Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 16:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, co říkáte na tuto nabíječku? Má svůj zdroj na 80W, bere autobaterky, až na LiHV umí vše (+ u všech typů akku lze nastavit koncové napětí, super u plynotěsných Pb a kdybych si pořizoval LiHV, alespoň by více vydržely, ačkoliv by nebyly nabité naplno) a co se mi líbí nejvíce, umí ze sebe udělat zdroj, takže na nějaké ty pokusy ideal. Co na ní říkáte?

Dále bych chtěl probrat samotné Lipolky, mám problémy s nafukováním, ale kdo by neměl, že :-D Mám trojici Turnigy (starších tmavě modrých) do Tora, 3 čl. 1.3Ah 20C, no to samokřídlo si víc jak 20 áček stopro nevezme, po roce létání (v průměru 2x týdne?) jsou všechny jako kuličky :-D Vybití nejvíce co jsem párkrát měl, do 3.0V. Jediná věc, co jsem všem baterkám dělal, že jsem je vždy nabíjel na max i když jsem je pak nechal nějakou dobu ležet (nenabíjel jsem je na skladovací napětí). Fajn, Turnigy beru, s tím se počítá, co mě ovšem překvapilo byla Genska 3 30/60C 1800mAh 3čl. kterou mám do dmychadla, odběr max 35A jestli se nepletu. Po přistání byla baterka nafouklá. Sice splaskla zase na +- normál, ale celkem mě to vyděsilo, přeci tahle baterka by už měla něco zvládnout. Baterka byla teplá, ale nějak extrémně. Podvybitá ne, regl si to umí podle mě dobře ohlídat. Co si o tom myslíte? V samokřídle jsou baterky chlazeny maximálně, ve stíhačce uvažuji o nějakých otvorech. Tu gensku mám asi měsíc, myslíte, že trvalé nabití se na tom už podepsalo? (s novou nabíječkou tohle už budu řešit, stará to neumí a já jsem líný :-D) Mimochodem zajímavost - už několik let mám Pecka 2čl. 1800mAh, baterka permanentně nabitá, má za sebou nejvíce cyklů, seknul jsem do ní vrtulí, když se mi za letu uvolnila a zatím se nenafoukla o mikrometr a drží nejvíce (zase na druhou stranu max odběr z ní bude pár C - stejné samokřídlo, větší kapacita, menší odběr). Ty Turnigy i strašně změkly, nedokáží už mi dávat dost proudu, ikdyž teď je zima, tak uvidíme, ale stejně půjdou z domu, nebudu riskovat, že se rozhodnou někde hořet :-D

Díky za dočtení až sem a za odpověď :)

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 16:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.12.2011
Příspěvky: 371
Bydliště: Olomouc
Já být akumulátor v tvé péči, tak radši zhořím :)

Odesláno z mého BTV-W09 a podpis odstraním

_________________
KDS AGILE 5.5 (SPIRIT), KDS AGILE 7.2 (SPIRIT PRO) , TARANIS X9D+,Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 17:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Vybití (dokonce několikrát) na 3 V/čl je velká chyba. :wink:

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 17:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 877
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Podívej se třeba sem
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=47825
cituji:
Napětí lipolky (naprázdno, t.j. nepřipojená k ničemu) určuje jak je vybitá.
3,45V = hranice poškození.
3,6V = úplně prázdna ale ještě v pořádku
3,7V = bezpečné vybití po lítaní, cca 20 procent zůstává
3,85V = polovina
4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované
4,10V = 90 procent, max napětí při nabíjení při nastavení programu LiIon
4,17V = cca napětí plně nabité lipol (při správném ukončení nabíjení při 1/20 C.
4,20V = max napětí při nabíjení, hranice kterou není chytré překročit

Napsáno tu o tom bylo mnoho...

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 19:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
zelkar píše:
Podívej se třeba sem
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=47825

4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované

Napsáno tu o tom bylo mnoho...


Běžně skladuju i delší dobu plně nabitý a není problém. Problém je vybíjet na 3V.
Mám baterky i několik let ( Turnigy a Bighoby). Nabíjím vždy jen 1 C. Trochu se nafouknou časem, ale žádný drama.
Jen Gens 1,3 mi vydržely pouze jednu sezónu a šly do kopru. A to lítaly v EPP akrobatu bez nějakýho velkýho zatěžování.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 21:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
Shorty píše:
Běžně skladuju i delší dobu plně nabitý a není problém. Problém je vybíjet na 3V.
Mám baterky i několik let ( Turnigy a Bighoby). Nabíjím vždy jen 1 C. Trochu se nafouknou časem, ale žádný drama.
Jen Gens 1,3 mi vydržely pouze jednu sezónu a šly do kopru. A to lítaly v EPP akrobatu bez nějakýho velkýho zatěžování.

Trochu si sám odporuješ...
taky jsem takto kdysi postupoval, že jsem skladoval Lipolky plně nabité a v dobách, kdy 3S 2200 mAh stála ještě 2000Kč, tak za ty prachy to nafukování hodně mrzelo... Nějakých cca 8 let skladuju Lipolky neustále zásadně na skladovací napětí a během těchto let už neeviduju ani jednu nafouknutou baterku, a to je běžně nabíjím 2C a když hodně spěchám a chci si po práci rychle jít zalítat tak do nich pustím i 3-4C, tedy než se navečeřím a připravím éro, tak mám bez problémů nabito. Tedy za mne a za mé zkušenosti skladování na skladovací napětí smysl má. Jsem jediný z lidí se kterými létám, kdo se o akumulátory takto stará a taky jsem jediný, kdo je nemá nafoukaný a užívám si jejich dobrého výkonu při dlouhé životnosti.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 22:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1578
Bydliště: Meziměstí ČR
Já asi nejsem jediný, ketrý má baterky trvale nabité naplno více než tři roky a některé se dostanou k akci max. 5 x za rok.
Všechny jsou tvrdé,bez nafouknutí a fungují k plné spokojenosti.
Je fakt, že nabíjím 1C a vybíjím max. 20C ale mám jen 1,3 a 1,5 Ah. :wink:
Než trvalé skladování plně nabitých je asi nejvíc zabíjí vybíjení pod 3,7V na čl.(jak píšou kolegové). U mě jdou na nabíječku vždy při trochu vyšším napětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 22:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
miglosch píše:
Trochu si sám odporuješ...


Nějak nevím v čem. Chceš říct, že máš po dvou třech sezónách baterky jak nový. Vždycky se trochu nafouknou. Tím myslím, že obal není úplně připláclej. Né, že jsou jak balón. Takto se mi nafoukla jen Nano a ta chodila skoro pořád na plno. Ani ty Gensky se nenafoukly. Jen prostě umřely.
Vzhledem k tomu, že já chodím hned po práci, nabíjím den před. A tak se stane, že to nevyjde a z lítání není delší dobu nic. Přeci je nebudu zbytečně vybíjet. Běžně je mám tak tři sezóny a to lítám dost často.
A jak vidno od jinud, nejsem sám. :D viewtopic.php?f=42&t=561&p=1341726#p1341726

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 23:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
Shorty píše:
Nějak nevím v čem.
jsem ti to ještě zvýraznil...
Citace:
Chceš říct, že máš po dvou třech sezónách baterky jak nový.
Ano co se týká nafouknutí jsou stále tvrdé jako nové, vnitřní odpor samozřejmě roste.
Citace:
Vždycky se trochu nafouknou. Tím myslím, že obal není úplně připláclej.
Možná tobě, ale mě ne, jinak bych to v předchozím příspěvku nepsal...

Lítám dlouhodobě lítám jen modrý Turnigy 3S 2200 mAh dříve 40C a nyní 60C. Baterek se zbavuju preventivně maximálně po 3 sezónách, když nakoupím sadu nových baterek s nízkým Ri, nepotřebuju mít doma tunu akumulátorů za každou cenu (i když by v nějakém pohodaletu s odběrem do 40A ještě posloužily). Tahám z nich i 25C konstantně (malej pyloňák) nebo 35C krátkodobě (10-15 vteřin, v rychlejším větroni).
Kamádi se i často diví v jakém dobrém stavu baterky mám, tedy si myslím, že ta má péče o něčem je. Je to ale jen má zkušenost, můj názor a nikomu vůbec necpu ať se tím řídí. Každej ať si akumulátory samozřejmě udržuje dle svých zkušeností a potřeb, a jestli tobě to vyhovuje po tvém tak v tom samozřejmě pokračuj, dohadovat se s tebou co je lepší nemám vůbec potřebu :wink:

PS: Třeba mám už jen mnoho let hodně štěstí na koupené akumulátory i to je prostě možné :) ale když mi to tak funguje, tak mám minimálně pocit že pro ty akumulátory dělám maximum.

PS2: vcelku kdyby se mi náhodou nějaká baterka začala nafukovat, tak jde z domu, nějak to nesnesu a když občas vidím, co lidi doma skladujou za balóny a ještě volně pohozené, tak se mi z toho vždycky ježí chlupy na těle...


Naposledy upravil miglosch dne sob 14.01.2017 23:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.01.2017 23:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
miglosch píše:
dohadovat se s tebou co je lepší nemám vůbec potřebu :wink:


Nejde snad o dohadování, to nechce nikdo. Jen každej píše svou zkušenost. No, snad se ozve i někdo jinej. :roll:

miglosch píše:
PS: vcelku kdyby se mi náhodou nějaká baterka začala nafukovat, tak jde z domu, nějak to nesnesu a když občas vidím, co lidi doma skladujou za balóny a ještě volně pohozené, tak se mi z toho vždycky ježí chlupy na těle...


Tady můžu jen souhlasit.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.01.2017 0:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Díky za názory, k tomu podvybíjení dodávám, že na 3.0 jsem měl baterku snad jen jednou dvakrát - jinak si nastavuji vždy pípák na 3.4, teď v zimě na 3.3, když to začne pípat, pomalu přistanu. Pod 3.1 mi to snad ani nebere nabíječka a musí se přepnout na LiFe :-D Jinak po přistáni napětí vystoupá, pak to má všechno okolo 3.5 - 3.8 (až na těch pár případů). Mimochodem, k tomu dlouhodobému skladování naplno - měl jsem takhle gensku - a teď mi došlo, že jsem u prvního příspěvku zaměnil Gensku s Ray - kterou jsem půl roku omylem nechal zapomenutou. Když jsem jí vytáhl, jeden článek byl tak měkký, že už při pár áčkách šel článek skoro na nulu, potom zase ihned vystoupal naplno.
Ještě bych se chtěl zeptat, jak poznat napětí ve stíhačce? Pípák by nebyl slyšet a odměření času mi nepřijde příliš přesné.
Nakonec, do samokřídla mi bylo doporučeno (myslím že) toto, ale jen 1.3, údajně jsou super a prozkoušené, ale 1.5 brát nemám. Vypadají minimálně zajímavě.
Co dodám závěrem? No, s novou nabíječkou kompletně měním k lipolkám přístup - a to by mě také zajímalo, co na tu nabíječku říkáte?

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz