Autor |
Zpráva |
Amper
|
Napsal: stř 23.09.2015 10:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Celeron píše: Nesmíš podléhat demagogii amerických filmů jako Cave a pod. Neznam takze nepodleham
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 23.09.2015 11:07 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Mám vyzkoušeno dobíjení ze dvou zdrojů a dvě nabíječky na JEDNU baterku. Normální zapojení, jako by tam druhá nabíječka vůbec nebyla. Zapojeno obojí, jak nabíjecí kabely, tak balační. Použil jsem dokonce dva různé zdroje. Nabíječe iCharger 206B. Potřeboval jsem jednou dobít rychle kufřík 4S10P 5Ah. Ale nemohu zaručit, že to bude fungovat vždy a s každou kombinací zdroj+nabíječ.....
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 23.09.2015 13:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
novfra píše: A co se na to podívat ještě z hlediska životnosti? Cenově se to sice nevyrovná, ale už to nebude takový propastný rozdíl. Pořizovací cena ale zůstane pořád vysoká..... Cyklů bude 10-15 za rok. Kolik potom může být životnost takový velkokapacitní Lipolky? 3-4 roky? Já osobně jsem zadavateli nabízel LiFeO2 2 x 12V/40Ah ale nelíbila se váha 18 kg. Ty Lipolky budou mít o 1/3 větší kapacitu při váze cca 10kg. To je sakra rozdíl když součastně použitý olova mají jen 28Ah a váží 24 kg. No chlapci se rozmejšlej. Nejradši by šli do LiMn s tím nejsou moc zkušenosti a 24V/20Ah stojí s integrovanou elektronikou přes desítku a musely by být dvě. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 23.09.2015 14:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: Nejradši by šli do LiMn s tím nejsou moc zkušenosti a 24V/20Ah stojí s integrovanou elektronikou přes desítku a musely by být dvě. Jirka Když Li-xxx, tak raději s niklem. Tedy Li-Ni. Mají vyšší počet cyklů (násobně) a jsou vhodné pro provoz v nízkých teplotách. To by se zrovna v Tvém případě hodilo. Elektronika potřeba není, maximálně tak hlídání podvybití. Mám tady na stole baterii 18650 16,4V/12Ah - 4S7P(změřená kapacita 3,2Ah.....) Napětí na jednotlivých článcích bylo 3,86 1,57 3,88 a 3,35 po připojení na nabíječku bez balanceru nastavenou na 16,5V max. se nabíjení zastavilo u jednotlivých článků na napětí mezi 4,12-4,15V. Ta baterka je originál od německého výrobce a cena byla někde kolem 300eur. Z jednotlivých článků si to sestavíš levněji. Jako příklad třeba 6S10P 24,6V/17,5Ah dáš dohromady pod 10kKč. Můžeš se spolehnout na odběr 200A. S váhou jsi někde na 2,5kg. Protože paralelně propojených akumulátorů provozuji docela dost, moje sada 3S10P - 12V/15Ah váží 1,3kg. Případně si to podle požadované kapacity a napětí vynásob. Sada 12V/135Ah (3S90P) váží 12,5kg, ale to už není dělané z 18650..... "Předrátovat" to, tak máš 24V 72,5Ah se stejnou váhou. Tuto baterku uvádím jen jako příklad, ta není na prodej a cena u ni by byla jinde, než se bavíme. A jen pro zajímavost rozměry jsou 16*16*20cm.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 23.09.2015 15:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Ty příklady, co dáváš, jsou LiNi? Máš na to nějakej odkaz? Teplota není až tak problém, tam co se potápěj (Francie, oblast Lot) je voda celoročně 14 a na Sardínie 17 a Mexiko skoro 30 stupňů. To jen u nás jsou všade 4. Jirka Edit: proč říkáš Lionkám LiNi?
Naposledy upravil Celeron dne stř 23.09.2015 15:11, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
olisoft
|
Napsal: stř 23.09.2015 15:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.1.2010 Příspěvky: 1110 Bydliště: PN - SK
|
novfra: daj nejake blizsie udaje k tej 12V 135Ah prosim ta...
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 23.09.2015 15:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: Ty příklady, co dáváš, jsou LiNi? Máš na to nějakej odkaz? Teplota není až tak problém, tam co se potápěj (Francie, oblast Lot) je voda celoročně 14 a na Sardínie 17 a Mexiko skoro 30 stupňů. To jen u nás jsou všade 4. Jirka Edit: proč říkáš Lionkám LiNi? Všechno to jsou Lionky, jen mají různý materiál podle použití a taky je pak rozdílná cena. Jinak ty baterky, podle kterých jsem to počítal, jsou z prvního odkazu, který mi strejda google nabídl. A taky proto, že jich pár provozuji a vyhovují. Takže třeba tady: http://www.tme.eu/cz/details/accu-cgr18650ka/akumulatory/panasonic/cgr18650ka/#tab4f8b5d555c611fb3007a8d34fb82ef
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 23.09.2015 15:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
olisoft píše: novfra: daj nejake blizsie udaje k tej 12V 135Ah prosim ta... Co by si chtěl vědět? 270 sletovaných baterek do kostky (300, nebo 350 jich není jen proto, že by mi nevyšel požadovaný tvar) a jedná se Li-ion prismatické články, nabíjení ve stovkách ampér, vybíjení ještě větší.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: stř 23.09.2015 15:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jo... hele... a ještě s Lipolkama můžeš mít drobnej problém, až ten 10kg pack budeš posílat letecky. Bacha na to.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 23.09.2015 18:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Maj je v EW. Takže pojedou nejspíš kolmo. Ale ještě se uvidí co tam nakonec bude. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 23.09.2015 19:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
novfra píše: Sakra, 24V/40Ah je 22x7 článků, 154 celkem, váha 6,16kg a cena bez DPH 16800,- 24V/60Ah je 34x7 článků, 238 celkem, váha 9,50kg a cena bez DPH 26000,- Ta váha se určitě bude líbit ale cena asi už moc ne. Teď ještě kdo a za kolik z toho povaří blok(y). Doporučil bys monoblok či rozdělit na sekce?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 23.09.2015 19:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: Sakra...... Jdeš na to dobře. Pokud vnitřní prostory umožní, jednoznačně monoblok. Pokud nebude díky místu možné jeden monoblok, tak třeba dva mechanicky, ale elektricky jeden. A teď to důležitější. Bavíme se tady o 40Ah a o 60Ah..... jaká je vlastně spotřeba energie? Co tak umístit na palubu pro pár ponorů wattmetr? Aby se věděla skutečná spotřeba energie? Vycházet z toho, že tam byl Pb akumulátor o té a té kapacitě moc neřeší. Nic to nevypovídá o skutečné spotřebě. Pak by se dala cena s ohledem na skutečnou spotřebu a na rezervu možná ještě optimalizovat. Bodovat neumím (a podle toho co jsem viděl to neumí hodně výrobců) a ani nemám vybavení, vše letuji. Ale mohl bych zajistit bodování u firmy, která to umí. A tam by byla určitě podmínka, že baterky použijí své a pravděpodobně jiné (není důležité - budou OK). Pokud by byl vážný zájem, dej mi vědět, oslovil bych je.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 23.09.2015 20:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Blackbox v tom byl už před 8 roky a tak vím, co se v něm děje. Akorát tady nebudu publikovat kolik žere když táhne jednoho potápku s dalším záložním scooterem, suchým kontejnerem na bivak (žrádlo, vařič, suchý věci) a 3-5 záložníma flaškama. A nebo v nouzi zpět dva potápky a vše ostatní se tam nechá pro příště. Prostě 28Ah v olovu nestačí a je to na transport mimo vodu strašně těžký. Optimál je těch 40Ah, časem až 60Ah. Víc už nemá smysl, pak se to řeší dalším scooterem. Ono to není jen tak jednoduchý do futrálu nějakýho přijatelnáho hydrodynamickýho tvaru, kterej má odolnost 150 m hloubky nacpat baterky. Musí se vyladit neutrální vztlak, podélný vyvážení a do toho ještě váhová kompenzace kroutícího momentu vrtule. No a pak jsou ještě takový drobnosti, jak udržet neutrální vztlak s hloubkou, když se tělo scooteru začne okolním tlakem zmenšovat a podobně. Tomu se vošklivě říká Know-How. Svářeče asi seženu, v Brněnským FuB mám dlouholetý výhody, baterky jsem dosud bral u nich. Ale jinak díky za nabídku. Jen tak pro představu o čem se bavíme. Vlevo jsou původní Pb 2x12V/28Ah bloky Příloha:
DSC00638.JPG [ 33.27 KiB | Zobrazeno 1228 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
olisoft
|
Napsal: čtv 24.09.2015 7:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.1.2010 Příspěvky: 1110 Bydliště: PN - SK
|
novfra píše: Co by si chtěl vědět? 270 sletovaných baterek do kostky (300, nebo 350 jich není jen proto, že by mi nevyšel požadovaný tvar) a jedná se Li-ion prismatické články, nabíjení ve stovkách ampér, vybíjení ještě větší. No zaujimaju ma tie clanky, mas nejaky link?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 24.09.2015 8:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
olisoft píše: No zaujimaju ma tie clanky, mas nejaky link?
Link na ty baterky nemám a ani nevím, kdo je výrobce. Jsou bez označení. Při testech se ukázalo, že v pohodě zvládají nabíjení 1C a vybíjení 3C. S přivřenýma očima by se dalo jít s proudy i dál, ale není to potřeba.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|