Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: úte 26.06.2018 11:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Ráni jsem byl lítat, bohužel z toho nic nebylo. Po zapnutí palubního napětí Z-50 LX jedno křidýlkový servo vrčelo jako sviňa dokud jsem nehrábl do knyplu. Odzkoušel jsem zapojení křidýlkových serv a vypnul napájení a šel tankovat. Při dalším zapnutí to samý, zase servo hrozně vrčelo a když jsem se lehce dotknul křidýlka, tak najelo asi na 45 stupňů a dál hrozně vrčelo. Přestalo až při hrábnutí do knyplu. Usoudil jsem, že se s tímhle lítat nedá. Divný ale je, že po těhle dvou příhodách se to asi při 10 dalších zapnutích napájení znova nestalo. Servo je Power HD, řada 6000, analog 8kg, v datašítu píšou tah pro 4,8 a 6V. Na druhým křidýlku je stejný, na výškovce 2 ks 6kg, směrovce 12kg, plynu 3kg, vše stejná typová řada. Všecky jsou nepoužitý koupený v HK před 5 lety. Serva jedou na 5x NiCd. Večír jsem nikláče nabíjel 300mA do delta peek. Tak mě napadlo, když už to teď po cca 20 minutách provozu od prvního zapnutí nedělá, že servu vadilo moc velký napětí čerstvě nabitých baterek. Tak ale co teď s tím? Jiný 8 kg na výměnu nemám, takže by to znamenalo koupit novej pár. Teoreticky bych mohl servo otestovat na laboratorním zdroji ale muselo by se rozdělit napájení servotesteru a serva. Něco podobnýho dělaly kámošovi JR-pro HV serva na 7,4V, když je připojil přes BEC na 6V tak byl pokoj.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
sky59
|
Napsal: úte 26.06.2018 11:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
skus zmerat napatie po cerstvom nabiti NiCd ja som si tiez vsimol ze mi 5xNiCd po nabiti vylezie az na asi 7,5v (!) a preto uz nabijam po dolietani a beterie lezia az do dalsieho lietania a napatie klesne podstatne pod 7V inak pouzivam bezne 5V serva ale uplne zblbnutie (45 stupnov) som zatial nemal ani nic podobne snad trosku povrkania...
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: úte 26.06.2018 12:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Presne tento isty problem som mal aj ja zo servom hitec HS-430BH pokial som ho napajal lipo 2S po napojeni cez bec islo v poriadku.Skusal som aj vymenu potenciometra nepomohlo to,nakoniec som musel vymenit serva v kridielkach za nove.
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 26.06.2018 19:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Aby si nemusel oddělovat to napájení, tak odpoj ostatní serva, aby ti to ten lab.zdroj utáhnul a testuj to přímo v modelu. To vysoké napětí po nabití může být problém. Co tam máš za akumulátor?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 26.06.2018 23:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Panáky 1,7 SCR. Bohužel už jsou k mání jen tyhle míň vhodný vysokoproudy, SCE už nikde nemaj, nebo jsou moc starý. Našel jsem doma dvě mepoužitý stejně silný Power HD jen s plast kolama, už tam jsou namontovaný. Akorát že až do úterka má foukat jako sviňa, takže zase skoro týden pauza....
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 27.06.2018 8:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pro tak silný serva bych tam asi radši dal 2S LiFe 2500mAh a případně mu snížil napětí křemíkovou diodou s kondenzátorem.
|
|
Nahoru |
|
|
radi5
|
Napsal: stř 27.06.2018 13:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 635
|
Lark: Přesně tak, napětí srážet není nutné.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 27.06.2018 13:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No, já jsem tu diodu použil, protože jsem nechtěl serva týrat napětím 7,2V po nabití. Mám tam 3x HS-422 a 2x HS-635HB.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 27.06.2018 13:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: Pro tak silný serva bych tam asi radši dal 2S LiFe 2500mAh a případně mu snížil napětí křemíkovou diodou s kondenzátorem. To dost tobře nejde kvůli velikosti. Pětičlánek SC mám do pyramidy 3+2 a je v levý části haupny Z50 zespoda pod motorem s hlavou doprava. LiFe jsou objemově možná o polovinu větší a nevešly by se. Proudově jsou obě baterky podobný, tak proč bych nemohl použít NiCd? Ráno jsem SC nabil a při deltě měly 7,4V. Teď po 4 hodinách mají 7,2V. V instalaci je Fetovej "opačnej" vypínač, tak mu tam přidám ještě šotka MBR3045 zapojenýho paralelně a s ním budu někde na 6,8-6,9 po nabití. Na napěťovej test serva se chystám večer, otázka je, jestli 5A zdroj nasimuluje stejný podmínky Ri a pod.
