PeZet píše:
... jak to funguje a co je konkrétně použito za diody? ...
Proč se to vlastně podniká? Z mého pohledu aby se napájení serv netahalo přes přijímač, abych si mohl příslušně zvětšit počet přípojných míst, abych mohl použít 2 od sebe oddělené zdroje, abych mohl použít elektronický vypínač, abych napomohl nerušenému napájení filtračními kondenzátory.
Napájení:
Přívody od dvou nezávislých aku (u mě LiFe 2s 1100mAh) přes T-konektory jdou na desku, jejich "plus" vstupuje každý přes dvě oddělovací diody (SB560) na společnou kaldnou sběrnici, z té jde napájení připojených serv, "čistotu" napájení napomáhají udržovat 2 elyty 2200M/10V. Přívod "mínus" od aku jde na S vývod MOSFETu - ten je udržován v zapnutém stavu dvojicí odporů (220k) - tedy bez vypínačů (na dvojpinech vedle FETů) je stav "zapnuto". Připojené vypínače uzemní G vývod MOSFETů (IRFZ44N)*** a tím napájení vypnou - při poruše vypínače nebo setřepání jejich konektorů je tedy napájení zajištěné.
Napájení přijímače zajišťují další 2 oddělovací diody (Schottky 1A), napájení přijímače je blokované elytem 470M/10V a jde do přijímače po dvou kabelech.
Servosignály:
z přijímače přicházejí přes kablíky na pájecí místa (2 řady uprostřed svisle) a deska je rozvádí k příslušným trojicím pinů, na které se teprve připojují serva. Svazek kabelů k přijímači (2x napájení a servosignály) je k desce uchycen stahovací páskou (2 oválné otvory nahoře).
Motory/regulátory:
Deska umožňuje připojit i servokabely ze dvou regulátorů, přičemž buď desku nechám jak je a přijímač napájí popisovaná dvojice aku, nebo mám-li k tomu důvod a odvahu, mohou mi palubní síť napájet BECy reglů - pak se anody diod zapájí do neobsazených dírek a "plusy" z reglů se tak sloučí na kladnou sběrnici, dál to je už stejné.
Servosignál pro motor mohu přivést z přijímače buď do jednoho výstupu pro servo "motor" (servo bude napájené) nebo na dvojici výstupů (levý a pravý regulátor) - tam jde pouze zem a servosignál; v případě spalovacích motorů to jde pořešit propojením příslušných plošek a mohou se připojit 2 serva v gondolách.
Křídla:
Rozvod napájení a servosignálů do polovin křídla je řešen tak, že místo příslušných trojic pinů pro servo zapájím servokabely a na jejich konci budou zelené MPX konektory; na křídle pak bude příslušný protikus. Toto řešení umožní schovat odpojené kabelové svazky do trupu (kde je dost místa) místo toho aby se plandaly z křídel. Svazky opět drží stahovací páska (2 oválné otvory nahoře).
pozn. *** ty MOSFETy mi zbyly z jiného projektu - zážehový časovač pro vícestupňové makety raket, jinak jde použít řada obdobných typů.
Ještě budu řešit mechanické fixování servokonektorů na pinech, to je zatím otevřené...
uff, snad jsem nic nezapomněl a/nebo nepopletl... :-)
edit: Pro Auroru budou propojené (kapkou cínu) plošky pro levou a pravou polovinu výškovky, dále levá a pravá klapka - to lze i pro jiné rádio nebo uvolněné výstupy s piny využít jinak.