RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Hlídač napětí
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=39&t=83121
Stránka 1 z 2

Autor:  Nemesis [ pon 12.02.2018 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Hlídač napětí

Ahoj, potřeboval bych poradit s hlídačem napětí...koupil jsem si z číny asi za 2 dolary hlídač napětí nastavil jsem na něm 3,8V a dal do větroně s LiPo baterkou 2S 1600mAh...po chvíli letani uz motor (stejnosmerny jeste speed 400) nesel ani zapnout a hlídač stále nepískal...moc nechápu jak to má fungovat...Lipo baterky se nemají vybit pod 30% kapacity, ne?

A jeste jestli by jste mi poradili jak je to se skladovanim Lipolek...mam nabijecku Turnigy Accucel 6...
Díky

Autor:  Kreyson [ pon 12.02.2018 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Jaky je to hlidac?

Autor:  Bartn [ pon 12.02.2018 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Skladování Li-pol - Accutel 6:
když prostuduješ návod tak zjistíš, že je tam program na skladování- Storage. Nabitou baterku na skladovací napští vybije a opačně.

Autor:  Nemesis [ pon 12.02.2018 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Bartn píše:
Skladování Li-pol - Accutel 6:
když prostuduješ návod tak zjistíš, že je tam program na skladování- Storage. Nabitou baterku na skladovací napští vybije a opačně.


Dobře jdu to hned vyzkouset...diky...

Autor:  Nemesis [ pon 12.02.2018 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Kreyson píše:
Jaky je to hlidac?


nejde mi vlozit obrazek tak zkusim odkaz: https://www.aliexpress.com/item/1-8-s-l ... autifyAB=0

Autor:  jirka525 [ pon 12.02.2018 23:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Podle mě by napětí na LiPo článku menělo klesnout pod 3.6V. Takže nastavení na 3.8V/článek je v pořádku. Z toho, co píšeš se těžko určí závada. Bylo by dobré pořídít si ještě multimetr a vše oměřit. Obecně problém může být kdekoli od špatného zapojení hlídače až po špatné nastavení nebo vadný kus.

Autor:  guchar [ pon 12.02.2018 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Tyhle HLÍDAČE řvou jak kráva. A to krátce hned když je připojuješ. Pokud ne, máš obráceně +-,
nebo posunuté piny HLÍDAČE a servisního konektoru. Pak neřve a nejde displej. Displej ti svítí?
Žádnou chybou zapojení se nikdy nepoškodil. Jen nefungoval. Po správné připojení, pak vždy fungoval.
Poslední možnost viz výše = vadný kus - velká smůla.
Obrázek
LiPo alarm 2-8S - zvuková signalizace napětí

Autor:  Nemesis [ pon 12.02.2018 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

guchar píše:
Tyhle HLÍDAČE řvou jak kráva. A to krátce hned když je připojuješ. Pokud ne, máš obráceně +-,
nebo posunuté piny HLÍDAČE a servisního konektoru. Pak neřve a nejde displej. Displej ti svítí?
Žádnou chybou zapojení se nikdy nepoškodil. Jen nefungoval. Po správné připojení, pak vždy fungoval.
Poslední možnost viz výše = vadný kus - velká smůla.
Obrázek
LiPo alarm 2-8S - zvuková signalizace napětí


Ano, display svítí, lze tam nastavit napeti od 2,6 az 3,8V a problikává tam bud napeti nebo znacka ALL, OFF...zarazilo me, ze kdyz uz motor nesel rozbehnout, tak pipak ukazoval treba 4,2 a serva se hejbou uplne v pohode...(je mi jasny ze motor potrebuje vic,,stavy" ale ze by tolik ze nejde ani rozbehnout pri 4,2V?) tak sem to ted zkusil jeste jednou a pri 3,7V zacne trosku pipat, ale ze by nejak rval ze by to bylo slyset treba ze 200m to si nemyslim...

Autor:  Nemesis [ pon 12.02.2018 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Jeste se chci zeptat pri tom skladovacím modu: STORAGE se baterky musí hlídat? nenasel jsem nikde kde by se tam dalo nastavit konečné napětí treba tech 3,8V a nabijecka ukoncila proces...navic jsem si vsiml, ze treba u 2S baterky je jeden clanek na 3,9 a druhy 4,1 (nabijim pouze s balancerem)...napeti na clankach by melo byt asi +- stejne, ne?

Autor:  Kreyson [ úte 13.02.2018 0:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Napětí pro storage má nabíječka přednastavené, není potřeba to nijak hlídat. Do storage režimu není třeba dávat akumulátor vždy, ale jen když se déle nepoužívá (někdo říká týden, já až tak po měsíci).
To rozdílné napětí článků může být problém toho pípáku a neroztočení motoru. Vypadá to, jako by jeden článek byl vadný a rychle mu padalo napětí. Můžete změřit vnitřní odpor té baterie? Co píše při zátěži ten hlídač u jednotlivých článků a jaké je celkové napětí?

Autor:  guchar [ úte 13.02.2018 0:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

@Nemesis "... problikává tam bud napeti nebo znacka ALL, OFF ..." To OFF mi nějak nedává smysl.
Začíná to ALL. Po ALL číslo = napětí celé baterky (všech článků). Pro 2S by mělo postupně být:
No 1 pak napětí prvního článku, No 2 pak napětí druhého článku, ALL ... a stále dokola.
Nemůže být uvázlé tlačítko pro nastavení minimální hlídaného napětí?
==edit02
Z prvních dvou článků se bere napájení. Jejich honoty bývají mírně "ujeté" proti multimetru.
čl.1. 3.9 V - čl.2. 4.1 V Tj. delta 0.2 V u těch mých hlídačů ty odchylky jsou max. 0.03 V.
Ale někde si někdo stěžoval na kus kde odchylky od správné hodnoty (na multimetru) byly větší.
Takže nutné porovnání údajů HLÍDAČE s multimetrem. Podle výsledku zvážit, zda reklamovat nebo vyhodit.

Autor:  jakub37 [ úte 13.02.2018 0:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Nemůže být chyba na straně regulátoru? Co to je za typ a na kolik má nastaveno vypnutí ( omezení ) motoru? Co to je ,,chvíle poletování" - kolik asi minut na plný plyn, nejsou ty baterky moc měkký? Kolik se do nich dá po tomto vylétání dobít mAh?

Autor:  Tomix [ úte 13.02.2018 9:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

guchar píše:
@Nemesis "... problikává tam bud napeti nebo znacka ALL, OFF ..." To OFF mi nějak nedává smysl.
Začíná to ALL. Po ALL číslo = napětí celé baterky (všech článků). Pro 2S by mělo postupně být:
No 1 pak napětí prvního článku, No 2 pak napětí druhého článku, ALL ... a stále dokola.
Nemůže být uvázlé tlačítko pro nastavení minimální hlídaného napětí?
==edit02
Z prvních dvou článků se bere napájení. Jejich honoty bývají mírně "ujeté" proti multimetru.
čl.1. 3.9 V - čl.2. 4.1 V Tj. delta 0.2 V u těch mých hlídačů ty odchylky jsou max. 0.03 V.
Ale někde si někdo stěžoval na kus kde odchylky od správné hodnoty (na multimetru) byly větší.
Takže nutné porovnání údajů HLÍDAČE s multimetrem. Podle výsledku zvážit, zda reklamovat nebo vyhodit.



Mal som a este aj mam zopar lipoalarmov.Jeden bol hlasnejsi druhy tichsi treti v plastovom obale ale zatial fungovali vsetky.
Hodnota ALL je napetie celej baterky potom ukaze napoetie prveho clanku nasledne druheho a takto to ide stale dookola.
Hodnota OFF je iba v nastaveni znamena vypnutie signalizacie postupnym stlacanim set tlacidla sa da nastavit alarm 2,7V-3,8V ta hodnota znamena ze ak na niektorom clanku poklesne napetie pod nastavenu hodnotu zacne dost hlasno pipat.A uz ti tu niekto napisal ze aj pri spravnom pripojeni zapipa pokial tomu tak nieje zrejme je nieco na nom pokazene a treba skusit iny.
Co sa tyka napetia tvojich clankov rozdiel 3,9V a 4,1V je velmi velky a nasvedcuje pravdepodobne uz neodvratne poskodenie baterky.
Si zober clanok 3,9V je uz skoro vybity a 4,1V je skoro uplne nabity.
Mas Accucell6 nastav si na nej balancovanie a skus tu baterku zbalancovat.

Autor:  Kreyson [ úte 13.02.2018 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Nemesis píše:
(nabijim pouze s balancerem)...

Autor:  Tomix [ úte 13.02.2018 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlídač napětí

Accucell6 ma vlatny balancer priamo v nabijacke tak dufam ze myslis ten.
Nabijat cez balancer a balancovat clanky v baterke je rozdiel tak isto ako mas v nabijacke rezim STORAGE nas tam aj BALANCE nastavis si tam kolko ma tvoja baterka mah a clankov a spustis to vtedy sa nabijacka snazi zrovnat clanky trva to zhruba 2x tolko ako bezne nabijanie ale obcas sa to oplati hlavne ak su tak rozhodene clanky ako v tvojom pripade.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/