Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
rumzaisz píše:
LV ale tato diskusia nie je o tom ci vie niekto packovat. Pepin sa na zaciatku pytal, ci ma niekto skusenosti so stabilizaciou na plosnikoch. Prispevky by mali byt vecne, osobne narazky sem nepatria.
trvalo to 6 LET mraky rad, mraky doměnek, čím by to mohlo být---což už se ví delší dobu, tak ten model nakonec ležel dloho na polici---výškovka je v uplavu za křídlem a evidentně ji nedělají dobře turbulence od křídla--narazil jsem na modeláře, co má podobného foxe a měl přesně ty samé problémy co já---on to nakonec vyřešil tak, že výškovku posunul o cca 2cm výš a tím ty problémy pominuly.
já to loni pořešil gyrem a to s takovým efektem, že ted se zase válí v polici 3m kompozitový fox, který díky použitému profilu HQ absolutně nezvládá odtačené obraty a má tendenci nahoře vrtat---nebo spíš, občas se mi obrat povedl dokončit s tím, že se nahoře jen rozklepal.
absolutně nemám pocit, že by za mě gyro to ero řídilo, když neupáčkuju přesně rukama manuálně obraty, gyro je jen v rámci možností drží na výletu tak křivě, jak křivě a špatně jsem ten obrat odpáčkoval, ale je z toho už konečně ero, kde se mohu soustředit na přesnost páčkování a nééé, jako dřív, jestli si najednou usmyslí vyplavat nahoru, aniž hrábnu do kniplu, nebo si při jiné rychlosti najednou usmyslí sklopit čumák a mazat šikmo k zemi.
co je opruz a to značnej, neexistuje nakalibrovat ---zapnout ero na zemi, pak ho zvednout a hodit kamkoli v jakémkoli uhlu---bo vychází z polohy, v které bylo nakalibrované na zemi, takže pokud zapnu ero na svahu čumákem dolu--načte se výškovka šikmo dolu, pokud je padlé na jedno křídlo--načte se poloha pro padlé křídlo, pokud se otočím při odhodu jiným směrem--směrovka uhýbá do načteného směru z polohy ze země, takže u větroně je to opravdu opruz myslet na to, že když už mám ero připravené k hodu z ruky--musím znovu procvaknout přepínač a načíst odhozovou polohu---na druhou stranu, když to tak udělám, mužu ero hodit do vzduchu a neřešit, jestli po odhodu náhodou někam uhne, nebo se bude vzpínat, nabo budu hned muset kuli letové minimálce hned tahat za výškovku---to fakt nemusím, jaký uhly a náklony načtu, v takových to odletí----teda za předpokladu, že počáteční hod bude mít takovou razanci, nebo výkon vrtule na tolik dostačující, aby se to na minimálce nesesypalo na ztrátu vztlaku---je to letadlo, nějaký minimální dopředný pohyb tam být musí, aby ty křídla to ero unesly.
myslím, že jsou dva tábory na které se ty plošníkářské stabilizace dělí---někoho baví hrát si s gyrem--gyrama--stabilizacema a to samotné létání je spíš takové nutné zlo .
pomocí gyra --stabilizací jde ale určitě z malých neposlušných er částečně vysosat pocitově na polétání dospělejší era a u malých, zvlášt klasických konstrukčních er se ta investice do stabilizace sakramensky vyplatí už je kuli jednoznačně bezpečnějšímu přistávání, zvláš když se sedá někde s malou jebkou v turbulencích.
PS:třeba osmibododovej výkrut, aby mi nevyšel na 6,5 doby za mě stabilizace fakt nevyřeší.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
tady s tou jebkou si to bez stabilizace vubec neumím představit a to po prvotních pokusech dostal samostatné gyro i startovací vozík na ostruhu páč hrabat do startu manuálně bylo naprosto nemyslitelné--když jsem viděl, že to někam uhýbá, bylo už pozdě dávat kontra, z toho byl při té rychlosti jen smyk , s gyrem, jen jako správný odstřelovač přepočítám boční vítr , start nmasměru šejdrem, dám plnej a počkám---uřídit manuálně se to na jistotu nedá.
Registrován: 24.10.2010 Příspěvky: 328 Bydliště: Brno
mnou objednany FC-151 jeste nedorazil, vcera to byl mesic. Zrejme ho studujou celnici, zdali neohrozi hospodarky rozvoj v EU ... pak podam referenci ... jinak ta V-1 je super!!!
ja že od Horejšího bude ta FC-151, tam je v ponuke, uvažujem že tu stabilizaciu tiež kúpim, ale na slovensku. Tiež ju chcem využit pri štarte a potom ak by šla vypnúť.
Registrován: 24.10.2010 Příspěvky: 328 Bydliště: Brno
Jelikoz je neprizen pocasi znacna, nemuzu jeste popsat prakticke zkusenosti, nicmene ma to 3 rezimy - AUTO,AKROBACIE,OFF ...takze takovym tim 3-polohovym prepinacem na vysilaci se ty rezimy daji ovladat/prepinat. Zvladne to tedy i OPTIC-6, a da se to tedy i za letu okamzite vyradit z funkce. Autokalibrace probiha automaticky do 3s po zapnuti, krome citlivosti neni potreba nic nastavovat. Jevi se to na zemi funkcni ... uvidime.
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Pro tu autokalibraci se musí model postavit do letové polohy jako při přímém letu? Myslím tím, jestli model v přímém letu je trochu natažený, tak pro tu kalibraci ho tak musím před každým letem postavit? Kalibrovat za letu se nedá?
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
PeePoTN píše:
Hádam to nechceš nastaviť až tak aby si vôbec nemusel páčkovať ...
Jestli to bylo na mě, tak to určitě ne, ale třeba u FY-30A se dá stabilizace zkalibrovat za letu. To znamená, že stabilizační jednotku přepneš na zemi do režimu kalibrace, odstartuješ s vypnutou stabilizací, vytrimuješ model pro přímý let, pak přepneš na pár vteřin na AKRO, poloha modelu se uloží a zase vypneš. Po přistání vypneš režim kalibrace, a pak už ti zkalibrování drží nastavené pořád stejně a nemusíš hlídat jak si model postavil před zapnutím. Pokud se ale kalibruje před každým startem, budeš to mít zkalibrované pokaždé jinak, podle toho jak před startem postavíš model, což mi moc šikovné nepřipadá.
Registrován: 24.10.2010 Příspěvky: 328 Bydliště: Brno
V manuale je situace popsana, kdy let a rezimu AUTO neni horizontalne vyrovnany ... pak je potreba zajistit/zkontrolovat spravny uhel namontovani gyro jednotky vzhledem k vodorovne poloze letadla ... cemuz teda moc nerozumim.
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 21 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru