Autor |
Zpráva |
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 10:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
tomashr píše: Nechci ti brát iluze, ale Tesla ty články zas tak "vybočující" nemá... On je jejich úspěch (ale také potenciál problémů) dost založen na tom, že se rozhodli pro fakticky úplně běžné a odladěné 18650 z baterií složenou z "mooooc" článků, ač to z hlediska efektivity využití prostoru atd není právě optimálně.
Nic mi neberoes, ono do tej trubicky nic moc ineho dostat nejde, takze samozrejme ze su to konstrukcne standardne clanky. Nestandardnost je prave v tych ZARUCOVANYCH parametroch. Akou procedurou prejdu kym sa oddelia pripadne shity co si potom mozno kupis niekde na ebayi ja netusim, ale je taka ze ze proste nemozu mat "ishopovu" cenu. Inak ona ta sulcova konstrukcia vobec nie je uplne mimo, treba si uvedomit ze sa to musi chladit / vyhrievat ... meraju sa teploty aj jednotlivych terminalov clankov. Jeden vlky clanok neuchladis, neprehrejes, nevidis do neho, takze je vyhodny v pripade ze sa o to nestaras a "veris" tomu :- )) To iste bolo aj volakedy u Honda/Toyta hybridov a Nimhov, tiez bolo puzdro a tvar diktovane radiaciou tepla. Inak vsetky parametre sa daju vytahat cez CAN bus, je na to verejny open sorce interfejs, na git hube som videl programcek pre arduino tam sa da vidiet uplne vsetko az ja jednotlive napetia atd. Pouzivaju to ludkovia co maju baterky z Tesly v ostrovnych systemoch a nalepia na to solarne clanky. Niekde v archive doma by som mal mat PDFko okolo toho, mozem uploadnut ak to niekoho zaujima.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 10:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
novfra píše: [quotex="igorb"] takze napriek tomu ze bateria je zlozena z paralelnych blokov stale ma softver schopnost ustrazit ju ... co clovek nema pokial si tie clanky nakupi volne sypane a este s vyberom tej najlacnejsej ceny a bez menezmentu zodpovedajucemu cene zbytku auta :- ))[/quotex]
A tady se šeredně pleteš! Jaký je rozdíl mezi jednou baterkou o kapacitě 250Ah a paralelně spojených 74 baterek o kapacitě 250A? Co je z elektrického pohledu jinak? No aby si sa hahodou nemylil ty, u Kokamov si tiez mysleli ze to nie je problem ked vypustili 1Ah clanok zlozeny z 2 zapuzdreny v jednom clanku a uz to potom nikdy neurobili. Bol som v kontakte s vyvojarom rychlonabijacich lipolov (modelar) ked vysli s prvym vysoko C clankom 260mah ... tak mu hovorim ze potrebujeme nieco 10x vecsie, on ze sak nech si to prepojim sam, plan je aj tak paralene puzdrit aby sa zachovali Ccka (lebo u velkych bateriek sa Ccka udrzuju tazsie)... no tak zmenil nazor aj konstrukciu :- )) Jo a jinak je to ze v pripade jedneho clanku poruchu vidis okamzite ... klasicky problem ostrovnych systemov ked jedna baterka vyhnije a kludne ides dalej s prieserom a si rad len ked ti ta jedna odpasie aj tie okolo nebude ziadna dymova cloha :- )))
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 15.01.2018 10:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Opět se mýlíš. V Tesle žádné baterky pro velké proudy nejsou. (přepočteno na jeden článek) Kde kdo z nás v modelu násobně výkonnější baterky, než má Tesla. Připomínáš mi debatu s jedním kolegou. Jeho heslo: do vrtačky jedině Li Ion. A na otázku kde vezme výkon na vrtání mi odpověděl, že Musk není žádný pako a ví moc dobře, proč je dává do aut. A když mu fungují v Tesle, že jemu ve vrtačce budou fungovat taky. Tak mi nezbylo, než změřit nějaké proudy. V mojí 12V vrtačce je odběr na (podle zvuku) poloviční zatížení asi 33A a při rozběhu v zátěži, nebo zaseklém nástroji 72A. Pochopitelně NiCd. No a Tesla (verze 85kWh) při max. výkonu odebírá z jedné baterky 13A (řádově jednotky sekund) a třeba při jízdě na okruhu do 5 minut omezí výkon tak, že se z jedné baterky odebírá 5A. A přesto že venku bylo docela chladno, stejně se nestačily baterky uchladit. A to píšu jako zastánce Tesly.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 10:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
novfra píše: Opět se mýlíš. V Tesle žádné baterky pro velké proudy nejsou. (přepočteno na jeden článek)
A kde presne som to napisal???
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 15.01.2018 12:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6020 Bydliště: Praha ČR
|
Pánové, zpátky od Tesly k polnímu nabíjení Když vezmu třeba tu mnou zmíněnou sadu 4s10p, tak zjistíme, že se bude mít z hlediska zátěže ještě daleko lépe, než v Tesle - kdyby do nabíječe šlo 750W (což mi přijde nadsazené, při 16V to nedá snad žádný nabíječ na trhu), tak jsme u cca 5A na článek, tedy nic moc. A reálně to bude spíš tak do 3A/čl Tohle opravdu nejen že není nic na hraně, to jsme dokonce hluboko pod katalogovými parametry. Myslím si, že tady mají šanci slušně fungovat i mírně podprůměrné články, slušné Konion, Samsung či LG se pak budou vysloveně flákat - v tomto jsem opravdu optimista.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 15.01.2018 12:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jyrry on 15. led, 2018 6:23 píše: No a pak tu je ještě jeden nepatrný rozdíl oproti baterkám které se snažíme používat tak jak je používáme. Dá se vykoukat Že by tím drátkem mohlo téct tolik? P.S. To "vykoukat" je odkaz ...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 13:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Este si nepocul o spojeni velejemnym dratkem? :- )))
BTW to je poistka proti skratovaniu clanku.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 15.01.2018 13:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
tomashr píše: Pánové, zpátky od Tesly k polnímu nabíjení Když vezmu třeba tu mnou zmíněnou sadu 4s10p, tak zjistíme, že se bude mít z hlediska zátěže ještě daleko lépe, než v Tesle - kdyby do nabíječe šlo 750W (což mi přijde nadsazené, při 16V to nedá snad žádný nabíječ na trhu), tak jsme u cca 5A na článek, tedy nic moc. A reálně to bude spíš tak do 3A/čl Tohle opravdu nejen že není nic na hraně, to jsme dokonce hluboko pod katalogovými parametry. Myslím si, že tady mají šanci slušně fungovat i mírně podprůměrné články, slušné Konion, Samsung či LG se pak budou vysloveně flákat - v tomto jsem opravdu optimista. No, reálně tak 3A na článek říká že takto budu moci nabíjet max. hodinu při kapacitě článku 3Ah ... a to musí ty 3Ah fakt mít ... Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat průměrně max. 0,5C ...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 13:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: No, reálně tak 3A na článek říká že takto budu moci nabíjet max. hodinu při kapacitě článku 3Ah ... a to musí ty 3Ah fakt mít ... Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat max. 0,5C ... Ake lahke :- )))) To je zhruba rozhovor ako o uputancoch, ked lietas 6 minut let, tak asi nebudes potrebovat 100C baterku :- )))) Tu (auto) ale mame rozbehy, pokial sa dobre pametam, tak maximalny spickovy konstrukcny prud tej baterky je nieco cez 1000A nepametam sa presne, bolo nejake srandovne cislo ako 1155 alebo tak nieco, takze sa da spocitat kolko je to na jeden clanok. Vecer sem poslem to PDFko, je tam vela informacii okolo menezmentu tej baterky.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 15.01.2018 13:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ale Igore, já nepíšu o Tesle, já píšu o polním nabíjení, tam žádné rozběhy nejsou...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 13:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Ten tvoj obrazok bol z tesly, aj koment "Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat max. 0,5C" je o tesle :- ))
Na polne nabijanie to samozrejme staci, ale to neznamena ze v takej aplikacii nemoze clanok zlyhat, su poruchy clankov zapricinene prave takym sposobom pouzivania - napriklad podvybitie, strata kapacity a nasledne prebijanie
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 15.01.2018 14:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Už jsem to vylepšil
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 14:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
No ... nasiel som nakoniec to PDFko, oplati sa to prejst je tam vela informacii, je so zameranim na ostrovne systemy, teda podobny rezim aky zaziva baterka na polne nabijanie. http://media3.ev-tv.me/TeslaModuleController.pdfvelavravna je cast hned na prvej strane: Unfortunately, the use of the Tesla Battery Management System and thermal controls was not understood. Often they would disassemble the 1330 lb battery component and remove the 16 individual 21v battery modules from the package. Without the controls and thermal management provided in the Tesla vehicle, these modules proved inherently unsafe and there were a number of vehicle fires and explosions as well as several dwellings burned to the ground.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 15.01.2018 14:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: Už jsem to vylepšil JJ :- ))
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 15.01.2018 14:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Já si pro polní nabíjení pořídil 105Ah cihlu a letos se dozvím, jestli jsem udělal dobře či ne Ptal jsem se na LiIon v místním PC-krankenhauzu ale baterky z NTB prý rovnou dávají na sběrný dvůr a tam jsou nerudní pánové, snad za Tuzemák s nimi bude řeč
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|