|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 2 ] |
|
Autor |
Zpráva |
petr1990
|
Napsal: úte 20.04.2021 17:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.1.2012 Příspěvky: 242 Bydliště: Kroměříž
|
Ahoj/ dobrý den,
přiznávám, že moje mezery jsou značné, ale hloupý je ten, kdo se nezeptá.
Nikdy jsem moc neřešil napajení serv a přijímače. Všechny moje letadla jsou napájeny napřímo z reglu. Ale chtěl bych se celkově o možnostech napájení palubní elektroniky dozvědět trochu víc. Tak si dovolím pár dotazů:
1. Mám regulátor s 5,5V/6A BEC a klasická serva na 4,8-6V. Požívám třičlánky LiPo (1300mah, 3500mah,...). Jak ovlivním napájení serv, aby "jela" na 6V? - to samé u HV serv (3,7-8,4V) = jak docílit toho, aby byla provozována na 6V, nebo 8,4V? - lze kombinovat serva klasiká (4,8-6V), s HV servy? Pokud ano, na jakém napětí budou společně provozována? - baterky nelétám pod 3,6V na článek
2. Napajení zvlášť serv, přijimače a elektromotoru - teď přecházím na Jeti a až jejich Central boxy mě tak nějak seznámily s těmito možnostmi (zatím nevyužívám) - čím se doporučuje napájet serva a přijímač? - kdy má smysl uvažovat o tomto řešení?
Létám větroně, max 7-9 serv v letadle.
Moc díky, Petr
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DaliborJ
|
Napsal: úte 20.04.2021 22:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 1.12.2011 Příspěvky: 35 Bydliště: Olomouc
|
Pokud chceš napájet jiným napětím, než z BEC tak musíš 1) odpojit prostřední vodič jdoucí z regulátoru. Pak bude regulátor připojen pouze signálem řídícím polohu a zemí 2) na volný výstup přijímače připojit baterii s napetím pro serva a přijímač. Zapojen černý/tmavý (minus) a světly/prostřední (plus). Samozřejmě to předpokládá,že i přijímač bude umět chodit na vyšším napětí.
Kombinace HV serv se 6V serva asi teoreticky možná je, nedává mi ale moc smysl. Buď by jsi hledal kompromisní napětí na kterém by jela všechna serva, tím by jsi ale minimálně přišel o výhodu rychlosti/síly HV serv na správném napětí. Nebo by jsi dělal samostatný napájecí rozvod pro HV a druhý pro 6V serva, což je zbytečná komplikace a případný další možný zdroj pro poruchu. Možná ostatní vymyslí jak to udělat smysluplně,mě to nenapadá.
Central boxy nemám. Poradí ostatní.
Letadlo s 7-9 servy si myslím samostatný napájecí rozvod (mimo BEC) určitě zaslouží.
K vlastnímu napájení serv a přijímače se dá použít ledacos, co bude dávat správné napětí a dostatečný proud. Já třeba pro HV variantu velmi rád používám dvouclanek rozumných Li-ion (umí 10A trvale). Ty jsou skoro nesmrtelné s minimálním požadavkem na dobre zacházení.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 2 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|