Autor |
Zpráva |
LV
|
Napsal: pon 17.02.2020 14:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
graup15 píše: Ahojky Futaba 3777SV je HV servo. Na jaké napětí jsi to servo provozoval? Já je používám hojně , ale na snížené napětí 6V ( z LiFePo4) A nikdy mi žádné neodešlo (zatím) Používam ich v troch modeloch F3F na dvojčlánky LiIon. Odišli mi zatial 3ks v priebehu jednej hodiny kým som prišiel na to, že sa mi rádius na výškovke zapichuje do uhlíkového poťahu a servo potichu ťahá a ťahá až vyhorí... KST-ečko by si počul na 10m ako vrčí...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: pon 17.02.2020 14:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
michalv píše: Kluci, tady jsou kartacky po 250hod stara dobra futaba 3150 na 5V Obavam se, ze vetsi napeti dava tem kartackum pekne zabrat hlavne, ze jsou HV Používam 4 roky 3174 (3173) na 2S LiIon a kartáčky sú mechanicky nepoškodené, iba jemne "očadené" ako tie 3777
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
M1
|
Napsal: pát 27.03.2020 14:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.3.2011 Příspěvky: 850 Bydliště: Praha
|
LV píše: Používam 4 roky 3174 (3173) na 2S LiIon a kartáčky sú mechanicky nepoškodené, iba jemne "očadené" ako tie 3777 ... ty HV Futaby 3174 resp. 3173 konkrétně na 2S Lion mě zajímají, kolik máš za ty čtyři roky zhruba nalítáno hodin? .. Díky
_________________ JETI DC-16 GPS Ikura 2020, F3X Viking 2E, Graupner Junior
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 27.03.2020 15:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
M1 píše: ... ty HV Futaby 3174 resp. 3173 konkrétně na 2S Lion mě zajímají, kolik máš za ty čtyři roky zhruba nalítáno hodin? .. Díky Mám ich v troch modeloch F3F a ročne s nimi nalietam cez 50 hodín. Elektricky problém nie je, ale problém je v kvalite hlavnej hriadele (tá kde je tisíc hran). To je jediné miesto, kde mi vylomilo zub(y) pri neskorom zatvorení klapiek pri pristávaní a mám v krabičke už 4 také hriadele
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
M1
|
Napsal: pát 27.03.2020 15:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.3.2011 Příspěvky: 850 Bydliště: Praha
|
LV píše: Mám ich v troch modeloch F3F a ročne s nimi nalietam cez 50 hodín. Elektricky problém nie je, ale problém je v kvalite hlavnej hriadele (tá kde je tisíc hran). To je jediné miesto, kde mi vylomilo zub(y) pri neskorom zatvorení klapiek pri pristávaní a mám v krabičke už 4 také hriadele .. Diky za odpoved.. Tak jestli nebyly ty klapky vcas pred dosednutim nahore, tak se ani nedivím te hrideli .. No hlavne, ze ty kartacky drzej..
_________________ JETI DC-16 GPS Ikura 2020, F3X Viking 2E, Graupner Junior
|
|
Nahoru |
|
|
radi5
|
Napsal: sob 30.05.2020 22:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.10.2010 Příspěvky: 635
|
Celeron píše: Tohle je zespoda samej SMD. V Jinu jich maj lopatu, takže se nejspíš dělaj dodnes a nebo jich je někde vagóny zásoba. Deska je ze serva asi 10 let starýho. Mám doma ještě mnohem starší, co kdysi (cca 1993) prodával Velcom pod nápisem HS-422 je ještě dole malej nápis Apollo 10. Desky v nich jsou stejný. HS-422 je jedno z nejspolehlivějších serv. Možná právě proto, že není nijak vysponované.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 23.07.2022 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak mi zase odešlo další servo 3103. Tentokrát ne FMS ale EMAX, což je až na nálepku stejná věc. Bylo na jednom křidýlku Sbacha FMS a je to servo, co jsem na podzim 2019 vyměnil za původní od FMS. Stejná závada, probroušený a ohnutý planžety v motoru. Následně odprásklý tranzistory Y1 a Y2 v servozesáku. Při Covidu se toho až tak moc nenalítalo, vydrželo necelý tři roky. Napájení S-BEC 5V. Zajímavý je, že jsem si toho všiml po letu na zemi, vypadá to na odchod za letu. Naštěstí v neutrálu a ani mě moc nepřišlo, že by Sbach byl na křidýlka línější. Zkrat mezi planžetama rychle odpálit trandy můstku servozesilovače a tak to neskončilo v zemi zkratem v napájení přijímače a serv. Na vejškovce by to dopadlo hůř.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 24.07.2022 1:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Celeron "Stejná závada, probroušený a ohnutý planžety v motoru. Servo xyz 3103" Nebylo by časem foto? _ Možná by místo EMAX_ů ES3103 šlo použít ES3003 ? ES3103 Analog Servo /-/ Emax ES3003
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 24.07.2022 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Myslíš, že trochu silnější servo bude mít lepší motor? Možná má jen trochu jiný převody. Mám tady ještě ES3054, digitál s kovovejma převodama, ale ten mi přišlo blbý dát do páru na křidýlka s analogem ES3103. Nebo přejít na GO-17. Je stejně velká, kovovej analog a zatím mi nikdy žádný neodešlo. A to je mám i v benzínech a metylákách na pomocný funkce, třeba přední noha, řízená ostruha, sytič. Fotky, to nemá smysl, je to stejný jako v úvodu vlákna.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 25.07.2022 12:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
_ Emax ES3003 mi přišlo rozměry podobné tedy vhodné na zástavbu páru místo původního páru Emax ES3103 _ To že mírně větší tah (Tah: 3,0/3,5 kg/cm při 4,8/6,0) vs (Torque: 2.5kgf.cm at 4.8V,3.0kgf.cm at 6V) je dán jen převody mne napadlo. Otázkou je co je příčinou vyššího jiskření namáhání částí komutátoru Je tedy otázkou zda na servu nebyla provedena nějaká zdokonalení ovlivňující opotřebení - namáhání komutátoru Rozdíl poměru rychlostí (0,15/0,13 s/60° při 4,8/6,0 V)vs(0.14sec/60°4.8, 0.12sec/60°4.8?) jsem nezkoumal
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 25.07.2022 13:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 19.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
Nazdar Jiří . . Kartáčky... Je to pár let před bacilem co mi kolega přinesl ze svého F3Jéčka dvě serva. Placatý, křídelní. Snad tehdy stály asi 1200,-/ks a typ si nepamatuji. Už jsem je vyhodil, převody nechtěl. že bude kupovat jiné . . Byly vypálený servozesilovače včetně utavených spojů na tišťáku. Kartáčky - no já jsem na nich neviděl žádné uhlíky na konci u komutátoru, jak měly i Futaby za socíku za 500,- . . . Ano, velikost standard. Posílal jsme mu tenkrát detail foto a divil se . . . Jo, jeden kartáček ze čtyřech zůstal zachován a tak vím, že nelžu . . . L
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|