Switch to full style
Nabíječky, zdroje, přístroje
Odeslat odpověď

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 18:09

Pokud nabíjíš baterku cca 0,5A, tak ty 0,03V mohou jít na vrub odporů konektorů, káblů. Druhý displej je při balancování, předpokládám, že je měřeno v nezatíženém (bezproudovém) stavu.

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 18:09

No, meril jsem to primo kdyz byla baterka v nabijecce

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 18:31

Lepší nabíječky měří napětí na článku bez zatížení, neboli pokud je baterka připojena balančním konektorem a je bypassová proud článkem (balancování), tak při měření napětí na článku na chvíli přeruší tento bypass,, tak aby měření napětí na článku nebylo zatíženo úbytky napětí na odporech konektoru a vodičů. Proto na "balančním" displeji by mělo být přesně to napětí na článku naprázdno. Na displeji přehledovém je zobrazena kapacita, proud a napětí na silovém výstupu nabíječky, případně pokud nabíjíš přes balanční konektor, tak napětí při příslušném nabíjecím proudu, proto se tam mohou objevit napětí vyšší než na nezatíženém článku. Nebo také jinak - pokud použiješ balanční konektor, tak nabíječka udržuje napětí takové, aby tekl požadovaný proud, a napětí baterie si měří přes balanční konektor, pokud budeš nabíjet bez balančáku, tak napětí baterie může být zatíženo chybou vzniklou úbytky napětí na přechodových odporech, ale vzhledem k principu CC-CV na konci nabíjecího cyklu už bude proud tak malý, že úbytky budou zanedbatelné, a baterka by měla mít napětí 4,2V na článek, resp. počet článků x 4,2V na baterii, bez balancování třeba také u 2s 4,18V a 4,22V.

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 18:32

michalv píše:No, meril jsem to primo kdyz byla baterka v nabijecce


Kde přesně, na jakém rozsahu a jaká je přesnost multimetru? Ony 3 setiny voltu už jsou u mnoha multimetrů v oblasti nevěrohodnosti.

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 19:00

Meril jsem napeti primo na vyvodu clanku. Me jde o to, ze kdyz jsem zmeril merakem baterku, tak napeti souhlasilo s napetim na displeji powerlab 8, ale pouze tam kde jsou zobrazeny jednotlive clanky. Na displeji, kde jsou vsechny udaje mAh, A, V a cas tak tam je to vzdy o 0,035 vic.
Naposledy upravil michalv dne stř 14.02.2018 21:58, celkově upraveno 1

Re: CellPro-PowerLab-8

stř 14.02.2018 21:17

Skús nastaviť 200 alebo 1000mA či sa ten rozdiel zmení na polovičný alebo dvojnásobný - to by bol jasný prejav že ide o odpor.
Pokiaľ viem tak PowerLab nemeria bez prúdu, ale nejakými kilohertzami a prepočítava, takže na detaily by si musel osciloskopom... A ešte k tomu patrí aj to že obyčajný merák môže nachytať aj rušenie okolo a ukázať možno až úplné nezmysly.

Re: CellPro-PowerLab-8

čtv 15.02.2018 7:11

Uz me napsali z powerlab. Napsali mi, ze je vzdy rozdil o 0.035V na tom druhem displeji, ze to tak maji nastavene. Me se to nejak nezda, proc na jednom displeji by to bylo v poradku a na druhem hozeny o 0.035V :roll:
Vim, ze je to zanedbatelna hodnota, ale docela by me to zajimalo proc to tak je. Prisel jsem vlastne na to, kdyz jsem nabijel jeden clanek. Tam je to pekne viditelny.
Mohl by to nekdo vyzkouset u sebe na Powerlab 8?

Re: CellPro-PowerLab-8

čtv 15.02.2018 9:27

A zkousel jste to, co vam radil coro?

Re: CellPro-PowerLab-8

čtv 15.02.2018 11:52

Jojo zkousel jsem. Hlavne ten screen co jsem sem dal tak ten clanek uz byl prakticky nabity. O tech .035 to je hozeny po cele nabijeni, tak ze nevim no. Jestli to maji takhle schvalne, nevim.

Re: CellPro-PowerLab-8

pon 01.10.2018 16:22

Ahooj chtel jsem se zeptat jestli nekdo z vas zkousel vybijet 1-2cl NiMh, nebo NiCd. Ja jsem to zkousel a nejde mi to, PL zahlasi chybu, ze ma min jak 3V a ze mam zapnout reg. vybijeni. Nevi nekdo jak donutit PL aby vybijela 1-2cl?
Odeslat odpověď