Autor |
Zpráva |
juraj.jurej
|
Napsal: stř 07.11.2018 14:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
jyrry píše: Je to dost nové. V takových případech čekám až ji dobrovolní betatesteři odzkouší a výrobce doladí. Ja ju vyskúšam (risknem), keď bude skladom. Na ISDT Q6+ ma iritoval vybíjací výkon. (8W) Tu je 20W to je 2,5 násobok viac, tak super. Má aj 0.1-15A(Recycling mode). A keď bude mať aj pamäť nieje čo riešiť. Ale základ je aby nabíjala ako má. Zatiaľ sa mi to javí ako lepšia voľba oproti ISDT Q6. Čas ukáže. A servo tester sa tiež hodí v takej kompaktnej nabíjačke.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MomoBrut
|
Napsal: stř 07.11.2018 19:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Nech si Q6 a kup si FD-100. 20W je pořád směšně nepoužitelně málo. FD-100 používám na vybití nevybitých akumulátorů na skladovací napětí. Ještě častěji ale používám Q6 na přelití náboje a tím vybití akumulátoru jako zdroje, Q6 umí vybíjet zdrojový akumulátor do 7V, takže v pohodě vybije na skladovací napětí 2s lipol ...
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 08.11.2018 0:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Něco je špatně, "Nelze získat název domény".
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 08.11.2018 1:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Celeron píše: Něco je špatně, "Nelze získat název domény". Kdyby jen to. Všechno jsou to renderované obrázky 3D modelu z PC, i ta fotka kdy to někdo jako drží v ruce je podfuk, stačí se podívat kde jsou prsty. Nabízí zajíce ještě běhajícího po poli, bych tak řekl...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tfbilly
|
Napsal: stř 23.01.2019 8:59 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.1.2019 Příspěvky: 10
|
Ahoj chlapi. Rád bych Vás požádal o pomoc s výběrem vhodné nabíječky s balancerem. Doteď jsem používal Equilibrium 3.5, pro mé účely dostačující, jen mám problém s tím, že nejde nastavit koncové napětí u Li-pol. Snažím se baterie šetřit, takže nabíjím jen s balancerem a při dosažení 4,1 V/článek nabíjení musím ručně přerušit. Rád bych nabíječku kde je možné ručně nastavit koncové napětí pro Li-pol. Nejdříve jsem vybral SkyRC D100V2, ale zjistil jsem, že jde nastavit koncové napětí jen v rozsahu 4,18 až 4,25 V, takže pro mě nepoužitelné. Nabíjím pouze 2x Lipol 3S 5000mAh (EC3, JST-XH). Priority: 1 - možnost nastavení koncového napětí 4,1V/článek 2 - měření vnitřního odporu/stavu baterie 3 - možnost upgradu FW
Nemusí být duální, mohla by jít napájet z autobaterie, ale není to nutné, nikdy jsem to nevyužil ani u EQ3.5. Cena kolem 2,5-3 tis Kč? Snažil jsem se pročíst toto vlákno a našel jsem, že hodně doporučujete iCharger a iSDT. iCharger splňuje asi vše, o iSDT jsem nezjistil skoro nic, ani výrobce neuvádí možnosti nastavení. Nabíječe mi přijdou ale vlastnostmi velice podobné. iSDT má výrazně lepší dizajn. Koukal jsem, že většina těchto nabíječů se dodávají bez zdroje, takže to je dalších cca 500 Kč + kabely a balancer na mou baterii? Nejsem moc zkušený.. bohužel mi neporadili ani v prodejně modelů kam jsem volal.. Líbí se mi něco jako iCharger X6, iSDT D2, iCharger 106B+..
Nemám žádné požadavky na výkon, doteď mi stačila 50W EQ3.5:-) ale rád bych trochu povýšil, měl větší možnosti a přehled o nabíjení a stavu baterií, ale zase vzhledem k tomu že nejsem profík a mám to jen na auto, tak není třeba kupovat nabíječku za 5 tis.. sorry za délku příspěvku, ale snažil jsem se to co nejvíce rozepsat:-) díky
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ak by stačil výkon 80W, riešil by som to Turnigy Accucell 6 80W https://hobbyking.com/en_us/turnigy-acc ... pable.htmlVnútorný odpor to meria, koncové napätie 4,1V nastavíš tak, že budeš LiPol nabíjať v režime LiIon. Lacná, osvedčená klasika. Používam doteraz tú starú 50W /má rovnakú veľkosť ako táto nová 80W/, akurát nemeria odpor. Netreba si ju ale pomýliť s novou 50W ktorá je menšia ako tie staré 50W, resp. menšia ako nové 80W. PS: tým balancovaním ich nešetríš, ale nadmerne zaťažuješ, stačí si prečítať toho viac tu na fóre. Ja nabíjam v režime charge, prípadne fast charge, balancujem raz za X cyklov, keď vidím, že je už nejaký rozdiel medzi článkami. Balancovať pri každom nabíjaní je podľa mňa nevhodné a zbytočné, samotné balancovanie mi u starších batérií predĺži celkový nabíjací čas na viac ako dvojnásobok, pričom sa už nedodá takmer žiaden náboj. Baterky sa najviac šetria optimálnym pohonom, teda nižším odberom, a nevybíjaním do prázdna. Po dolietaní 30-40 min. som niekde okolo 3,82V na článok, takže v storage. Momentálne lietam na baterky z roku 2011. Nejde to síce kolmo hore, ale u vetroňového lietania to vôbec nevadí a vylietať do prázdna sa vzhľadom na malý odber ani nedá. - k tomu ichargeru X6 /ak je to ten 800W/ pozri vhodný zdroj a jeho cenu Ak zoberieš niečo silnejšie ako tých 50-90W, tak už ti nebude stačiť pasívny "notebookový" zdroj, ale musíš mať niečo výkonnejšie s aktívnym chladením a tam už sú ceny, veľkosť, hlučnosť podstatne vyššie. I keď icharger 106B dokáže obmedziť príkon, ale je škoda používať výkonný nabíjač s málo výkonným zdrojom.
Naposledy upravil automet dne stř 23.01.2019 9:27, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Nabíjení LiPol na 4,2 V je naprosto standardní a nabíjí tak určitě 9 z deseti modelářů? Proč chceš nabíjet jen na 4,1 V?
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11190 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Solim Namez píše: Nabíjení LiPol na 4,2 V je naprosto standardní a nabíjí tak určitě 9 z deseti modelářů? Proč chceš nabíjet jen na 4,1 V? Upravil bych to na nejméně 999 z tisíce. Na 4,1V se nabíjí liIon. Takový program má třeba i zmiňovaná iSDT D2. Není nic jednoduššího než na ty LiPol poštvat LiIon program. Otázka ale je proč vlastně...
|
|
Nahoru |
|
|
tfbilly
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.1.2019 Příspěvky: 10
|
Solim Namez píše: Nabíjení LiPol na 4,2 V je naprosto standardní a nabíjí tak určitě 9 z deseti modelářů? Proč chceš nabíjet jen na 4,1 V? Protože by se tím měla výrazně prodloužit životnost baterie. Pročítal jsem hodně zahraniční fóra a skoro všude píšou, že nabíjení lipol nad 4,1V je pro baterii už rizikové. Samozřejmě záleží taky jak moc jí vybíjíš, ale to asi všichni znáte. Myslím že ideální je třeba nevybíjet pod 40% a nenabíjet nad 85% kapacity. Hodně jsem pročítal https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Nikdy som nenabíjal na 4,1 ale štandardne na 4,2 a životnosť vzhľadom na malý odber a málo odobratej kapacity pri lietaní mám dostatočnú. Na trojčlánku je to 8 rokov a vyhodiť sa ho ešte nechystám... PS: v článku píšu o LiIon-kách, nie LiPol-kách. Ale aj 99% všetkých súčasných LiIon sa už nabíjajú na 4,2V a ako nominál majú uvedené 3,7V. Mám na mysli šulce 18650. Na batérii je to vždy napísané.
Naposledy upravil automet dne stř 23.01.2019 9:44, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tfbilly
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:43 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.1.2019 Příspěvky: 10
|
zdzd píše:
Upravil bych to na nejméně 999 z tisíce.
Na 4,1V se nabíjí liIon. Takový program má třeba i zmiňovaná iSDT D2. Není nic jednoduššího než na ty LiPol poštvat LiIon program.
Otázka ale je proč vlastně...
No to podle mě nebude úplně pravda.. na zahraničních fórech čtu hodně často, že hodně uživatelů Lipol baterie nabíjí max na 4,1V aby baterie šetřili, ale asi je zbytečně to tady rozebírat a spamovat tady:-) každý na to má nějaký názor. JJ vím že Liion se nabíjí na 4,1V a že charakteristika nabíjení by měla být teoreticky stejná, ale nějak se mi nechce to zkoušet:-) jinak takový program mám i na EQ 3.5, ale to právě není to co bych chtěl.. Koukal jsem na recenze na tu Icharger X6 800W a vypadá hodně dobře.. má někdo ze zdejších uživatelů?
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11190 Bydliště: Břeclav, ČR
|
tfbilly píše: No to podle mě nebude úplně pravda.. na zahraničních fórech čtu hodně často, že hodně uživatelů Lipol baterie nabíjí max na 4,1V aby baterie šetřili, ale asi je zbytečně to tady rozebírat a spamovat tady:-) každý na to má nějaký názor. JJ vím že Liion se nabíjí na 4,1V a že charakteristika nabíjení by měla být teoreticky stejná, ale nějak se mi nechce to zkoušet:-) jinak takový program mám i na EQ 3.5, ale to právě není to co bych chtěl.. Koukal jsem na recenze na tu Icharger X6 800W a vypadá hodně dobře.. má někdo ze zdejších uživatelů?
Nejhorší smrt je z vyděšení....
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
|
Nahoru |
|
|
tfbilly
|
Napsal: stř 23.01.2019 9:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.1.2019 Příspěvky: 10
|
Chlapi vážně bych se raději věnoval tématu, než se tady dohadoval.. uvedl jsem z čeho čerpám, myslím si, že je to dost odborné, na rozdíl od Vašich reakcí. Těchto informací jsou plná odborná zahraniční fóra, to že máte svůj názor, ok, neberu Vám ho.
Článek se týká Lithium-based baterií, né jen Li-Ion ale také Li-Pol, ale to byste si to museli přečíst.. myslím si, že je to obecně známé u všech Li baterií, ale to není předmět diskuze. Tím to tedy uzavírám a děkuji Vám za Vaše příspěvky, které byly vlastně úplně k ničemu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|