čtv 14.06.2018 15:54
čtv 14.06.2018 19:57
čtv 14.06.2018 20:44
sky59 píše:@novfra a ini...
Dufam ze vyssie uvedena foto vsetko dostatocne vysvetluje
čtv 14.06.2018 21:16
Ta fotka opravdu nic nevysvětluje (možná trochu hovoří o majiteli). A nabíjím taky často bez balancování stačí hlídat napětí článků ale i to lze trochu obejít, musíš jen vědět co děláš, ne kopírovat jen něčí postup.sky59 píše:@novfra a ini...
Dufam ze vyssie uvedena foto vsetko dostatocne vysvetluje
Ak nie, len dodam ze kazdy clanok je INY a pri seriovom nabijani bez balancovania je vysoke riziko ze niektory clanok bude prebijany co u lipol znamena ohen
čtv 14.06.2018 22:21
čtv 14.06.2018 22:33
Zapomněls ale napsat, že origo je tam 4xNiMH (Mx-20)jyrry píše:Teda to je věda, to nabíjení vysílače...
Ještě že mám Gr. HoTT, tam je jednočlánek, ale zase přicházím o to echt adventure s nabíjením dvou a více článku
čtv 14.06.2018 22:35
ellet píše:... origo je tam 4xNiMH ...
pát 15.06.2018 5:29
pát 15.06.2018 6:17
Vita_1 píše:Fotka pěkná, ale nic neprokazuje. Takový stav na 99 procent nenastal nepoužitím balanceru. Pokud nemáš podrobnější informace můžu jen zkusit tipnout:
- Špatně nastavený (velký) nabíjecí proud
- Špatně nastavený počet článků = vysoké napětí (minimálně v jednotkách voltů na článek) (Tohle je jediný případ, který by odhalil balancer)
- Nabíječ nastavený na jiný typ aku
- poškozený aku
ale to jsou všechno chyby obsluhy.
Zkus najít v RC Revue článek, ve kterém zkoušeli co LiPol vydrží. Podařilo se jim, že baterka vzplála, ale po brutálním týrání, ne při překročení max napětí o několik mV.
Ona totiž LiPo nemá ostrou hranici nabití, nebo vybití pod kterou je vše v pořádku a nad kterou dojde okamžitě ke zničení baterie. Nedodržení těchto hranic způsobuje snižování životnosti tím víc, čím víc jsou hranice překročené. Exploze, nebo vzplanutí jsou extrémní stavy, ke kterým dochází při výrazném překročení těchto hranic.
Nabíjení pouze s občasným použitím balanceru není nebezpečné, pokud jsou baterie v dobrém stavu. (Nepoškozené, "nenačaté" třeba příliš velkým vybíjecím proudem apod.)
pát 15.06.2018 6:55
sky59 píše:pri fotke je jasne napisane , nedavat tam LipO baterie... a NiCd take nieco nedokaze, tak co sa pytas ake tam boli?
sky59 píše: A este jedna mudrost ktoru sa snazim kazdemu vysvetlit: zacalo to u autobaterii...ked sa poniektori stazovali, ze bateria sa dlho nabija = ak sa nakoniec nabije budte radi,
ma stale dobru Ah kapacitu
pát 15.06.2018 7:24
pát 15.06.2018 8:44
pát 15.06.2018 8:53
Vita_1 píše:S Tebou je to marný.
Všechny případy byly chyba obsluhy. Tím jsem chtěl říct, že pokud něco zmastí obsluha tak je na průser zadělané a nic to nezachrání.
Nevím, jestli víš jak se nabílí LiPol baterka. Je to v režimu IU. To znamená, že nabíječ do ní pustí proud, který si nastavíš a čeká až napětí vzroste na 4,2V na článek. Až k tomu dojde začne proud snižovat tak, aby napětí dále nerostlo. Pokud proud klesne pod hodnotu, kterou má nabíječ nastavenou jako "dostatečně malou" se nabíjení ukončí. Z toho plyne, že pokud do aku pustíš dvojnásobný proud dojde pouze k tomu, že na těch 4,2 to dojde za poloviční čas. Celou dobu ta baterka dostává po prdeli daleko víc, než když ji nabíjíš na nepatrně vyšší napětí protože není stoprocentně vybalancovaná. A tento stav žádný balancer nezachrání. Díky tomuto způsobu nabíjení nemůže dojít k tomu, že do nabité baterie valíš 2A. K tomu dojde jen když nastavíš jiný typ baterie, nebo špatný počet článků.
Poškozená baterie - to je snad jasné. Mechanicky (havarie, upadla na zem, okousal pes a co já vím co dál) Nebo i to, že při začátku nabíjení je pravidelně rozjetá o 1V jak píšeš. Takovou baterii bych zkusil opatrně nabít a vybít. Pokud by se nesrovnala okamžitě bych ji vyřadi. To je adept na ohýnek. Při nabíjení je celkem hlídaná, třeba i balancerem, ale při vybíjení vysokým proudem ...
LiPol, která se nabíjí neúměrně dlouho má možná ještě nějakou kapacitu, ale už taky není vhodná k dalšímu provozu. Pravděpodobně má zvýšený vnitřní odpor, což se projeví zvýšenou teplotou při vybíjení. Možná by se dala použít pro malé odběry, ale určitě ne v modelu. Nevíš co se v ní opravdu děje a havarovaný model z důvodu chcípnuté baterie jsem už viděl.
Na jedné straně baterie důsledně balancuješ a na druhé používáš baterie v pochybném stavu (rozdíl 1V mez články, dlouho se nabíjí). To je myslím daleko riskantnější.
Jak už jsem psal - pohoné baterie balancuji při každém nabíjení protože tam to má smysl. Baterie které používám pro menší odběry balancuji občas, abych měl kontrolu nad jejich stavem
pát 15.06.2018 9:52