juraj.jurej
|
Napsal: pon 21.05.2018 22:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Tlapa píše: Mám docela v merku tu Q6 plus 300W. Místní diskuzi jsem pročetl horem spodem. Doteď jsem nabíjel Imaxem B6 (asi fakeovou) a dost mi začíná vadit nedostatečný výkon. Pokud mám čas a neřeším dobu na nabití třeba 4 lipolek tak ok, ale pokud se rozhodnu, že po obědě půjdu lítat a mám vše ve storage režimu, tak smůla, nestíhám. Lítám 3S maximálně 2600mAh, ale každé nabíjení důsledně balancuju (je to nutné?) a nabíjím 1C (k lipolkám mám respekt a taky chci aby vydržely) a tam je asi dost limitující ten balanční proud (300mA). On i ten v normálním režimu (5A) je dost málo, nepustí mě ani na 2C... Momentálně mám ten limit ale asi spíš ve zdroji, protože při požadavku nad 3A (pokud chci rychle jít lítat a dám vyšší C) už nechce nabíjet. Podle příspěvků v diskuzi mám v plánu zaprvé nějaký pořádný zdroj - Hobbyking 350W 25A 13,8V, nebo Turnigy Reaktor Pro 240W 16A 15,5V? Pochopil jsem, že se tím "okradu" o vyšší výkon nabíječe, který umí až 32V a tudíž to bude dohánět vyššími proudy, ale při mých 3S 2600mAh max to asi úplně nevadí. Myslím, že i tak mám dost rezervu. Jestli dobře počítám, tak pokud bude zmíněnou 3S 2600mAh nabíjet 3C, tedy 7,8A tak je na výstupu necelých 100W, takže bohatě stačí ten slabší zdroj, ne? Sleduji i dohady jestli iSDT anebo jiný nabíječ a zdá se, že se vše točí právě okolo toho měniče. Pokud tedy nabíjím doma adaptérem 12V (v plánu je jeden z těch dvou zdrojů výše) a na poli autobaterií, tak je mi vlastně fičura iSDT s možností nabíjení až 32V k ničemu a spíš škodí? Lépe bych udělal například s Turnigy Reaktor 300W (250W)? Díky moc za osvětlení problematiky Pokial nabíjaš 3S (11,1V) to je max. 12,6V tak to nieje problém nabíjať s ISDT a nestrácaš skoro nič a ničomu to neškodí, lebo vstupné napätie 12V je približne rovnaké, ako výstupne. Horšie to je už pri nabíjani napr. 6S (22,2V max. 25,2V) tam už je vhodnejší zdroj 24V a viac. Tak že rozsah vstupného napätia 7-32V u ISDT Q6+ je iba plus a pri vyššiom napätí stúpa efektívnosť nabíjača. Pre tvoje aku. ti stačí 10A nabíjač. cca. 120W. Príklad nab. 3C (3S 2600mAh) 3x2,6=7,8A 7,8x12,6=98,28W + straty a efektívnosť cca. 20% je cca. 120W. Napájanie cca. min. 13V - 10A (130W)
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Tlapa
|
Napsal: pon 21.05.2018 23:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2015 Příspěvky: 371 Bydliště: Liberec
|
Ahoj, díky za shrnutí. Zdroj nakonec asi koupím tento, má regulaci, která se mi bude hodit pro nabíjení různých dalších věcí doma v dílně Popřemýšlel jsem i nad lite verzí q6, ale cenový rozdíl je tak malý, že vezmu rovnou 300W verzi. Bůhví s čím budu za pár let lítat
_________________ FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16 Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 22.05.2018 4:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Citace: ... Horšie to je už pri nabíjani napr. 6S ... Jen pro info - iCharge 206B+ zvládá 7,2A do 6s 5000mAh z Pb aku při 11V (zatíženo 2x 16A), odběr cca 16A. Reaktor 300W zvládá 8,4A do 6s 5000mAh ze zdroje Hobbyking 350W 25A 13,8V. Účinnost jsem nijak nestudoval, prostě to funguje. Vyšší napětí na poli se špatně zajišťuje - 2x Pb nebo centrála a zdroj. Pro výkony do nějakých 300W nevidím nutnost zajišťovat to vyšší napětí.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 22.05.2018 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
jyrry píše: Jen pro info - iCharge 206B+ zvládá 7,2A do 6s 5000mAh z Pb aku při 11V (zatíženo 2x 16A), odběr cca 16A. Reaktor 300W zvládá 8,4A do 6s 5000mAh ze zdroje Hobbyking 350W 25A 13,8V. Účinnost jsem nijak nestudoval, prostě to funguje. Vyšší napětí na poli se špatně zajišťuje - 2x Pb nebo centrála a zdroj. Pro výkony do nějakých 300W nevidím nutnost zajišťovat to vyšší napětí. Na poli z auto batérie 12V je to jasné (tam to určite do 300W netreba riešiť), ale na doma je lepší zdroj s vyšším napätím (nad 12V) napr. 15V, ako zdroj z PC 12V.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 30.05.2018 9:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
jyrry píše: No nevim, už jen ta ledabylá poloha součástek, vidět to je obzvlášť na těch odporech i jinde. Nevidím to jako dobře zvládnutý proces výroby. http://www.voltlog.com/wp-content/uploa ... -PCB-5.pngDoplním - ono při té kritice šlo hlavně o ručně pájené silové spoje, na fotkách Q6 to taky nevypadá ideálně, nicméně až takový humus jako u SC608 to skutečně není. SMD zas tak zlé nebylo ani u těch starších, vzor dokonalosti to sice nebyl a evidentně není ani teď, ale tady bych řekl, že to reálný problém nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 23.06.2018 20:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Nevím sice jak vypadají nabíječky ISDT vevnitř, i když jednu malou nemilou zkušenost mám. Dole na fotce je (držte se, omítka s barvou a to je větší část už odstraněna) která byla na oboustranné pásce pod krycím sklíčkem. Jinak ovládání naprosto skvělé, jednoduché a přehledné. To jsem potřebovat a to nabíječky splnili. Mám tři stejné a jediné co bych jim vytknul po cca 150 nabíjeních je, že každá potřebuje jinou sílu na ovládání kolečka a citlivost koleček je taky rozdílná. U nejtvrdšího se mi stává, že přeskočím požadovanou hodnotu právě pro tvrdost chodu. Jinak jsou ok. Myslím si ale, že pokud bych je neměl v kufru, vadila by mi další věc. Jejich hmotnost a stabilita. Protože jsou tak malé a lehké, že si neumím představit, jak jí při otáčení kolečkem budu honit po stole. Snad vydrží a nezklamou… Příloha:
isdt.jpg [ 59.12 KiB | Zobrazeno 9896 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 19.06.2019 6:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Dobrý den
Poprosil bych majitele iSDT nabíječů, jaký balnční prodlužovací káble používáte? Mám Q6 PRO 300W/14A a mám baterky s Thunder power balančáky a potřebuju to nějak napojit (balanční destičku od pelikána mám). Věděl by někdo jakou prodlužovací propojku mezi balanční destičkou od pelikána na TP balan. konektory a nabíječem - aby šla napojit do mojí Q6?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 19.06.2019 6:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Nejlepší propojka je žádná propojka. Co tak vyměnit ty balanční konektory na baterce, brání tomu něco?
Stejně tak ta balanční destička, tu vždy zahazuju. Je fakt nutné ji používat? Nejdou ty TP balanční rovnou do nabíječe? Nemá až tak jednoúčelový konektor...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 19.06.2019 7:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Popravdě na výměnu balančáků si netroufám. A za druhé, ta prodlužka by se hodila. Ty Thunder Powery mají děsně krátké vývody servisních kabelů. Tak že by se to opravdu hodilo. Baterky s JST servisákem dávám rovnou do nabíječe ale ty TP jsou dost opruz. Myslím to fakt proto se ptám jakou propojk- prodlužku koupit.
PS ta TP baterka má úplně nějakej jinej servisní konektor. Ten tam nedostanu.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 19.06.2019 8:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mám za to žena HK tyhle prodlužováky byly, na jednom konci piny pro ten TP balančák, na druhém konci JST. A možná nedávno jsem je vyhazoval při úklidu Ale třeba Bighobby apod. si myslím že se najdou - chce to hledat i podle obrázků typ konektoru.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: čtv 20.06.2019 11:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Nevím, zda by si tento příspěvek nezasloužil vlastní vlákno, ale to nechť posoudí admin. Protože jsem hračička, tak jsem se nechal "nadchnout" novinkou nabíječem iDST H605 AIR. Jedná se o přístroj, který se ovládá pomocí bluetooth mobilního telefonu s Androidem. Nabíječ je prodáván za cca 800 Kč. Parametry viz různí prodejci, např. http://www.horejsi.czPrvním zklamáním byl problém nabíječ spárovat s telefonem SONY Xperia X Compact. Dle návodu, který je formou videa se nedařilo. Standardním párovacím procesem v nástrojích telefonu se též nedařilo. I když byl nabíječ v bluetooth menu vidět, nespároval se. Po zaslání videa výrobci, kde jsem problém presentoval, přišla odpověď, že nemám zapnuté GPS. To mi připadá jako úlet, aby nabíječ potřeboval znát svoji polohu, možná výrobce takto vyzvídá? Po zapnutí GPS se párování podařilo a nabíječ byl v nainstalované aplikaci iDST vidět a komunikoval, viz obrázek. Pak jsem začal testovat nastavení a ovládání. To je celkem jednoduché a intuitivní. Po zkušebním nabití dvou dvojčlánků LiPol 1300mAh jsem nabil zkušebně tříčlánek 800mAh. Vše vypadalo v pořádku do té doby, než jsem změřil LiPol měřičem baterií a začal jsem se divit. Nabíječ ukončil nabíjení s tvrzením, že jsou články nabity a balancovány na 4,20V. Měřič ale tvrdil něco jiného, a to: 1 čl. 4,10V 2 čl. 4,17V 3 čl. 4,28V !!! To jsem ověřil i kontrolním měřením digitální voltmetrem na balančním konektoru. V podobném stavu byly i předtím nabité dvojčlánky. Všechny tři akumulátory jsem na stolním nabíječi následně vybil na "store" napětí. (Nechci si vyrobit problém ) V menu nastavení nabíječe je možné všech 6 výstupů kalibrovat, což jsem pro nedostatek času ještě neotestoval. Ale to, že výrobek je od výrobce v takové stavu je přinejmenším zarážející a i nebezpečné. O mém zjištění jsme výrobce informoval e-mailem a čekám, zda z jeho strany bude nějaká reakce. Nevím, zda jsem měl smůlu na kus, nebo zda je to konstrukčně špatně, ale je to škoda, protože nápad na malý 50 wattový polní nabíječ, krmený např. ze šestičlánku je zajímavý. Má někdo stejnou, nebo podobnou zkušenost s tímto nabíječem? Letu zdar!
Přílohy: |
ISDT.jpg [ 58.04 KiB | Zobrazeno 8146 krát ]
|
|
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: pon 24.06.2019 11:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Tak jsem se pokusil o kalibraci prvních tří kanálů a celkového napětí akumulátoru. Měřil jsem jednoduchým digitálním voltmetrem na setiny. Po tomto nastavení se tříčlánek nabil vybalancovaně a po cca 5 minutách po odpojení z nabíječky bylo na všech článcích 4,18V.
Při nabíjení jsem si všiml ještě jedné vlastnosti uvedeného nabíječe. Průběh snižování proudu v závěrečné fázi nabíjení, kdy články dosáhly 4,20V je dosti strmý a po ukončení již nenásleduje fáze balancování. To ale nemusí být špatně, protože testovaný akumulátor byl vybalancovaný, nebo to použitý akumulátor nepotřeboval.
Čeká mě ještě nové kalibrování s kvalitnějším voltmetrem, který měří na tisíciny V, a hlavně všech kanálů pomocí šestičlánku.
Pokud se spáruje a provede se kalibrace (a bude "držet"), tak už nebudu mít co nabíječi vytknout. Je to "za ty peníze" dobrý pomocník na pole, jen to chce na výstup "multikonektor" (XT-60, 5mm gold, BEC, servo...).
A ještě jsem si vzpomněl na jednu výhodu propojení s mobilním telefonem. Při navázání spojení je kontrolována aktuálnost firmware nabíječky a případně je FW automatický aktualizován.
Letu zdar!
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|