sky59 píše:
To co sa sprava ako zotrvacnikove gyro (ma accelerometre a angle rate sensors) tak sa okrem ineho v nazve vyskytuje "flight controller" alebo "6 axis gyro".
To co nema accelerometre sa zda ze v nazve sa vyskytuje iba nieco ako "3 axis gyro".
No, to je všetko pekné, až na to, že mnohé tie "flight controllers", alebo "6 axis gyros", teda tie, čo majú accelerometre a angle rate sensors, tak počas letu sa na stabilizácii podieľa len 3 axis gyro a tie ďalšie "3 axis gyro", čiže akcelerometre sa použijú len v režime Panic.
Teda vtedy, keď začiatočník stratí kontrolu nad riadením a potrebuje, aby sa model sám zrovnal do vodorovného letu.
Alebo sú letové stabilizátory, ktoré majú aj gyro-senzory aj akcelerometre a počas letu sa využíva oboje.
Presnejšie povedané gyro-senzory pracujú stále, ale akcelerometre len vtedy, keď sú kniple v neutráli.
Ak pohneš kniplom mimo "neutrálnu zónu", tak sa vplyv akcelerometrov skokovo vynuluje a letový stabilizátor len "gyruje".
A ako som pochopil, tak aj tvoje CC3D tak funguje:
sky59 píše:
Atto sa pýta:
A ako robíš "akrobatické prvky", kde naklopenie lietadla má byť väčšie ako "naklopenie" kniplov (stačí obyčajný looping, alebo let hore bruchom)?
Sky59 odpovedá:
Gyro sa vypne na dialku a signaly z prijimaca idu priamo cez cc3d na serva
Dokonca je to ešte horšie, lebo sa ti vypne aj to "gyrovanie".
Okrem toho existujú letové stabilizátory aj bez akcelerometrov, kde sa informácia o polohe voči zemi (to, čo bežne poskytujú akcelerometre) získava výpočtom: integráciou signálu gýr.
Áno, je to časovo nestále - možno je to presné len desiatky sekúnd, ale model nie je skutočné lietadlo, ktoré letí aj celé hodiny stále rovno vďaka prístrojom.
Tu po pár sekundách rovného letu musíš model otočiť, inak sa ti stratí.
Ale tieto letové stabilizátory model stabilizujú v ľubovoľnej polohe:
Otočím model hore bruchom a stabilizátor ho takto udržuje.
Že po pár desiatkach sekúnd stabilizácia "oddriftuje"?
No nech, lebo do toho stavu sa ani nedostanem. Lebo po pár sekundách kvazi-6-osého stabilizovaného letu musím siahnuť do riadenia, aby mi model neuletel. A za tú chvíľu neoddriftuje.
A keď siahnem do riadenia, tak sa drift postupne hladko eliminuje.
A takto to ide stále dookola, počas celého letu.
Možno sa ti to takto nepáči, ale práve takto to má naozaj skvelý, drahý, vehlasný, slávny Bavarian Demon.
A výrobca asi vedel prečo to tak urobil.
Ja nemám Demona, nie som taký bohatý, ale na rovnakom princípe pracuje aj lacný Orange RX3S, preflešovaný softvérom Ed_11.
Tiež má dva režimy stabilizácie: Rate a Hold. Tiež má dve banky nastavení.
Navyše každý bank môže byť hybridný, čiže napr. Krídelká a Výškovka môžu byť v režime Hold a Smerovka v režime Rate.
Že nevieš na čo to je dobré? Ale ja viem, aj to tak na niektorých modeloch používam.
Samozrejme Bavarian Demon má luxusné možnosti nastavenia a diagnostiky cez počítač, čo Ed_11 nemá.
Ale zase je mnohonásobne lacnejší.