Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Rony píše:
Tak momentálně jde konkrétně o Long WP18-12SHR


Toto je ventilem řízený akumulátor (VRLA) a klidně ho nabíjej tak, jak je napsáno na obalu. Pokud ho někde v nějakém zařízení vybíjíš, tak klidně dobíjej na 14,4-15V, pokud akumulátor slouží jako záloha, je neustále dobíjený a slouží jen při výpadku el. energie, tak nastav nabíjení na 13,8V.
Jen od pohledu nejde poznat, jestli je gelový, nebo AGM. Rozdíl je jen v uložení elektrolytu. Buď gel, nebo nasycené skelné rouno.
Pod horním obdélníkovým krytem je 6 gumových čepiček - ventilků - které při přetlaku dovolí odfouknout plyny. Pokud k tomu dojde, je to poměrně hlasité. Nedoporučuji akumulátor otevírat, neměl by do něj vniknout běžný vzduch, naruší se rekombinační prostředí.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 20:32 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Zlín
OK, díky za reakce. Aktuální problém mám tedy vyřešen. Nicméně to, že finální napětí nejde u této nabíječky pro Pb nastavit, je bohužel pravda.
A o nějakém novém FW, který by to pořešil, si mohu nechat zřejmě pouze zdát.

_________________
Spektrum DX7, Blade CP Pro, Blade mSR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.01.2016 18:28 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.10.2010
Příspěvky: 26
Bydliště: Děčín
Já mám ve čtyřkolce gelovou baterii http://nastartujes.cz/21-ah-a-vice-moto ... 32-ah.html

A nabíjim to tímto , automatická nabíječka na baterie auto a moto a AGM nebo GEL http://nastartujes.cz/nabijecky-ctek/73 ... 69989.html

Nastavíš, přepneš a neřešim nějaký desetinný volty. Kdybys věděl kolik dobíjí čtyřkolka, tak bys jenom čuměl. Do čtyřkolky můžeš dát baterie typu GEL nebo obyč a dobíjí to úplně stejně, nikdo neřeší nějeký 13,8 nebo 14 V


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.01.2016 18:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Vratislav Kocinec píše:
Já mám ve čtyřkolce gelovou baterii http://nastartujes.cz/21-ah-a-vice-moto ... 32-ah.html


Není to gelová baterie, ale AGM. Elektrolyt nasáklý ve skle.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.01.2016 21:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Vratislav Kocinec píše:
... neřešim nějaký desetinný volty. ...

Napadlo tě někdy si k té baterce přečíst datasheet? Třeba bys pak taky čuměl :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.01.2016 8:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.10.2010
Příspěvky: 26
Bydliště: Děčín
Jo jasny, je to AGM.
Jenom sem chtěl říct, že čtyřkolka nerozpozná co je v ní za baterku a nabíjí tak jak je seřízená.
Nabíjení baterií typu AGM nebo GEL je myslim stejné a doporučujou tam na to speciální nabíječky.
Já mám taky C14 ale to je nabíječka pouze na obyčejný olovo a ne na GEL nebo AGM.
Takže podle mě , nemůže nabíjet nabíječkou C15 olověný gelový akumulátor.
A nebo, ano, může, ale bez záruky.
Tyto baterie musejí být stále nabité, jinak se okamžitě zničí, vlastní zkušenost.
http://www.autobaterie-pema.cz/cs/techn ... otv2fnhCUk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.01.2016 9:42 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Zlín
Vratislav Kocinec píše:
Jo jasny, je to AGM.
...Já mám taky C14 ale to je nabíječka pouze na obyčejný olovo a ne na GEL nebo AGM.
Takže podle mě , nemůže nabíjet nabíječkou C15 olověný gelový akumulátor. ...


No to je právě to, proč jsem to začal řešit. U C15 je napsané, že je jenom na obyč. olovo, ale je to podle mně dané pouze tím finálním napětím. U té C15 uvádějí 2,4V, což některé gelovky nezvládnou. Ta moje baterka naštěstí ano.

_________________
Spektrum DX7, Blade CP Pro, Blade mSR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.01.2016 16:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.9.2011
Příspěvky: 726
Bydliště: Karlovarsko
Obrázky: 0
Vratislav Kocinec píše:
Já mám ve čtyřkolce gelovou baterii http://nastartujes.cz/21-ah-a-vice-moto ... 32-ah.html

A nabíjim to tímto , automatická nabíječka na baterie auto a moto a AGM nebo GEL http://nastartujes.cz/nabijecky-ctek/73 ... 69989.html

Nastavíš, přepneš a neřešim nějaký desetinný volty. Kdybys věděl kolik dobíjí čtyřkolka, tak bys jenom čuměl. Do čtyřkolky můžeš dát baterie typu GEL nebo obyč a dobíjí to úplně stejně, nikdo neřeší nějeký 13,8 nebo 14 V

I to je pravda je docela jedno jestli Ti dává 2.3-2.4V na článek nabíjej tedy pb asi bych to taky udělal

_________________
Robbe FutabaFX 20
,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.01.2016 18:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Rony píše:

No to je právě to, proč jsem to začal řešit. U C15 je napsané, že je jenom na obyč. olovo, ale je to podle mně dané pouze tím finálním napětím. U té C15 uvádějí 2,4V, což některé gelovky nezvládnou. Ta moje baterka naštěstí ano.


Nebudu popisovat, jak funguje VRLA akumulátor, raději dám odkaz a citaci.

„Ventilem řízené“ vlastně nevysvětluje jejich funkci, že to jsou rekombinační baterie; kyslík vzniklý u kladné elektrody reaguje s olovem v záporné elektrodě a vytvoří síran olovnatý, takže záporná elektroda je vpodstatě "chemicky vybíjena" a nedosáhne stavu plného nabití. Z toho důvodu se na ní vytváří jen velmi malé množství vodíku, který vzniká v důsledku nízké hodnoty "přepětí vodíku". Ventily jsou nezbytné, protože vznikající vodík zvyšuje tlak uvnitř akumulátoru. Při dosažení určitého přetlaku se plyny uvolní a tlak uvnitř akumulátoru poklesne. Uvolnění přetlaku přes ventil se periodicky opakuje a četnost závisí na provozních podmínkách (zejména teplota a napětí při nabíjení). Při uvolňování přetlaku se odpustí i vodní pára aktuálně přítomná v plynech uvnitř akumulátoru a dochází tak k postupnému vysychání elektrolytu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Valve_Regulated_Lead_Acid

Malá baterka, kde je s ohledem na kapacitu více "volného" místa, než u vysokokapacitního akumulátoru drobné přebíjení až tak nevadí. "Neodfukuje" a nevysychá. U velkého akumulátoru (cca 100Ah+) je tento prostor poměrově (volné místo - kapacita) k 12-20Ah akumulátor malý a proto je u něj potřeba více hlídat a dodržovat max. nabíjecí napětí.
Je to velmi zjednodušené, ale takto to zhruba funguje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.01.2016 18:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
jyrry píše:
Tolik mám (pro jistotu) napsáno na té modré baterce od tebe...


Dnes jsem při "exkurzi" narazil na 6 kousků "modrých". Úplně nové.
Přestože pro ně zatím není využití, pane mi říkat nebudou.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: LiFe 9,6V LRP
PříspěvekNapsal: sob 28.10.2017 15:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.9.2012
Příspěvky: 77
Bydliště: Nupaky
Ahoj mam tady tuto LiFe 9,6V LRP a nabíječku raytronic C15. bohužel v nabíječce je pouze program LiFe na 9,9V, muzu to na tech 9,9V zapnout?

_________________
EasyStar (osazení Emax), vysílač: Lite4


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz