Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 13:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6795
Bydliště: Písek, ČR
OK, příležitostně si to změřím...

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 13:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10873
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Asi budu muset nekde vyhrabat svoji diplomovou praci "Mereni VA charakteristik PN prechodu bla bla bla...." :D

Ukoncete prosim vznikajici flame-war kvuli blbejm diodam, driv nez sem naskoci "Cervarao Team" a pak teprve vypukne PEKLO :twisted:

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 13:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 998
pkotatko píše:
pro Pepin
Martine, LiFe prijimacovky pouzivam tyhle :
http://www.bestbuymodel.com/index.asp?idzbozi=12010400
Max. spokojenost. A pokud ti serva mohou bezet na 6V, neres diody a dej tam tuhle baterku naprimo.

Prosím tě, jaké má napětí po nabítí. Na jaké U pak poklesne po připojení na RC palubní elektroniku. Díky.

_________________
FX-30 2,4GHz,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109
www.lmkchotebor.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 13:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
7,2V po nabiti. Kdyz nabijes a nechas odlezet treba pres noc, tak ma 6,6 -6,7 V.
Pisu o 2S.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 13:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9129
Bydliště: Bratislava dnv SK
pkotatko píše:
7,2V po nabiti. Kdyz nabijes a nechas odlezet treba pres noc, tak ma 6,6 -6,7 V.
Pisu o 2S.

Čím nabíjaš, prípadne (aby bolo jasné o čo ide) pri akom prúde to nabíjanie skončí?
To čím nabíjam ja končí pri 100mA, a do 5 minút napätie A123/1100mAh klesne na 3,5V (2s teda na 7,0) - a to úplne bez zaťaženia.
http://www.topgun.sk/uploads/1198021382_M1A_ch_10A.gif

Viac a podrobnejších porovnaní vrátane grafov pri vybíjaní 1A a 2A prúdom pre NiMH aj pre A123 (1100 aj 2300) rastie tu:
http://www.slkelectronics.com/DapterRx/RXpacks.htm
Čo tam chýba podľa mňa, je prerušované vybíjanie, aby bolo vidno napätie naprázdno, na ktoré by sa mal nabíjať prípadný kondík na príjmači či na serve.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Nabijim PL8. Ukoncovaci proud je nastaven na 1/10 nabijeciho. Takze nejakych cca 250mA. Ale nekdy nabijim, v pripade potreby, i 5A.
Resp. musim napsat, nabijel jsem. LiFe jsem pouzival jako palubni zdroj pro heli minulou sezonu. Ted uz jsem presel komplet na HV a LiPol naprimo.
Nestudoval jsem za jak dlouho presne napeti spadne. To proste nevim. Mam ve zvyku nabijet vecer pred letovym dnem. Rychlost nabijeni, resp nabijeci proud, je primo umerny casu, ktery je na nabijeni k dispozici :D

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7420
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
mhabr píše:
Omlouvám se za teď již off-topic, ale nedalo mi nereagovat:

Standa Stuchlý píše:
uvedu Ti příklad :

1 dioda - úbytek napětí 0,6V
2 diody paralelně - úbytek napětí 0,4V
3 diody paralelně - úbytek napětí 0,2V
4 diody paralelně - úbytek napětí 0,0V nic

bacha, ty hodnoty se budou lišit podle použitých diod, ale princip zůstává stejný.


Spojil jsem paralelně 10ks diod 1N4007 (více jsem jich neměl) a pořád se mi nedaří dosáhnout stavu, kdy se tato kombinace bude chovat jako odpor (při proudu 100mA je úbytek kolem 0,7V, při 3A cca 0,9V). Co dělám špatně???

PS: věděl jsem, že píšeš blbinu, protože samozřejmě vím, jakou charakteristiku dioda má a jak se chová v různých zapojeních, ale všiml jsem si, že lepší, než teoretizování je praktická demonstrace.


Tož chlapci, plkáte tu hezky, ale jen teoreticky...:-)
navázal jsem to schválně na tento příspěvek, neb má pravdu. Počet paralelních přechodů stejné diody, neovlivňuje!!! úbytek, který je nelineární funkcí proudu. Tzn čím větší proud, tím větší úbytek, ale jen do Uo-přechodu. Tzn při malém proudu skoro nic (ale již stačí odběr Fasst přijímače a je tam 0.5V) .
A o to jde. U Vikingů (schválně píšu množné číslo, neb jich tak létá víc), mám tohle udělátko..3 až 5 paralelních 5A diod, plus za nimi směrem k přijímači LoW ESR dva kondíky 470 mikro na 35V. Důvod je prozaický. Na křídle jsou sice Hyperion Wing serva a ta mají certifikaci na 2S-A123 (né Lipol!!!!), ale na ocase jsou malinké Futaby, které mají max 6V. A každého remcala zde upozorňuji, že ještě po hodině letu mi telemetrie napíchlá na přijímač, hlásí 5.6V napětí. Takže pokud by to bylo napřímo, chudáci futabky!!! To je důvod proč tam diodový bazmek je.

U Energica je již palubní systém celý nativně na 2SA123, včetně speciálu JR mikro serva na VOP. (nikde v republice je nemají, čekal jsem na něj dva měsíce!!!). Všude se mele o HV komponentech,ale situace na našem trhu je vyloženě úsměvná. Jak člověk začne obtelefonovávat prodejny, tak buď o tom ví naprosté hovno, nebo nabízejí serva která evidentně na HV nejsou (takže o tom opět ví hovno), nebo mi s úměvem nabízejí kravské serva do obrů....:-)

Každému doporučuji, nejdřív nad tím dlouze bádat, neb i HV serva mají na sobě napsáno 7,4V..což je nějaké divné. Plně nabitá 2S-Lipol udrží 8V a víc pekelně dlouho. A stará známá věc je,že pokud se servo provozuje na střední, ale dostatečne velké napětí, má mnohem delší životnost než když jede na svoje napěťové maximum.

Navíc, další věc...Přijímače Futaby jsou taky na různá napětí. Až 6200SB a nové Fasstest jsou na HV (nebo ty malé 6ky taky), ostatní jsou opět na max 6V ..!! takže nepodceňovat!!

No a proč 2S-LiFe, protože mám nad nimi maximální kontrolu. Jsou to jen dva články!!, né 4 či 5 (NiCd-či NiMh). Statisticky se míň posere menší počet. Navíc díky nabíječi (neb nabíječ je základ a vše mimo PowerLab a revolectrix považuji za šunt) mám jasnou kontrolu jak napětí jednotlivých (pouze dvou článků), ale hlavně i jejich vnitřní odpor. Jak bych zjistil,že Ri baterky se rozchází, či zvětšuje..okamžitá popelnice!!!
No a na závěr:-) Spotřebovaná kapacita po hodině letu např s Energicem ( zátěž 5serv, vysílač telemetrie SkyAssistant, přijímačRX Futaba 6208SB) je 280mAh klidného termického létání!! A to jedu z baterky 850mAh LiFe. Pokud budu blbnout měním za baterku 1450mAh.
Ve Vikingovi je standardně jen 1450mAh..což stačí spolehlivě s rezervou na dvě hodiny létání. Nabití pak trvá dvě cigára...na rozdíl od opruz nabíjení NiCd, kde rychlím nabíjením si člověk akorád přivodí problém.
Dalibor


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7420
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Jen pro představu..na obrázku je graf napětí snímaného SkyAssistentem v rastru 50ms. V modelu Energic, kde je 2S-850mAh LiFe na přímo. Po hodině letu.
Za chvíli dám graf pro změnu z Vikinga, kde jsou diody a kondíky.


Přílohy:
ScreenHunter_01 Feb. 23 13.32.gif
ScreenHunter_01 Feb. 23 13.32.gif
[ 131.23 KiB | Zobrazeno 1420 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9288
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
pepin píše:

vim,ale používáš i větší-minimálně standartní-45g serva,nejsem si právě uplně jistý,jak by to zvládali nějaké motorky z 15---25g serv,když se v podstatě někdy ani nedoporučuje 5čl nicd.Mám to do větronu.

Používam aj HS225 BB a MG a kamarát tiež

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7420
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
A zde Viking Race 3...tzn palubní zátěž pro baterii 2S LiFe 1450mAh ..... 4serva Hyperion Wing, 2 Futaby S3156, přijímač 6008 Fasst, telemetrie SkyAssistent (ta baští asi 40 až 50mA stabilně) a ještě ledkový bargraf napětí. Opět hodinka letu.
Jen pro info...Ri této baterie (celkové) je 44mOhmů za studena. V létě jde na cca 30mOhmů a pro změnu v teplotách 0 a méně, je 56mOhm.
Ono je zajímavé, že v trupu ani při -8 venku, není méně než 0 st při cca hodině létání:-)
(zase data ze SkyAssistenta...mám je jak logované, tak i online na zem)


Přílohy:
ScreenHunter_02 Feb. 23 13.35.gif
ScreenHunter_02 Feb. 23 13.35.gif
[ 75.62 KiB | Zobrazeno 1419 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7420
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
LV píše:
pepin píše:

vim,ale používáš i větší-minimálně standartní-45g serva,nejsem si právě uplně jistý,jak by to zvládali nějaké motorky z 15---25g serv,když se v podstatě někdy ani nedoporučuje 5čl nicd.Mám to do větronu.

Používam aj HS225 BB a MG a kamarát tiež


HS225 jsou midle serva a navíc připočítej délku kabeláže k servům...proto ti to dobře funguje...(hihi, je to jen starýho Ohma zákon):-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 14:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10873
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
LV píše:
Používam aj HS225 BB a MG a kamarát tiež

Tak zrovna s napajenim HS225 mam spatnou zkusenost - ve svahovym kombatu napajenym z 5xNiMh AAA odesly zhruba po roce provozu oba motorky (upalene uhliky), jeden vzal ssebou i servozesilovac.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 15:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2008
Příspěvky: 1017
Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
Atto píše:
Aký prínos k vyriešeniu problematiky nelineárneho odporu diód mal Abuov výrok?


Jelikož je moderátorem této dizkuze má na tyto příspěvky právo. Určitě chtěl zabránit elektonickému linčování Standy, protože napsal hovahinu a hodně lidí tady je startovací jako ty. Jinak mrkni sem pravidlo 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 15:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2010
Příspěvky: 1884
tak co pepine, už máš jasno ? :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A 123 a diody
PříspěvekNapsal: čtv 23.02.2012 16:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 1704
Bydliště: Praha - Krč, ČR
Pepine, domluv se s Daliborem. Martin od nás má jeho prvního Vikinga a funguje to naprosto OK. Dalibor Ti určitě poradí co přesně jak, kdy a s kým.

_________________
SOVA is YouR CO-pilot
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz