Tak zpátky na stromy! Musím si pořídit sinější brejle, je to JES 050 6-8 NC.
Je to taková historie, že o tom není na Jeti.com ani čárka.
Zkoušel jsem motor s připojeným čerpadlem přímo na zdroj bez reglu. Roztáčí se už na necelých 2V a bere při 5V 0,3A.
Regl je hnida 13 x 13 mm a i když označení vypadá podle označovací zvyklosti na 50A (u DC reglů 006, 012, 020, a pod) tak to musí být jen 5A. Má na sobě totiž Hexfet Si4410DY, což je 8A při 75 st.C. To by mělo ale na použitý motor bez problémů proudově dát.
Motor naprázdno se s JES 050 roztáčí na 1,2mS a na maximu je na 1,8mS. To je rozsah 0,6 mS.
Jenže ten regl je nějakej divnej, pokud se motor jen lehce za hřídelku přibrzdí, na odběr kolem 0,6A, tak se regl kousne a musí se sjet na 0,9mS a vrátit na původní milisekundy aby se zase rozběhl. Je úplně jedno, v jakých otáčkách, vždy to dopadne stejně.
Vyhrabal jsem původní regl ze Sulivana pumpy. Je to jenom PIC 12F508 a za ním 12A Fet. Motor se rozbíhá až při 1,65mS a maximum má 2,01mS. To je sice proti JES050 poloviční rozsah 0,35ms, ale mělo by to jít na FX30 bez problémů napípat dorazama, křivkou a nebo mixem. Ať ho za chodu přibrzdím, nebo zcela zastavím, vždy se po odbrždění okamžitě rozeběhne na původní otáčky.
Prostě blbovzdor bez ochran. Dám mu pro sichr trubičkovou pojistku aby neutavil napájení a použiju zpátky do pumpy.
Blbý je, co s tím JES050. Otázka je, zda to v Jeti budou vůbec chtít řešit když je to letitá vykopávka.