícem jsem byl lítat se třemi ze svých pěti aktivních modelů. Odlétal jsem baterku modelu A, baterku modelu B, baterku modelu C. Když jsem chtěl odlétat druhou baterku modelu A, všimnul jsem si při předletové kontrole, že se mi směrovka hýbe opačně než knipl. Mezi modely bylo rádio vypnuté několik minut, nezaznamenal jsem nic neobvyklého, všechno jako jindy. Moc jsem to neřešil, v nastavení přehodil Reverse a lítal. To samé se mi stalo u modelu B, ale u modelu C to bylo v pořádku. Doma jsem ještě zkontroloval zbylé modely- reverz byl nastavený správně. Aniž bych cokoliv měnil, byl jsem lítat včera a opět bylo nutné reverzovat kanál směrovky u modelů A a B (tedy vrátit hodnotu do původního stavu, který tam byl než jsem ho před měsícem změnil). Jen zopakuju, že je vyloučené, aby mi to někdo změnil jako žertík, určitě jsem si to nezměnil sám, nepozoroval jsem nic neobvyklého atd. Přijímače jsou u všech modelů stejné, Orange. Jen u jednoho modelu mám Futabu, protože byla v balení s rádiem. Mně se tedy vyplatilo, že kontroluju před každým startem nejen zda všechno funguje, ale i zda to funguje správným směrem.
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: pon 16.10.2017 12:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Zdravím, říkáš tedy že jsi měl reverzy (u některých kanálů) na vysílačce nastavené na jeden stav a nastavení se samo změnilo na druhý stav? A to bez jakéhokli zásahu do nastavení nebo aktualizace firmware? Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|