Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 20:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
HavelAircraft píše:
Jen pro info tazateli
Dřív se běžně používaly pro napájení příjmače a serv 5s nicd. Takže jmenovité napětí 6V. Nabitá baterka nicd má 1,5V takže napětí sady bylo 7,5V nevidím tedy důvod proč nepoužít napětí pro hv serva.
A ty serva chodily stovky startů naprosto spolehlivě i když běžně pracovaly s napětím 7,5V. Od mikro serv až po serva s tahem 25kg.

Už úplně vidím ty kometáře jak zase budu za vola. :D

Záleží od serva - ja som bol presvedčený že "to musí byť v pohode",
ale potom som skúšal Savox SH-350 a teda vôbec že nebolo: viewtopic.php?f=9&t=40481


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 21:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
O tom tu bylo víc vláken. V tomto viewtopic.php?f=39&t=10270#p996752 jsem nabyl dojmu, že 5-ti článek NICd/NiMH je pro serva deklarována na 6V vlastně OK. Jenže NiMH a NiCd se trochu liší takže u NiMH si tím zdaleka nejsem jist. A diskuse v tomto výživném vláknĕ viewtopic.php?f=42&t=63624&start=30#p1069764, a taky vlastní zkušenost se selháním serv Hitec (deklarovaných na 6V) na Eneloop 5-ti článku, mne přimĕla k tomu abych se pokornĕ vrátil k 4-článku.

Tak jen tolik z mé strany. Ať si zakladatel vlákna přečte tyto diskuse a rozhodne sám.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 20:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Borci, na začátku jsem informoval, že ty doporučená serva od topmodelu jsou do 6V, tak proč furt mluvíte o 4,8v. Autor se upsal a napsal v prvním přispěvku 4,8V, já jsem ho opravil, protože jsem si to sám zjistil, abych mu neporadil nějakou blbost.

http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... l&id=34454

Osobně bych tam dal všechny HV serva a lipolku, nebo bych dal 5x Nicd. Dávat bec (pro jeden ze dvou okruhů) nebo dva napájecí okruhy je promiňte, blbost. Můj názor.


Michal


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 8:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
misamltr píše:
. Dávat bec (pro jeden ze dvou okruhů) nebo dva napájecí okruhy je promiňte, blbost. Můj názor. Michal

Nejaký konkrétny dôvod? Mne ako TEORETIKOVI na tom nepripadá naopak nič nevhodné, aj keby pre každé servo bol samostatný bec.. Lepšie ako keby bol už pred príjmačom.
Samozrejme len ak sa použije BEC čo reguluje kladnú vetvu a mínus je priechodzí, a ideálne ak je tam aj kvoli rozoberaniu aj dôvod vložiť nejakú spoľahlivú rozvodňu/konektory, inak by malo zmysel len na ochranu pred zablokovaním podvozku..

Inak tie Savoxy čo sa mi vypínali na 2s life, majú tiež v špecifikácii napájanie 6,0V.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 16:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Servo Hitec (číslo si nevzpomenu, ale bylo to bežné standartní servo) bylo taky specifikováno na 6V, ovládalo křidélka malého motoráka na motor 2,5ccm, neopíralo se do dorazů, takže určitĕ nebylo přetĕžováno momentem a odešlo nejšpíš kvůli vyššímu napětí Eneloop 5-článku. Byl to zázrak, že model přežil, nebyl na třísky, ale opravitelný. Ještě krátce předtím v tom samém modelu z ničeho nic odešlo servo plynu, ale to jsem si myslel, že kvůli možnému kontaktu s dorazem. Po té havárii jsem ubral 1 článek a už se to víc neopakovalo. Samozřejmĕ na statistiku je to málo, ale mně to stačílo abych dál nedráždil kobru bosou nohou. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 17:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
On je možná problém právě v tom uváděném mezním napětí. Nikde totiž není psané, jestli je to opravdu hraniční napětí, nebo jmenovité napětí baterie. Někdo tady už popisoval případ odmítnutí reklamace na HV servo, které mělo uvedené max. napětí 7,4V, protože nabitý 2S LiPol má 8,4V. U některých serv se ale přímo uvádí napájení např. 2S Lixxx, nebo 5čl. Nixx, pak je max. napětí naprosto jasné a není o čem diskutovat. U spousty serv jsou ale jen napětí bez přesné specifikace.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 18:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
A mj. téměř všechna dnes prodávaná serva jsou deklarována na 6V. :wink: Tedy pokud nejsou uváděny dokonce jako HV.

Jenže nikdo z nás neví, jestli je to u všech i pravda. :o
A taky to, jestli se tím myslí 6V jako skutečné mezní napĕtí, které se nesmí za žádných okolností překročit, nebo se pod 4,8V myslí napájení 4-článkem NiCd a pod 6,0V napájení 5-článkem NiCd bez ohledu na to k jakým skutečným výkyvům napĕtí při jejich nabíjení/vybíjení dochází. Přičemž v případĕ NiMH jsou ty výkyvy ještě o nĕco větší. :roll: Sdílím v tom přesnĕ ty samé pochybnosti co má i Lark.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz