semi
|
Napsal: stř 03.01.2018 8:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: stř 03.01.2018 9:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Ale proč zrovna tuhle? Je tam i dvacítka za polovic.
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: stř 03.01.2018 9:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Kreyson píše: Ale proč zrovna tuhle? Je tam i dvacítka za polovic. Nebo tu . Pokud kapacita bude tazateli stačit.
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: stř 03.01.2018 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově.
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: stř 03.01.2018 15:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Marek_Km píše: Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově. Tato je myslím ověřená, už se tu o tom psalo hodně. Z těchto baterek si dělají velké PowerBoxy. Např. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=57326
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: stř 03.01.2018 15:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Marek_Km píše: Právě těch 20Ah by mi mělo s rezervou stačit. Pod 3 tisíce ale u nás tato baterka k sehnání není, proto jsem se ptal hned v prvním příspěvku tohoto vlákna na ty 2 podobné a přitom rozdílné baterky, jak hmotnostně, tak hlavně cenově. Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: stř 03.01.2018 16:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
semi píše: Tato je myslím ověřená, už se tu o tom psalo hodně. Z těchto baterek si dělají velké PowerBoxy. Např. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=57326To vlákno (mimo jiných podobných) jsem taky prolítnul. To už je ale drahé řešení a hlavně pro mě nevyužitelné. To je opravdu pro fajnšmekry, co lítají velké vrťasy a nastartované auto a nebo centrála pro dobíjení jim nevoní. Kreyson píše: Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel. V tom jsem se potřeboval utvrdit. Je možné, že to asi nějak fungovat bude, cena je lákavá (i přes možný odchyt na celnici), ale s těmi "pravými" LiFePO4 to asi moc mít společného nebude. Ty 3 litry v případě toho prvního odkazu nejsou zas tak strašná investice, tedy v porovnání s tím, co už do této záliby finančně zahučelo. Slibují min. 10letou životnost a až 2000 cyklů, což by se dalo akceptovat. Ještě popřemýšlím a pohledám podobné varianty. Aby to nedopaldo jak loni, že jsem vynechal skoro celou sezónu a začal lítat až na konci léta...
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 03.01.2018 17:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Když se prosím ještě vrátím k tomu nabíjení z autobaterie, tak nevím jestli jsem dobře počítal, ale těch 0,05C z baterie 45Ah je 2,25A? Píšete že tohle lze z autobaterie ždímat po dobu 20hod. To ale určitě nikdo na letišti takhle ždímat nebude, ne? Pokud by někdo nabíjel proudem kolem 2A, tak podle mě pár packů zvládne i normálně z vozu, aniž by nenastartoval. Udělal bych hlídání napětí na autobaterii, která bude třeba pípat u kritické hranice napětí, třeba 12V. Samozřejmě pokud někdo nabíjí nějaké obrovské baterie proudem třeba 10A, tak to už je na pováženou a to bych asi taky bez nastartovaného auta neriskoval.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 03.01.2018 18:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Kreyson píše: Ta čínská baterie z vašeho odkazu bude podvod jako hrom, jak už to Číňan umí. V elektrikářské krabici bude hromádka článků 18650 s nalhanými parametry. Do toho bych vůbec nešel.
Nechci propagovat nějaké neznámé baterky, ale zrovna zdrojová baterka složená z 18650 může mít celkem dobré parametry. Výhoda je, že si složíš, co chceš a potřebuješ.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 03.01.2018 18:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
varok píše: Když se prosím ještě vrátím k tomu nabíjení z autobaterie, tak nevím jestli jsem dobře počítal, ale těch 0,05C z baterie 45Ah je 2,25A? Píšete že tohle lze z autobaterie ždímat po dobu 20hod.
Nemusel si to počítat, včera sem Ti to psal varok píše: .....která bude třeba pípat u kritické hranice napětí, třeba 12V. Tak to toho moc nenabiješ. Podívej se na vybíjecí charakteristiku Pb startovacího akumulátoru. varok píše: Samozřejmě pokud někdo nabíjí nějaké obrovské baterie proudem třeba 10A, tak to už je na pováženou a to bych asi taky bez nastartovaného auta neriskoval. Větším proudem nevybiješ baterku tak hluboko, jako malým proudem. 2A si schopen baterku vybít tak, že nenastartuješ, ale při odběru nabíječek (konkrétně tří na jedné startovací baterce) 45A nastartuješ. Když začnou nabíječky nadávat, že kleslo napětí na zdrojové baterce (při velkém proudu) ještě zůstává dost energie na start auta. Ale pak to chce zapnout vyhřívání oken a další velké spotřebiče, aby do baterky neteklo (třeba) 130A. To ji spolehlivě postupně zlikviduje. Asi nebude moc lidí, kteří mají v autě baterku za 15kKč s parametrem "do 14,4V bez omezení proudu". Takže třeba 200A dokud nedosáhne napětí na akumulátoru 14,4V.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 03.01.2018 19:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
novfra: Tak to jsem přehlédl, četl jsem příspěvek od jyrryho. Každý se ale asi bavíme o něčem jiném. Vy píšete o někom, kdo používá autobaterii tím způsobem, že na ni připojí třeba 3 nabíječky a bateriemi nevím kolik článků a jaký proud, tedy kapacitu. Jak už jsem psal, to už potom chápu. Já celou dobu píši o tom, že počítám s tím, že si člověk nabíjí ve svém voze svoje baterie stylem co jsem u nás na letišti párkrát viděl. Tedy že má člověk třeba 2 packy. Jeden má v modelu letadla nebo vrtulníku a létá. Druhý nabíjí nabíječkou z autobaterie. Když mu dojde baterie v letícím modelu, tak je mezi sebou přehodí a létá znovu. I kdyby nabíjel delší dobu než létá, tak přece pár minut pauza mezi lety neuškodí, ne?
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 03.01.2018 19:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Když se tedy ale zeptám na to testování u staré baterie, tak jak měřit a počítat to zatížení? Beru starou autobaterii 45Ah, kterou mám z bývalého vozu. Taky už to má skoro za sebou(ale aspoň to bude zajímavěší ). Nabiju ji do nabitého stavu, bude mít třeba 12,5V, jestli to ještě dokáže. Připojím na ni nějakou zátěž, řekněme 5A. Nechám zátěž připojenou třeba 1 hodinu. Odpojím zátěž a změřím napětí na autobaterii. Kolik voltů ještě člověk může považovat za optimálních, aby nastartoval auto? Mám vyzkoušeno, že stačí i pod 12V, ale jak jste psali, to už není moc pro autobaterii dobré, že ji alternátor zničí. Mám tedy počítat tu hranici 12V?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 03.01.2018 19:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
varok píše: novfra: Tak to jsem přehlédl, četl jsem příspěvek od jyrryho. Každý se ale asi bavíme o něčem jiném. Vy píšete o někom, kdo používá autobaterii tím způsobem, že na ni připojí třeba 3 nabíječky a bateriemi nevím kolik článků a jaký proud, tedy kapacitu. Jak už jsem psal, to už potom chápu. Já celou dobu píši o tom, že počítám s tím, že si člověk nabíjí ve svém voze svoje baterie stylem co jsem u nás na letišti párkrát viděl. Tedy že má člověk třeba 2 packy. Jeden má v modelu letadla nebo vrtulníku a létá. Druhý nabíjí nabíječkou z autobaterie. Když mu dojde baterie v letícím modelu, tak je mezi sebou přehodí a létá znovu. I kdyby nabíjel delší dobu než létá, tak přece pár minut pauza mezi lety neuškodí, ne? Ale já píšu o sobě píšu o tom, jak používám nabíječky a zdrojové baterky. Už toho moc nenalétám, ale když se seberu a jdu na kopec, vezmu dvě, tři letadla, k tomu baterky, pár nabíječek..... A když se mi nechce vracet pro zdrojovou baterku LiIon 3S90P 135Ah, tak to nabíjím z auta. No a podle počasí vezmu éro a lítám. Když to nese, nabiju jednou, dvakrát, když je to rozbitý (čti vítr z druhé strany) tak vezmu "rychlíka" a do toho baterky nabíjím několikrát za odpoledne. A tam není problém nabít, ale vychladit vybité baterky. A pokud budu odebírat z auto baterky 30-45A, tak vím, že odjedu. Nemám šanci vybít baterku do stavu, že nenastartuje auto. Když budu nabíjet "kolobrndu" proudem 2A, můžu zůstat na kopci s totálně mrtvým akumulátorem. Ochranu baterky v nabíječkách mám nastavenou na 10,5V.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 03.01.2018 19:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
varok píše: Když se tedy ale zeptám na to testování u staré baterie, tak jak měřit a počítat to zatížení? Beru starou autobaterii 45Ah, kterou mám z bývalého vozu. Taky už to má skoro za sebou(ale aspoň to bude zajímavěší ). Nabiju ji do nabitého stavu, bude mít třeba 12,5V, jestli to ještě dokáže. Připojím na ni nějakou zátěž, řekněme 5A. Nechám zátěž připojenou třeba 1 hodinu. Odpojím zátěž a změřím napětí na autobaterii. Kolik voltů ještě člověk může považovat za optimálních, aby nastartoval auto? Mám vyzkoušeno, že stačí i pod 12V, ale jak jste psali, to už není moc pro autobaterii dobré, že ji alternátor zničí. Mám tedy počítat tu hranici 12V? Všechno špatně. Když chceš testovat baterku na kapacitu, tak (třeba) 45Ah, dej ji vybíjet proudem 2,25A a nastav ukončení vybíjení na 10,5V. Po ukončení vybíjení vidíš čas, jak dlouho baterka dodávala proud. Lehce spočítáš kapacitu. Pokud potřebuješ proud 5A, nastav vybíjení proudem 5A a ukončení na 10,5V. Po dosažení napětí 10,5V (a automatickém ukončení vybíjení) odečteš čas a vidíš využitelnou kapacitu. Když připojíš na baterku zátěž 5A a přijdeš za hodinu, taky můžeš mít napětí (měřit pod zátěží!!!) 2V. A to je špatně. Pod 10,5V se nesmíš nikdy dostat.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|