|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
misamltr
|
Napsal: stř 30.12.2020 21:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ahoj, dneska mi při letu chcípl motor. Naštěstí ve výšce, takže jsem doklouzal na plochu. Pilatus se zdz 40 s el. spínačem Jeti Sp 06, 4x Nimh. Tak jsem to doma zkoumal a při zkoušce zapalování, nesvítil spínač. Vyndám ho a svlíknu z bužírky a na mínusu přepálená cestička na plošném spoji. Tak abych byl připraven na další létání, chtěl jsem dát kill switch od RCEXL, prostě klasika. A ono to na přijímač vůbec nereagovalo. Na novější typ HS už ano. Naštěstí elektronika je plně funkční, po výměně za německý switch, to už funguje. Jednoduše se ptám, z jakého důvodu to v této konfiguraci nefunguje. Stačí stručná odpověď, pokud bude někdo vědět.
Díky a přeji úspěšný rok 2021 Michal
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 30.12.2020 23:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tam bude ještě nějakej další problém, ta pěšinka se nepřepálila jen tak sama od sebe. Ta SP-06 je opto nebo není?
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pát 01.01.2021 12:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Je to klasika SP-06 , bez opta.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 01.01.2021 23:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hmm, já u chcípání používám jedině opto. Pro sichr, galvanický oddělení mezi napájením přijímače a zápalka. Určitě větší odolnost proti rušení ze zapalování. Kdoví, jestli by se ti při opto ta pěšinka přepálila. Řekl bych, že si někde něco štrejchlo o sebe za SP 06. Normální odběr zápalka i RC nemůže mít takovej odběr, aby se pálila pěšinka. Zkus to vyfotit jako makro.
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 04.01.2021 9:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ahoj, díky a posílám foto. Lepší to nebude i s makrem. Já jsem nevěděl, že by se to mohlo ovlinňovat. Na jeti stránkách píšou u obou verzí, že je pro použití k zapalování....
Přílohy: |
P1140737.JPG [ 66.64 KiB | Zobrazeno 1409 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 04.01.2021 16:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Upálená přijímačová zem. Divný, jen bodově. Kdyby tam tekl nějakej zkratovej proud, tak sfoukne celá pěsinka, ne jen takový bodový místo. Pošli to do Jeti, oprava by se ještě mohla vyplatit. Je klidně možný, že pokud se to přerušení opraví, že zase bude makat.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 04.01.2021 17:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
Kvůli opravě takovéto kraviny to není nutný nikam posílat, oškrábni z té cesty nepájivou masku a oprav kouskem licny. Každopádně tam ale tekl proud kudy neměl, to není příčina závady ale důsledek. Mimochodem, nesouhlasím s Celeronem. Tohle je důsledek proudové špičky, kde to rychle přehoří v místě nejmenšího průřezu mědi. Celá cesta se očoudí, když jde o dlouhodobé přetížení někde na hranici, když to ještě nějakou dobu vydrží. Můj tip je například utřepaný nebo blbě připájený konektor na záporném pólu silového přívodu toho switche, takže se obvod proudu uzavřel přes signálovou zem (a pochopitelně tekl i přes přijímač!!). Každopádně spojit si u spalováku země zapalování a palubní elektriky je prasárna a koledování si o průser, dej tam opticky oddělený spínač.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 04.01.2021 19:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Opravit to, to je to nejmenší. Kdybych věděl, že tato sestava v modelu je hrozbou, tak bych tento spínač nedal, ale člověk se pořád učí Naštěstí to neodpálilo přijímač. Napíšu do Jeti a ani se vyjádří, možná uznají, že by to na jejich stránkách chtělo zdůraznit, že je to nevhodné pro benz. motory se zapalováním. Jak jsem psal, chtěl jsem tam dát kill switch od RCEXL a nereagovalo to. Dal jsem tam tento spínač https://www.engelmt.de/mtrc-elektronik/ ... r-hv-powerDíky
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 04.01.2021 23:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
JirkaA píše: Mimochodem, nesouhlasím s Celeronem. Tohle je důsledek proudové špičky. Můžeš o tom vést spory, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat. To odpaření celý cestičky proudovým pulzem dlouhým pár milisekund znám z jednoho zařízení, které mělo FW chybu v řízení H-můstku až moc dobře. Ta chyba se dala v FW časově analyzovat a byl i změřen proud, který byl cca osminásobný co má snýst spoj 0,8 mm široký na FR4 s mědi 35 mikronů. Ta cestička byla dlouhá cca 24 mm a zmizela celá od jednoho pájecího padu k druhýmu.
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: stř 27.01.2021 17:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Odpověď Jeti
Dobrý den,
DPS bohužel opravit nelze, součástky vyměnit ano, ale desku ne. Pokud máte pájku, tak doporučuji cestu nadstavit kouskem drátu a cínem. Součástky zřejmě budou v pořádku.
Nicméně ke spínači, dle fotky je to standardní SP06 (ne OPTO verze). Tento spínač není určen pro zapalování, OPTO verze ano. SP06 spíná mínus, pravděpodobně nedošlo k připojení mínus polu a veškerý proud tekl z přijímače přes JR konektor.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|