Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: ned 28.07.2019 20:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
Do nové velké Extry 330 LX ( 3m ) jsem si pořídil serva Hitec - na VOP dvojici D951 TW na křidélka vždy po dvou D 950 TW. Serva jsem pořídil před dvěma roky a konečně dozrál čas k dokončení a záletu. Instalace serv bez problémů, vše chodilo jak má, pohoda.
Dozrál čas na záběh motoru ( ZDZ 180 RVJ) a náhle se děly věci. Po nastartování motoru po chvilce přestalo jít servo na levé půlce VOP. Pak jsem si všiml, že na levém křídle jde dvojice serv zřetelně pomaleji, než na pravém křídle. Zastavil jsem motor a začal jsem hledat příčinu. A ejhle, po chvilce se servo výškovky rozběhlo a šlo naprosto přesně a bez problémů. Rovněž tak serva na levém křidélku. Tyhle stavy nemám rád - nejde a zase jde? Jak to...
Po podrobné kontrole elektroinstalace proběhl druhý pokus se stejným výsledkem, půlka VOP nejde a levé křidélko jde znatelně pomaleji. Po vypnutí motoru opět návrat k normálu... Znovu kontrola všeho a nabití accu ( i když dávaly ještě 6 V ). Druhý den opět pokus se stejným výsledkem - výpadek VOP a zpomalení jednoho křidélka.
Takže pokus - výměna serva VOP za podobné od Jx BLS HV7132 MG, nastartování motoru a ejhle, výškovka maká, jak má. Na křidélka patřičnou náhradu nemám...
Můj závěr - servům zřejmě nesvědčí vibrace. Na druhou stranu, vibrace Extry se nijak nevymykají z " benzínového " normálu.
Takže otázka - mám jenom smůlu a dvě ze šesti serv jsou " choulostivější " nebo mám radši preventivně vyhodit všechny výše uvedené Hitecy, teď ještě vysadily na zemi, ale...


Přílohy:
IMG_7440.JPG
IMG_7440.JPG
[ 143.17 KiB | Zobrazeno 1362 krát ]



Naposledy upravil rodzr dne pon 29.07.2019 7:19, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D950 TW - problém
PříspěvekNapsal: ned 28.07.2019 21:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7366
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Máš drobnou chybku v názvu. A ani mě nestraš, mám nakoupený D954 SW, který jsou asi kromě materiálu převodovky úplně stejný. Zatím jsem je nezkoušel a do něčeho staršího na odzkoušení nejdou dát, mají trochu jinou rozteč upevňovacích šroubů než starý digitály Hitec.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: pon 29.07.2019 21:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Dost pravděpodobné že za to může bezolovnatý cín a norma ROHS, teď je to hodně v módě! Prohlédnul bych tišťák servozesilovače zda se ve spojích nevyskytují trhliny a cínové whiskery (takové chlupaté věci)

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 6:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2011
Příspěvky: 342
Bydliště: Odolena Voda
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (9)
ahoj, no to je pěkná duchařina. Je to pakárna, ale prohodil bych serva v křídlech, jestli ty z pravého budou chodit taky pomalu a zkusil na výškovku vrátit to původní Hitec. Jestli není problém v drátech, mělo by to dělat stejné věci. Takový serva a šmejd, divný.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 8:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2139
Bydliště: Košice, SK
A nie je príčinou pomalšieho chodu ľavého krídielka výpadok jedného serva, podobne, ako na výškovke? To druhé potom musí okrem krídielka, ťahať ešte aj to mŕtve servo, preto ten pomalší pohyb. Skús odpojiť tiahlo jedného zo serv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 9:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2019
Příspěvky: 2
Určitě to chtělo nejprve odzkoušet všechna serva servotesterem a abys zabil dvě mouchy jednou ranou, tak pořídit programátor serv HFP-30, má funkci servotesteru. Dost důležité je serva programátorem nastavit do továrního nastavení, mělo by to být asi už z výroby, ale já měl čtyři rozhozená. Měl bys naprostou jistotu, že všechna chodí.
V jedné maketě mám těchto serv 9ks a žádný problém. Netvrdím, že i u takového serva se nemůže vyskytnout šmejd, ale je to málo pravděpodobné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 10:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
macil píše:
A nie je príčinou pomalšieho chodu ľavého krídielka výpadok jedného serva, podobne, ako na výškovke? To druhé potom musí okrem krídielka, ťahať ešte aj to mŕtve servo, preto ten pomalší pohyb. Skús odpojiť tiahlo jedného zo serv.


...ano, taky mě to posléze napadlo. Ale už to nezkusím, serva jsou venku a čekám na nová serva od jiného výrobce...
A u výškovky změna značky prospěla a funguje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 10:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
Petr686 píše:
Určitě to chtělo nejprve odzkoušet všechna serva servotesterem a abys zabil dvě mouchy jednou ranou, tak pořídit programátor serv HFP-30, má funkci servotesteru. Dost důležité je serva programátorem nastavit do továrního nastavení, mělo by to být asi už z výroby, ale já měl čtyři rozhozená. Měl bys naprostou jistotu, že všechna chodí.
V jedné maketě mám těchto serv 9ks a žádný problém. Netvrdím, že i u takového serva se nemůže vyskytnout šmejd, ale je to málo pravděpodobné.


...všechna serva v modelu bez puštěného motoru fungují naprosto bezvadně. |Na tom jakýkoliv servotester nejspíš nic nezmění...Přesto čekám na DPC - 11 a pro jistotu to projedu.
Další postup budu řešit, až vyloučím vliv vibrací na tato konkrétní serva jejich výměnou. Již jsou na cestě.
A jenom - stejná serva, tedy 951 i 950 na zbytku letadla fungují i při puštěném motoru v plném rozsahu otáček...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: pát 02.08.2019 18:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
...tak záhada sice zůstala záhadou, ale Extra je připravena k záletu...
Výškovka - D951 ( 35 kg ) vyměněna za servo 45 kg a už nevypadává z funkce... Přitom ale na pravé půlce zůstalůa D 951 a nezlobí
Křidélko - po kontrole kdečeho vyměněno jedno servo D950 ( 35 kg ) za silnější ( 45 kg ) a už vše chodí bez problémů a stejnou rychlostí.
Hlavní změna je ale v tom, že jsem vyhodil LiFe a dal LiPO. Ten rozdíl v napětí je zřejmě rozhodující.
Závěr - s největší pravděpodobností jsou serva 35 kg slabá, 45 kg je asi optimum. Ale, že se to projeví při vibracích tímto způsobem, to mě dostalo. To jsem u svých srovnatelných " dřevěných " letadel ještě nezažil. Týden jsem strávil kontrolou elektroinstalace, laborováním a přehazováním kdečeho a sakrováním na nepřízeň osudu. Jen pro zajímavost, když se nedaří - objednal jsem tři 45 kg serva a po dodání jedno nefungovalo, rychlá reklamace, naštěstí ochota prodejce a tak další den přišlo i třetí...
Tak jen doufám, že jsem si peška už vybral a zálet - dá-li počasí o víkendu, už bude jen višnička na dortu.
PS aspoň, že ta 180ka ZDZ šlape jak hodinky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: pát 02.08.2019 18:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
...tak záhada sice zůstala záhadou, ale Extra je připravena k záletu...
Výškovka - D951 ( 35 kg ) vyměněna za servo 45 kg a už nevypadává z funkce... Přitom ale na pravé půlce zůstalůa D 951 a nezlobí
Křidélko - po kontrole kdečeho vyměněno jedno servo D950 ( 35 kg ) za silnější ( 45 kg ) a už vše chodí bez problémů a stejnou rychlostí.
Hlavní změna je ale v tom, že jsem vyhodil LiFe a dal LiPO. Ten rozdíl v napětí je zřejmě rozhodující.
Závěr - s největší pravděpodobností jsou serva 35 kg slabá, 45 kg je asi optimum. Ale, že se to projeví při vibracích tímto způsobem, to mě dostalo. To jsem u svých srovnatelných " dřevěných " letadel ještě nezažil. Týden jsem strávil kontrolou elektroinstalace, laborováním a přehazováním kdečeho a sakrováním na nepřízeň osudu. Jen pro zajímavost, když se nedaří - objednal jsem tři 45 kg serva a po dodání jedno nefungovalo, rychlá reklamace, naštěstí ochota prodejce a tak další den přišlo i třetí...
Tak jen doufám, že jsem si peška už vybral a zálet - dá-li počasí o víkendu, už bude jen višnička na dortu.
PS aspoň, že ta 180ka ZDZ šlape jak hodinky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: sob 03.08.2019 0:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7366
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Myslíš že je ideální mít na každý půlce křidýlek a výškovky jiný servo? Můžou mít kromě tahu i jiný rychlosti a velikosti výchylek. Hlavně na výškovce bych to viděl jako problém.
A setkal jsem se spíš s opakem, že digitál serva JR Propo na Lipolky, tedy na vyšší napětí kmitala kolem neutrálu a na LiFe nebo 6V z BECu byla naprosto bez problémů.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: sob 03.08.2019 9:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 381
Celeron píše:
Myslíš že je ideální mít na každý půlce křidýlek a výškovky jiný servo? Můžou mít kromě tahu i jiný rychlosti a velikosti výchylek. Hlavně na výškovce bych to viděl jako problém.
A setkal jsem se spíš s opakem, že digitál serva JR Propo na Lipolky, tedy na vyšší napětí kmitala kolem neutrálu a na LiFe nebo 6V z BECu byla naprosto bez problémů.


...rozhodně je to ideálnější stav, než když to nepracovalo korektně. A samozřejmě jsou vybraná serva taková, aby měly stejné - aspoň papírově, technické parametry. A nastavení souběhu atd. je snad samozřejmostí, tohle není EPP...
A jestli to je skutečně ideální, to se projeví až ve vzduchu při záletu...
JR propo nemám a nemíním spekulovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hitec D 950 TW a D951 TW - problém
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 22:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.4.2008
Příspěvky: 525
Ahoj rozdr, minuly rok som do 2,6 EF extry dal na plyn Hitec D930SW a odlietal som odhadujem do 40 startov. Nevsimol som si nic nezvycajne. Prednedavnom (tento rok som s tym este neletel) som potreboval prestartovat motor, a vsimol som si, ze servo si sem tam hodi vlastnu vychylku, nepravidelne zakmitne , dokonca to bolo pocut na odozve motora. Po kontrole vsetkeho mozneho doslo aj na skusku bez motora, a ano, servo fungovalo OK. Supol som tam na skusku starucke 7954SH a bez problemu. Servo je v reklamacii a k dnesnemu dnu sa nachadza v "externom servise".


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: REX a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz