Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
Kalibrácia, resp. kalibrácia rozsahu plynu znamená, že regulátoru dáš vedieť, aká šírka impulzu zodpovedá nulovému plynu a aká maximálnemu. Postup je popísaný v každom návode k regulátoru. Jediný letecký regulátor, s ktorým som sa stretol, ktorý mal automatickú kalibráciu, bol Multistar z HK.
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Pokud servo chodí v plném rozsahu a i v menu Klíč->Display je vidět že plný rozsah kniplu znamená plný rozsah výstupu, tak ta kalibrace regulátoru - není problém ve vysílačce. Pokud by menu Display neukázalo plný rozsah kanálu 3, pak je možné že je nastavená nějaká křivka plynu (můžou být dvě a dají se přepínat některým ze spínačů). Nebo někde zapomenutý nějaký mix.
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
@YenyaKas "... Ale u vysílače i6 nepíšou nic. Je na 4xAA, takže asi s nějakýma 6.4V by počítat měli. Ale je otázka, jestli i s něčím víc..." Zkoušet TX 7.2 či dokonce 8.4 je dost riskantní. Takže Li 2S, buď LiFe nabíjené na 3.2 V / článek, nebo u 2S LiIon či LiPol srazit napětí dvěma univerzálními Si diodami na cca 6 V. Otázkou je (to cítí každý jinak)zda neprovést úpravu na 5 ks NiMH 5.5až6.0(6.4)V (1.1až1.2(1.28)V / článek). Jen čerstvě nabitý accupack nutno následně v režimu Lixxx vybít na oněch 6.4 V (1.28 V / článek).
skybreaker:Mužeš mi to prosím nějak vysvětlit ad se dívám jak se dívám tak u Fs-i6 je R9B podporována tak tedy i 9X8c by mělo jit ne?Nejde to jen u FS-i6s .
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
@mracek25 (TX =(řádek i6)) x (RX =(sloupec R9B)) postřehl jsi 3) all channels are available with transmitter firmware hack ==edit02 X8c v tabulce nevidím jen X6B ?
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
mracek25 píše:
skybreaker:Mužeš mi to prosím nějak vysvětlit ad se dívám jak se dívám tak u Fs-i6 je R9B podporována tak tedy i 9X8c by mělo jit ne?Nejde to jen u FS-i6s .
Máš to přeplé na AFDHS (tedy zrušené zaškrtávátko AFDHS2A)?? Jinak by to podle mne jít mělo, ale nemám to s čím zkusit.
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Jak nastavujete a hlavně jak testujete failsafe? Dneska bylo bezvětří, tak jsem si řekl, že konečně ověřím, jestli to "od oka" nastavené failsafe aspoň nějak funguje. Samozřejmě jsem se u toho projevil jako Pat a Mat dohromady. Nenapadl mě lepší způsob, jak to otestovat, než že vypnu vysílačku. Tak model začal kroužit v podstatě tak jak jsem nastavil, akorát teda příliš klesal. Tak jsem zapnul vysílačku, ale model nereagoval a točil spirálu až do země, zakončil to ukázkovou hvězdou.
Problém byl v tom, že FS-i6 chce po zapnutí dát všechny páčky přepínačů nahoru, a do té doby nic nedělá. Já používám jeden z přepínačů pro "odjištění" motoru, samozřejmě v poloze vypnuto nahoře. No a než jsem si uvědomil že vlastně vysílačka pípá, ať dám přepínače nahoru, byl jsem v zemi.
Jak testujete svoje nastavení failsafe? Používáte to vůbec?
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky:8
@YenyaKas "TST FailSafe" vlastně ztráta signálu. Pokud TX neodpojuje vf část v režimu ŽÁK, asi bych zkusil na anténu nasunout větší stínící obal (plechovku). Spoléhaje na ochrany koncov.stupně.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
YenyaKas píše:
Jak nastavujete a hlavně jak testujete failsafe? Dneska bylo bezvětří, tak jsem si řekl, že konečně ověřím, jestli to "od oka" nastavené failsafe aspoň nějak funguje. Samozřejmě jsem se u toho projevil jako Pat a Mat dohromady. Nenapadl mě lepší způsob, jak to otestovat, než že vypnu vysílačku. Tak model začal kroužit v podstatě tak jak jsem nastavil, akorát teda příliš klesal. Tak jsem zapnul vysílačku, ale model nereagoval a točil spirálu až do země, zakončil to ukázkovou hvězdou.
Problém byl v tom, že FS-i6 chce po zapnutí dát všechny páčky přepínačů nahoru, a do té doby nic nedělá. Já používám jeden z přepínačů pro "odjištění" motoru, samozřejmě v poloze vypnuto nahoře. No a než jsem si uvědomil že vlastně vysílačka pípá, ať dám přepínače nahoru, byl jsem v zemi.
Jak testujete svoje nastavení failsafe? Používáte to vůbec?
Větší ladění failsafe má smysl asi jen na větroních s plnou mechanizací, kde se vysune butterfly a model stabilně klesá, přičemž se do této stabilní formy obvykle srovná skoro z jakékoli polohy. Tady je výjimečně požadavek na bezpečnost okolí v souladu s šancí na záchranu modelu. Jinak ale moc nemá cenu nic jiného, než stahnout plyn a zbytek nechat osudu, nějakým dorovnáváním pozic prvků můžeš udělat vác škody než užitku.
Ad test - no žaludek na to nemám, jednou to reálně testoval můj syn, kdy jsem po záletu opraveného F5J konstatoval, že teď už jen stačí zjistit, jestli jsem správně nastavil failsafe. Načež ten xxxx bezelstně vypnul vysílač - málem se mnou šlehlo, bavíme se o o modelu v ceně s výbavou něco k 50k... Naštěstí to ale bylo nastaveno dobře a Futaba 8FG startuje rychle, nicméně za letu to moc nedoporučuji...
Uživatelé procházející toto fórum: prikrylm, Seznam.cz [Bot] a 37 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru