Autor |
Zpráva |
coro
|
Napsal: čtv 28.12.2017 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
HavelAircraft píše: Jen pro info tazateli Dřív se běžně používaly pro napájení příjmače a serv 5s nicd. Takže jmenovité napětí 6V. Nabitá baterka nicd má 1,5V takže napětí sady bylo 7,5V nevidím tedy důvod proč nepoužít napětí pro hv serva. A ty serva chodily stovky startů naprosto spolehlivě i když běžně pracovaly s napětím 7,5V. Od mikro serv až po serva s tahem 25kg. Už úplně vidím ty kometáře jak zase budu za vola. Záleží od serva - ja som bol presvedčený že "to musí byť v pohode", ale potom som skúšal Savox SH-350 a teda vôbec že nebolo: viewtopic.php?f=9&t=40481
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 28.12.2017 21:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
O tom tu bylo víc vláken. V tomto viewtopic.php?f=39&t=10270#p996752 jsem nabyl dojmu, že 5-ti článek NICd/NiMH je pro serva deklarována na 6V vlastně OK. Jenže NiMH a NiCd se trochu liší takže u NiMH si tím zdaleka nejsem jist. A diskuse v tomto výživném vláknĕ viewtopic.php?f=42&t=63624&start=30#p1069764, a taky vlastní zkušenost se selháním serv Hitec (deklarovaných na 6V) na Eneloop 5-ti článku, mne přimĕla k tomu abych se pokornĕ vrátil k 4-článku. Tak jen tolik z mé strany. Ať si zakladatel vlákna přečte tyto diskuse a rozhodne sám.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pát 29.12.2017 20:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Borci, na začátku jsem informoval, že ty doporučená serva od topmodelu jsou do 6V, tak proč furt mluvíte o 4,8v. Autor se upsal a napsal v prvním přispěvku 4,8V, já jsem ho opravil, protože jsem si to sám zjistil, abych mu neporadil nějakou blbost. http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... l&id=34454Osobně bych tam dal všechny HV serva a lipolku, nebo bych dal 5x Nicd. Dávat bec (pro jeden ze dvou okruhů) nebo dva napájecí okruhy je promiňte, blbost. Můj názor. Michal
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 30.12.2017 8:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
misamltr píše: . Dávat bec (pro jeden ze dvou okruhů) nebo dva napájecí okruhy je promiňte, blbost. Můj názor. Michal Nejaký konkrétny dôvod? Mne ako TEORETIKOVI na tom nepripadá naopak nič nevhodné, aj keby pre každé servo bol samostatný bec.. Lepšie ako keby bol už pred príjmačom. Samozrejme len ak sa použije BEC čo reguluje kladnú vetvu a mínus je priechodzí, a ideálne ak je tam aj kvoli rozoberaniu aj dôvod vložiť nejakú spoľahlivú rozvodňu/konektory, inak by malo zmysel len na ochranu pred zablokovaním podvozku.. Inak tie Savoxy čo sa mi vypínali na 2s life, majú tiež v špecifikácii napájanie 6,0V.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 30.12.2017 16:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Servo Hitec (číslo si nevzpomenu, ale bylo to bežné standartní servo) bylo taky specifikováno na 6V, ovládalo křidélka malého motoráka na motor 2,5ccm, neopíralo se do dorazů, takže určitĕ nebylo přetĕžováno momentem a odešlo nejšpíš kvůli vyššímu napětí Eneloop 5-článku. Byl to zázrak, že model přežil, nebyl na třísky, ale opravitelný. Ještě krátce předtím v tom samém modelu z ničeho nic odešlo servo plynu, ale to jsem si myslel, že kvůli možnému kontaktu s dorazem. Po té havárii jsem ubral 1 článek a už se to víc neopakovalo. Samozřejmĕ na statistiku je to málo, ale mně to stačílo abych dál nedráždil kobru bosou nohou.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 30.12.2017 17:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
On je možná problém právě v tom uváděném mezním napětí. Nikde totiž není psané, jestli je to opravdu hraniční napětí, nebo jmenovité napětí baterie. Někdo tady už popisoval případ odmítnutí reklamace na HV servo, které mělo uvedené max. napětí 7,4V, protože nabitý 2S LiPol má 8,4V. U některých serv se ale přímo uvádí napájení např. 2S Lixxx, nebo 5čl. Nixx, pak je max. napětí naprosto jasné a není o čem diskutovat. U spousty serv jsou ale jen napětí bez přesné specifikace.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 30.12.2017 18:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
A mj. téměř všechna dnes prodávaná serva jsou deklarována na 6V. Tedy pokud nejsou uváděny dokonce jako HV. Jenže nikdo z nás neví, jestli je to u všech i pravda. A taky to, jestli se tím myslí 6V jako skutečné mezní napĕtí, které se nesmí za žádných okolností překročit, nebo se pod 4,8V myslí napájení 4-článkem NiCd a pod 6,0V napájení 5-článkem NiCd bez ohledu na to k jakým skutečným výkyvům napĕtí při jejich nabíjení/vybíjení dochází. Přičemž v případĕ NiMH jsou ty výkyvy ještě o nĕco větší. Sdílím v tom přesnĕ ty samé pochybnosti co má i Lark.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|