|
|
Nahoru |
|
|
radi5
|
Napsal: stř 27.06.2018 13:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 635
|
Lark píše: No, já jsem tu diodu použil, protože jsem nechtěl serva týrat napětím 7,2V po nabití. Mám tam 3x HS-422 a 2x HS-635HB. LiFePo4 spadnou po nabití na 6.6 až 6.7 v řádu desítek sekund max. jednotek minut. Edit: Teď jsem to pro zajímavost měřil. 56 sekund u nového packu po odpojení od nabíječky a plném nabití. Samozřejmě bez zatížení.... Během skoro deseti let, co tuto konfiguraci používám mi žádné servo z mnoha desítek kusů kusů neodešlo. Jen některé Graupner (JR) to nemají rády - a o to méně nabitý pětičlánek. Ale to je o Graupnerech 577, 5077, 8077 obecně známo a stejně jsem je nikdy nepoužíval. Diodu jsem tam ze začátku dával taky, ale pak jsem od toho upustil podle hesla "co tam není, to se nepo...e".......
Naposledy upravil radi5 dne stř 27.06.2018 14:39, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 27.06.2018 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No právě že těch 6,6 až 6,7 je přes horní povolenou mez, tak proč je týrat.
Jinak Jirko, ty shottky to tolik nesrazí jako křemíkové, a na ty testy můžeš na ten laboratorní zdroj pověsit nějaký velký elektrolit, klidně 10 000uF, který by ty špičky vykryl. Trvalý odběr větší určitě nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 27.06.2018 15:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Celerone, hledáš problém, tam kde není a nějaký servotesty jsou na nic. Máš v éru serva s rozsahem napájení 4,8 - 6V a celé to napájíš 5x NiCd, které dávají při plném nabití, jak píšeš 7,4V a to je prostě na ta serva moc, tečka... Předpokládám, že to nemáš nějakou třímetrovku, kde by byla taková elektroinstalace, aby dostatečně snižovala napětí, takže máš dvě možnosti. Buď použiješ čtyřčlánek z kvalitních baterií (já je používám u všech letadel do 2m rozpětí hezkou řádku let bez nejmenších problémů), nebo tam šoupneš SBEC, jako např... U všeho dostatečně velkého používám čtyřčlánky A123 Li-Fe 13,2 V/2300 mAh, ovšem s sbecem. Po letošní sezoně se chystám na výměnu všech napájecích baterií a to za tyto https://www.jino.cz/jeti-power-ion-rb-6200-2s2p_15027
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 27.06.2018 15:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
aviatik666 píše: ... nebo tam šoupneš SBEC, jako např... U všeho dostatečně velkého používám čtyřčlánky A123 Li-Fe 13,2 V/2300 mAh, ovšem s sbecem. Po letošní sezoně se chystám na výměnu všech napájecích baterií a to za tyto https://www.jino.cz/jeti-power-ion-rb-6200-2s2p_15027Hm, škoda že ten BEC není BEC ale regl 30A s lineárním BECem... A nahradit LiFe s malým vnitřním odporem LiIonkama s větším vnitřním odporem... no... nevím...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 27.06.2018 16:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Taky bych doporučil podívat se napřed na začátek jaká jsou osazená serva.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 27.06.2018 17:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
jyrry píše: Hm, škoda že ten BEC není BEC ale regl 30A s lineárním BECem... A nahradit LiFe s malým vnitřním odporem LiIonkama s větším vnitřním odporem... no... nevím... Nebuď jyrry zas takový cimprlich, ustřelil jsem se ve fotce, správná je tato... Jinak k tomu většímu vnitřnímu odporu, vy dráteníci se v tom prostě moc šťouráte... Jeden má problém s použítím LiFe, druhý s NiCd, třetí s Li-pol. Já se v palubním napájení nebráním ničemu, kromě lipolek, páč nehodlám při každém nabíjení baterky tahat z éra. U některých mých letadel to ani dost dobře nejde a nehodlám riskovat sčudnutí letadla, kdyby náhodou lipolka zklamala. U baterií od Jeti je uvedeno: Citace: Power-Ion akumulátory 6200 - 2S2P jsou baterie vhodné pro napájení přijímače a serv v modelu. Hlavními výhodami Power-Ion akumulátorů jsou vysoká mechanická odolnost, umístění v kovovém pouzdře. Baterie se rovněž vyznačují dlouhou životností.Selektované články v sadě jsou spojované pájením, což je základním předpokladem pro dlouhodobou stabilitu. Jedná se originální sady od českého výrobce JETI model. Jednu právě zkouším a pokud bude vše OK (páč papír snese všechno), tak proč ne...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|