Autor |
Zpráva |
MomoBrut
|
Napsal: sob 30.03.2019 21:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Mno, nebudu to zatím komentovat, je to na delší řeč, ale tady je vidět kombinace amaterismu, nezkušenosti, a cpaní nevhodných součástek tak kam prostě nepatří, kluci zlatí, takhle se to opravdu nedělá. Ochrana vydávaná za skvělou vlastnost, proč by si to jeden měl koupit, rozstřelila minimálně jeden model, který stojí jako ojeté auto. Video je dlouhé a jen pro ty, co umí anglicky. Zcela otevře oči konec videa i těm, kteří https://www.youtube.com/watch?v=7Vup1KFbs_Y
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MomoBrut
|
Napsal: sob 30.03.2019 22:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Ještě jsem teď koukal do návodu, co výrobce deklaruje, má jeden návod pro verzi 100 i 200, přičemž fakticky se každá verze chová jinak. A ať jsem hledal v návodu jakkoliv dlouho, nenašel jsem tam jasnou odpověď na to, jaký proud či příkon do serva je garantovaný, popřípadě vůbec nějaký popis, jak se to podle výrobce má chovat ... jak se to chová je vidět na videu s třískama.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 30.03.2019 23:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Čistokrevná hrůza. Ještě jsem neviděl zařízení s polyswitchem, u kterýho by nezpůsoboval nějaký problém.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 31.03.2019 5:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Vratná pojistka (= POLYSWITCH) má takové vlastnosti jaké má. Někde vyhovuje někde ne. U něčeho je řešením přechod na elektronickou pojistku (s příslušnou charakteristikou) někde i ta má mouchy. Pokud jsem to správně postřehl, tak téma bylo širší - EMC - rušení od použitých komponent a jejich propojení..
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 31.03.2019 6:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Já nevím, jestli je tam polyswitch nebo nějaká verze elektronické pojistky, nemám jeti, abych to mohl rozdělat a kouknout se. O polyswitchi mluvil v tom videu. Do rozvodnice prostě nic takového nepatří, jednou z jejich nejdůležitějších funkcí je dodávat proud, hodně proudu a ne ho omezovat. To je prostě nonsense design. A ani případné zdůvodnění výrobce takového návrhu, že tam nebylo správně použito to nebo ono (v návodu není popsána zatížitelnost jednoho výstupu nebo varování apod., o tom že si to Honza vůbec přečte, a bude tomu rozumět, lze s úspěchem pochybovat, tedy i z toho úhlu pohledu je to principiální nesmysl), prostě neuspěje. Že výrobce tímto blbým designem chrání svůj výrobek v ceně ani né dvacetiny modelu uživatele budoucích třísek rozhodně nezajímá. Ten borec na tom videu není zrovna obdivuhodný, je vidět, že to je amatér. Ono stačilo opět připojit osciloskop a bylo by vidět, proč ta serva zakmitávají, generování rušivého elmag. pole zakmitávajícím motorem není nic zajímavého, to je jen důsledek, zásadní příčinou bude pravděpodobně průběh řídicího signálu anebo co leze po silových kabelech z té rozvodnice. Ve videu jsou dva problémy - zakmitávání serv, což je problém, který vidí každý Honza, a s tím asi nepůjde do luftu, problém tedy není letální. Druhý je naprosto letální, kdy při podržení páky serva a tedy krátkodobého vyvolání vyššího odběru serva, se servo prostě deaktivuje. Serva, které jsou na videu (2290SG) mám, létám s nimi přes rok, mám je také na výškovce, fungují skvěle (každý start několik Pop-Topů) a jeho maximální špičkový odběr je asi 7 A při 7.8 V, mám to změřeno. Navýšený odběr serva se stal za letu při obratu Pop-Top, který je určitým typem gyroskopického obratu s větší energií, zjednodušeně řečeno, serva mohou přestat fungovat při každém razantním obratu. No a co následovalo je vidět na videu, byl to nový model. Majitel videa chtěl zřejmě naznačit, že obě věci spolu souvisí, což může a nemusí být pravda. O tom můžu napsat vice později, souviselo by to s cyklickým snižováním napětí díky výše zmíněné úžasné ochraně, které by bylo způsobeno cyklickým nadměrným proudem při zakmitávání těch serv. Ale třeba se k tomu někdo odpovědný vyjádří dříve.
|
|
Nahoru |
|
|
blembondo
|
Napsal: ned 31.03.2019 13:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.12.2008 Příspěvky: 1714 Bydliště: Lysice,Brno. Obrázky: 12
|
Vě světle toho prvního příspěvku to vypadá že je to něco nového.Není. https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... erpage=100Od příspěvku #27789 z datem Mar 18, 2017, 12:09 AM .Je tam i video. V návodu je...Central Box lze napájet buď akumulátory připojenými přímo, nebo přes BEC. Při volbě zdroje je nutné dodržet minimální požadavky na napájecí zdroje Central Boxu. Součet obou limitních hodnot zdrojů musí dosahovat alespoň 15A trvalého proudu a 90A špičkového proudu. Pokud zdroje dostatečně nedimenzujete,nemusí ochrana proti přetížení serv Central Boxu fungovat správně. Tedy to asi nebude vada ale vlastnost a případná náhrada škody se nekoná.V pořádku to ale není.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 31.03.2019 16:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já se nebudu vyjadřovat... ale k tomu "nonsence designu" by se mohli vyjádřit mohl by Marek Plichta nebo Adam Krepčík, oba v minulých sezonách rozbili velké akrobaty, protože jim shořelo servo a jejich "rozvodnice" jiné značky byla tak "intelligent design" že zkratovaná nebo přetížená serva neodpojila.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: ned 31.03.2019 17:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Pozrel som si video /blbo urobeny zvuk aj obraz/ a aj jeho koniec. Nejako som nepostrehol problem s nejakymi vratnymi poistkami, ale videl som nieco uplne ine:
Pomocnik nasilu pretiahol servo /jednu stranu vyskovky/ a vitazoslavne to prezentuje ako chybu. Zjavne netusi ani on a ani okolostojaci co vlastne pachaju.
Na to je iba jedine vysvetlenie: kupil serva, zrejme predsa digitalne a najdrahsie ake mohol a pritom ani netusi co vlastne kupil.
Podla spravania maju serva inkrementalne snimace a ked ich znasilnil stratili jednoducho polohu podobne ako krokovy motor. Vzapati vypne/zapne vysielac a ono to znova funguje! Ake prekvapenie!
Serva sa evidentne synchronizuju do polohy iba pri zapnuti alebo po prichode impulzov. Dobry design by ich mal synchronizovat vzdy pri prechode cez synchronizacny kontakt - kupil zrejme draho a kvalitne ale na h***
Chyba Jeti moze byt len taka, ze poistka pri nadprude na chvilku vypne a servo strati polohu
Podla mna poddimenzovany design stavitelom lietadla, pri prudkom manevri vyskovkou pozaduju serva viac ako je nastavena poistka
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 31.03.2019 18:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
Mno, pozoruju, že se téma svrhává krapet "jinam", argumentace bez komentáře, toho se nebudu účastnit, nemám to zapotřebí.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: ned 31.03.2019 18:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
MomoBrut píše: Mno, pozoruju, že se téma svrhává krapet "jinam", argumentace bez komentáře, toho se nebudu účastnit, nemám to zapotřebí. Nemtudom magyarom, mozes to prelozit to zrozumitelneho jazyka? Specialne axiomu 'argumentace bez komentare'? Ak niekto pouzije serva co si mozu cucnut povedzme aj 50A v zavislosti od zatazenia a pripoji ho na Jeti vystup s ochranou 40A kto je blby? A navyse pouzije serva co maju Alzheimer a zabudnu pri kratkodobom vypadku kde su.... Neobhajujem teraz analogive serva, ale tie by taky problem nemali, alebo jednoduche digitalne s potenciometrom A mozno tie super spickove digitaly s milionmi neuzitocnych funkcii jednoducho zabudnu nastavenie A je vymalovane, moja favoritna funkcia je reverz serva v jeho nastaveni
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: ned 31.03.2019 19:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
MomoBrut píše: Mno, pozoruju, že se téma svrhává krapet "jinam", argumentace bez komentáře, toho se nebudu účastnit, nemám to zapotřebí. Aneb jak se nekope do Jeti, nemá to smysl, že?
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 31.03.2019 19:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
JirkaA píše: Aneb jak se nekope do Jeti, nemá to smysl, že? CB 200 mal aj iné fičury. On si totiž dokázal sám za letu poprehadzovať výstupy. Napríklad ak si mal na jednotke Výstup PWM, on ti tam bez hanby šupol digitálny vstup... To už ale predpokladám odstránili. Bol som svedkom v nemecku. A nebol to ojedinelý prípad.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 31.03.2019 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
JirkaA píše: Aneb jak se nekope do Jeti, nemá to smysl, že? Ale houby pane, s čím kdo zachází, s tím také schází. Míněno v dobrém, je to váš boj. Ani jeden z tady píšících se vsadím CB-200 nebo SB-2290SG nebo HBL380 nemá, takže o čem je tu řeč? Sám jsem za letu spálil servo 4 krát, vždy to byl moje chyba, vždy výstupní FETy zmizely. Vždy to bylo na křidélku, prostě špatná synchronizace serv. Já si to přiznám, a neočekávám, že mou chybu za mne bude něco nebo někdo řešit. A hlavně nechci, aby to něco řešilo, když žádná chyba není a chybou je ten werk samotný. Dál necítím potřebu se k tomu vyjadřovat a gratuluji uživatelům Jeti k jejich systému se skvělou funkcionalitou, která to vše vyřeší za ně, doslova.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 31.03.2019 21:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 741
|
sky59 píše: Pozrel som si video /blbo urobeny zvuk aj obraz/ a aj jeho koniec. Nejako som nepostrehol problem s nejakymi vratnymi poistkami, ale videl som nieco uplne ine:
Pomocnik nasilu pretiahol servo /jednu stranu vyskovky/ a vitazoslavne to prezentuje ako chybu. Zjavne netusi ani on a ani okolostojaci co vlastne pachaju.
Na to je iba jedine vysvetlenie: kupil serva, zrejme predsa digitalne a najdrahsie ake mohol a pritom ani netusi co vlastne kupil.
Podla spravania maju serva inkrementalne snimace a ked ich znasilnil stratili jednoducho polohu podobne ako krokovy motor. Vzapati vypne/zapne vysielac a ono to znova funguje! Ake prekvapenie!
Serva sa evidentne synchronizuju do polohy iba pri zapnuti alebo po prichode impulzov. Dobry design by ich mal synchronizovat vzdy pri prechode cez synchronizacny kontakt - kupil zrejme draho a kvalitne ale na h***
Chyba Jeti moze byt len taka, ze poistka pri nadprude na chvilku vypne a servo strati polohu
Podla mna poddimenzovany design stavitelom lietadla, pri prudkom manevri vyskovkou pozaduju serva viac ako je nastavena poistka A ještě k tomuto argumentu nakonec komentář dám. SB2290SG mám, testoval jsem je mnoha i nevybíravými způsoby. A věř, že pokud je zatížíš tak, že ti málem zlomí výškovku nebo vyrvou páku z plochy a během 6 s se jim zvýší teplota na chladiči o 12 stupňu při proudu kolem 7 A, tak se s nimi nestane to, co je na tom videu. Po uvolnění fungují naprosto normálně, jak by měli a ne jako připojené k CB-200.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|