Futaba konečně něco dělá, kupodivu ... to měla dělat už dávno, ale přece jen nakonec něco udělali. Mají nové gyro pro plošníky GYA553, které bude konfigurovatelné skrze vysílač (konečně), nepředpokládám, že ale udělají update pro starší vysílače, takže to půjde jen na 16IZ a 32MZ, které již teď podporují CGY760 gyro pro vrtulníky. Je to celkem nové, mnoho info není, jestli to bude použitelné, se uvidí. Nové je to, že by to mělo být kompletně konfigurovatelné a odolné vůči otřesům, což původní gyra od Futaby pro plošníky nejsou a jejich možnosti použití ve složitějších modelech jsou značně limitované. Funguje to skrze sbus, ale kolik to fakticky umí kanálů, to neprozradili a to je rozhodující informace, jestli to zvládne spřažené kanály na plochy atd ... Uvidí se časem, jestli to bude použitelné, cena není strašná.
Tohle je překlad z japonských stránek
https://www.rc.futaba.co.jp/gyro/index.htmlThe GYA553 provides a more natural flight while maintaining the aircraft's posture. The small size, weight reduction, and unique vibration-resistant structure make it suitable for a wide range of applications, from small electric motors to gasoline machines. It is equipped with an S.BUS output function, and it can be mounted smoothly on aircraft with servos connected to the receiver. It also features a return-to-level flight function (auto-recovery) for a safe flight even for beginners.
● 6-axis gyro for airplanes compatible with electric motors and engines.
● Price: Excluding tax¥19,000
● Dimensions/Weight: 28×26×16mm/8.5g
● Operating voltage: DC3.8V to 8.4V
● Supply current: 27mA
Features:
● Equipped with 3-axis angular velocity & acceleration sensor
● Gyro gain can be set from transmitter (remote gain setting)
● 4 operating modes of APCS / normal / gyro off / auto recovery can be switched with the transmitter
● Dual aileron, dual elevator, twin rudder, eleveron (delta wing), compatible with V-tail
● Connection with receiver is routed by S.BUS / S.BUS2
● Servo S.BUS connection is possible