Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Napájení palubní elektroniky
PříspěvekNapsal: úte 20.04.2021 17:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Kroměříž
Ahoj/ dobrý den,

přiznávám, že moje mezery jsou značné, ale hloupý je ten, kdo se nezeptá.

Nikdy jsem moc neřešil napajení serv a přijímače. Všechny moje letadla jsou napájeny napřímo z reglu. Ale chtěl bych se celkově o možnostech napájení palubní elektroniky dozvědět trochu víc. Tak si dovolím pár dotazů:

1. Mám regulátor s 5,5V/6A BEC a klasická serva na 4,8-6V. Požívám třičlánky LiPo (1300mah, 3500mah,...). Jak ovlivním napájení serv, aby "jela" na 6V?
- to samé u HV serv (3,7-8,4V) = jak docílit toho, aby byla provozována na 6V, nebo 8,4V?
- lze kombinovat serva klasiká (4,8-6V), s HV servy? Pokud ano, na jakém napětí budou společně provozována?
- baterky nelétám pod 3,6V na článek

2. Napajení zvlášť serv, přijimače a elektromotoru
- teď přecházím na Jeti a až jejich Central boxy mě tak nějak seznámily s těmito možnostmi (zatím nevyužívám)
- čím se doporučuje napájet serva a přijímač?
- kdy má smysl uvažovat o tomto řešení?

Létám větroně, max 7-9 serv v letadle.

Moc díky, Petr


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Napájení palubní elektroniky
PříspěvekNapsal: úte 20.04.2021 22:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.12.2011
Příspěvky: 35
Bydliště: Olomouc
Pokud chceš napájet jiným napětím, než z BEC tak musíš
1) odpojit prostřední vodič jdoucí z regulátoru. Pak bude regulátor připojen pouze signálem řídícím polohu a zemí
2) na volný výstup přijímače připojit baterii s napetím pro serva a přijímač. Zapojen černý/tmavý (minus) a světly/prostřední (plus). Samozřejmě to předpokládá,že i přijímač bude umět chodit na vyšším napětí.

Kombinace HV serv se 6V serva asi teoreticky možná je, nedává mi ale moc smysl. Buď by jsi hledal kompromisní napětí na kterém by jela všechna serva, tím by jsi ale minimálně přišel o výhodu rychlosti/síly HV serv na správném napětí. Nebo by jsi dělal samostatný napájecí rozvod pro HV a druhý pro 6V serva, což je zbytečná komplikace a případný další možný zdroj pro poruchu. Možná ostatní vymyslí jak to udělat smysluplně,mě to nenapadá.

Central boxy nemám. Poradí ostatní.

Letadlo s 7-9 servy si myslím samostatný napájecí rozvod (mimo BEC) určitě zaslouží.

K vlastnímu napájení serv a přijímače se dá použít ledacos, co bude dávat správné napětí a dostatečný proud. Já třeba pro HV variantu velmi rád používám dvouclanek rozumných Li-ion (umí 10A trvale). Ty jsou skoro nesmrtelné s minimálním požadavkem na dobre zacházení.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz