Autor |
Zpráva |
Tlapa
|
Napsal: ned 24.04.2016 22:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Ten potenciometr jsem zatím neosazoval, mám pouze dvojitý přepínač bez možnosti zvolit velikost výchylky.
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: ned 24.04.2016 22:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli jsem to dobře pochopil, tak pro to nastavení klapek nebo brzd musí být zapojený přepínač i potenciometr a přepínačem jen volíš na kterou stranu ty klapky půjdou. Víc ti k tomu asi neřeknu.
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: ned 24.04.2016 22:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Myslím, že ten potenciometr je jen na nastavení výchylky ať na jednu anebo na druhou stranu a není nutný pro funkční přepínání na obě strany, ono je to tak nějak uvedeno i v popisu toho zapojení. Ale třeba se pletu, každopádně díky za snahu
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: ned 24.04.2016 23:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Tak tak, zapojení je ok - ten poťák tu není jako dělič napětí, ale jen jako proměnlivý odpor, který se přepínačem připojí buď na + nebo - nebo zůstane odpojený. K tomu aerofly - jsi si jistý, že to jde? Podle mě nikoliv, protože klapky a brzda jsou tam dva rozdílné kanály, které se ty snažíš dostat pod kontrolu jednoho. Což by šlo, ale jen pokud by měly fungovat oba stejně, příp. jeden z nich reverzovaně, ale ne jeden do půlky a druhý od půlky..?
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: pon 25.04.2016 11:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Teď jsem se na to díval a asi máš pravdu. Myslel jsem, že stačí když dám flap a ono to půjde jednou dolů jako vztlakové klapky a podruhé nahoru jako brzdy ale to asi ne. Ale ať se dívám jak se dívám tak v nabídce brzdy nevidím... Pouze wheel brake což je předpokládám brzda podvozku. Taileron je kombinace klapek a výškovky a zbytek je asi na vrtulník ne? Ještě co je roll? Jinak jsem myslel že to půjde jak jsem napsal protože mi vJoy ukazuje na tom 6ch na středovou hodnotu půlku signálu, když přepnu na jednu koncovou tak je na jednom maximu když na druhou tak je na minimu signálu na stále stejném kanálu. Tak jsem myslel že to takhle bude mávat i s těmi klapkami v rámci jednoho dvou přepínače. Píšu to složitě, snad je pochopitelné co jsem chtěl říct Jsem v tom holt začátečník...
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: pon 25.04.2016 15:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Jojo, chápu jak jsi to myslel a v reálu by to tak teoreticky šlo, ale pokud to v AFPD letadlo umí jen dolů, musel by sis ho asi nějak upravit. Roll by mělo být otáčení kolem podélné osy - pro vrťasy, koptéry. Popravdě si teď ani nevybavuju, jestli tam mám nějaké letadlo které má jak klapky, tak brzdy.. a ovládal jsem vždycky stejným kanálem, podle toho, co zrovna éro má.
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: pon 25.04.2016 17:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Díky za info, portál se v tom
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: pon 02.05.2016 22:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Tlapa píše: Tak po problémech s načatým přijímačem jsem pořídil novou verzi V3 a dodělal další dva kanály podle návodu https://docs.google.com/document/d/1oXh ... ef=2&pli=1Nakonec jsem podle návodu dodělal i použití šestého kanálu v upraveném delta mixu k ovládání křidélek i jako vztlakových klapek a brzd, včetně potenciometru určujícího velikost výchylky (je celkem důležitý pro zachování možnosti zatáčet, letadlo používá křidélka kontinuálně i s klapkami, pokud chcete). Jak autor píše, fígl je v tom, přesvědčit Cadeta o tom, že má mixovat křidélka (CH1) s klapkami (CH6), namísto původního delta mixu. Návod je podrobný a neměl jsem problém úpravu podle něj provést, ale výsledek mi bohužel nefungoval tak, jak v popisu bylo popsáno (mixoval se mi plyn namísto klapek). Nedalo mi to, a vrhnul jsem se do tajů zapojení Cadeta a myšlenky autora jak mix upravit. Po dlouhém zkoumání (pořád se mi pletly kanály) jsem jistil, že oproti mému zapojení kanálů počítal autor s výškovkou na CH3. Z toho jsem tedy vycházel a po porovnání zapojení kanálů podle návodu Cadeta a propípání zapojení kanálů ve vysílači našel řešení: - přerušit tištěnou cestu o jednu výše (tedy ne CH3 plyn ale CH2 výškovka), plus přesun delší propojky ze vstupu do procesoru CH6 klapky na SMD rezistor na CH2. Malá krátká propojka od centrálního kontaktu CH6 se také přesune na výše přerušenou cestu. Spodní umístění této krátké propojky jsem stejně jako autor (fyzicky, ne namalováno, tam má autor rozpor) nechal tam kde je zapájená, ne zakreslená (po porovnání vstupů do procesoru ostatních kanálů) Touto úpravou se přesune CH6 klapky na CH2 výškovka a opačně. Docílí se mixu CH1 křidélka/CH2 klapky Vše viz upravený snímek autorova zapojení. - v této chvíli nejde reverzovat výškovku, protože lze reverzovat jen první čtyři kanály. Provedl jsem úpravu podle autora, přehození centrálních pinů potenciometrů plynu CH3 za výškovku CH6, čímž se plyn přesune na CH6 a výškovka na CH3, který již lze standardně reverzovat. nové zapojení přijímače v mixu tedy je: CH1 křidélko CH2 křidélko CH3 výškovka CH4 směrovka CH5 světla - zatím nemám, plánuji postavit zapojení podle autora CH6 plyn Na křidélka je tedy nutné vyřadit slučovací Y kabel k servům a připojit každé křidélko zvlášt. Cadeta lze samozřejmě používat i bez mixu, pokud již mám letadlo které má klapky z výroby či dodělané. V tom případě je zapojení přijímače takto: CH1 křidélka (na původním Y kabelu) CH2 klapky (na Y kabelu) CH3 výškovka CH4 směrovka CH5 světla CH6 plyn Popis zveřejňuji pro další nadšence hračičky, kteří budou chtít, tak jako já, na základě výborného popisu p.Reicha vytáhnout z Cadeta to co jde, ale mají problémy s odlišným zapojením. Podotýkám, že jsem upravoval Cadeta V3 v módu 1, plyn vpravo. Možná jsem úpravu popsal moc složitě, i když jsem se snažil o jednoduchost, v případě nejednoznačnosti klidně pište. Z úpravy jsem měl velkou radost, teď zbývá už jen se s tím naučil létat
Přílohy: |
úprava Cadeta V3.png [ 649.14 KiB | Zobrazeno 4365 krát ]
|
|
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
vody
|
Napsal: úte 10.05.2016 19:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.5.2016 Příspěvky: 5
|
Ahoj, mám nový vysílač Cadet 4 V3 mod2 (rtf verze k betě 1400). Jakmile posunu trim na 2. kanálu (výškovka) z jiné polohy než úplně dole tak mi začne cukat a bzučet servo. Jiné kanály fungují úplně normálně a servem to není. Prosím poraďte co stím. buť sem blbej já nebo reklamace?
|
|
Nahoru |
|
|
Penous
|
Napsal: ned 20.08.2017 15:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.8.2017 Příspěvky: 5
|
Chtěl bych se zeptat, zda nemáte někdo nafocená střeva vysílače Cadet 4 V4? Případně info z RC Revue 5/2017.
Jde mi o konverzi i této verze na 6ti kanál. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
blembondo
|
Napsal: čtv 31.08.2017 19:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.12.2008 Příspěvky: 1714 Bydliště: Lysice,Brno. Obrázky: 12
|
Nafocené to nemám ale předělat Cadet V4 z 4kanálu na 6kanál je mnohem jednoduší než u V3.Jeden kus jsem předělával tak že na 6 kanálu je druhé křidélko a 5 kanál je přes třípolohový přepínač.Šel by osadit i potenciometr ale musí se z DPS odtranit dva odpory.To je nutné udělat i při kopírování kanálu křidélek.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: čtv 31.08.2017 22:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Zdravím,nezkoušel někdo nahradit přijímač V3 za něco jiného??Ten můj mi sežrala vrtule a nový v republice není k sehnání. díky za poznatky
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: pát 01.09.2017 20:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Mám doma kompletní Cadet4 V3, jestli máš zájem...
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: sob 02.09.2017 11:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Moc děkuji Tlapo za nabídku ale vysílač mám skoro nový a teď čekám na odpověď z bazaru ,někdo tam nabízí soupravu za 400 Kč takže to je cena menší než stojí samotný přijímač ,přesto ti děkuji dr.
|
|
Nahoru |
|
|
Beta_1400
|
Napsal: ned 12.11.2017 16:26 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.11.2017 Příspěvky: 7 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
|
Dobrý deň
Som tu nový, začiatočník a som pomerne čerstvým majiteľom Bety 1400 a Cadet 4 s protokolom V4. Po prečítaní tohto vlákna som bol zvedavý, či sa dá upraviť aj táto verzia, tak som vysielač rozobral, preskúmal a nafotil. Myslím, že úprava bude podobná ako pri protokole v3 (na doske je "pripravený" neosadený konektor). Zatiaľ som sa do úpravy ešte nepustil - nechám na zimu. Niekto tu písal, že mu prekáža "ľahký" chod ovládacej páčky plynu. Toto vadí aj mne. Nie som schopný ovládať smerovku bez zvýšenia alebo zníženia otáčok. Tak som viac napružil pliešok (brzdu), ktorý "brzdí" ovládaciu páčku. Na prvý pohľad to nemá veľký efekt, uvidím pri najbližšom lietaní. Ak to nebude stačiť, tak vyrobím podobný brzdiaci pliešok a upevním ho oproti pôvodnej brzde (je tam na to priestor aj príprava). Potom budú brzdiť ovládač 2 brzdy a to by už mohlo stačiť. Prikladám 2 foto "interiéru" vysielača. Zámerne som ich zmenšil, lebo pôvodné jpegy majú okolo 7MB. Fotiek som urobil viac, na požiadanie ich môžem poslať aj v plnom rozlíšení.
Přílohy: |
2017-11-12--15-14-34 - CADET 4 prot v4 zmenšený.jpg [ 122.29 KiB | Zobrazeno 3481 krát ]
|
2017-11-12--15-14-58 - CADET 4 prot v4 zmenšený.jpg [ 47.02 KiB | Zobrazeno 3481 krát ]
|
|
_________________ Beta; Edge 540; Kakadu; SU31; Hummer; Zeta FX61; MXS; TL2000; Polaris; Diablotin; Sbach 342; Extra
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: ZS-Man a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|