Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 18:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 2.1.2018
Příspěvky: 1
Marek_Km

ja ti mozem povedat ze na aliexpresu je normalne bezne a z vlastnej skusenosti viem ze predavane baterky nezodpovedaju udavanej kapacite mam skusenosti ako z Lipo baterkami mozno len raz sa mi stalo ze Lipolka zodpovedala uvedenj kapacite ostatne vzdy boli lahsie a nemali kapacitu udavanu na obale(tak som uz prestal uplne odtial objednavat) a v ponuke to same led a podobne ked tam kupis LED bodovu zairovku tak miesto uvadzanych 500lm a 9w nameras doma 2w vykonu a sotva svieti

a trufnem si povedat ze baterku v aute mas uz urcite chytenu kedze si ju nikdy pocas jej zivotnosti neprebil resp nedobil to treba sem tam robit aby si zvysil jej zivotnost .ale nech ti drzi este kolko sa bude dat :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 18:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Zenair píše:
Ahoj, pokud máš možnost se dostat k těm vyřazeným NB Li-Ionkám, tak je to to nejlevnější a přitom velmi spolehlivé řešení. V 2 a více paralelním režimu dodají potřebný proud naprosto v pohodě a životnost je také dlouhá - podobný pack 4P z vyřazených přeměřených baterek jsem dělal kamarádovi a používá ho k dobíjení pohonných 3článků už 4 rok a stále je OK.


Potřebný proud je kolik? Nejlépe číslo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 19:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Já jsem před svátky kupoval novou autobaterii, ta stará už šla do kytek. Udělal to ale asi i špatný alternátor, už opraveno. Původní baterie 55Ah už nešla ani pořádně dobít, teď mám 64Ah. Ale i přes to, že mi vadný alternátor nedobíjel starou baterii a ujel jsem na baterii s komplet zapnutými spotřebiči odhadem 15 km, tak u nabíjení modelářských baterii by to podle mě stačilo. Nevím jaký je v autě odběr proudu, neměřil jsem to, ale nejméně 20A. Navíc to byla autobaterie těsně před smrtí, takže nějaká v pořádku musí vydržet mnohem více.

Nikdy jsem nezkoušel měřit, kolik autobaterie vydrží, ale v garáži mám ještě starší baterii 45Ah, tak to pro zajímavost vyzkouším. Jen nevím jakým proudem to zatížit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 19:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
.. ujel jsem na baterii s komplet zapnutými spotřebiči odhadem 15 km, tak u nabíjení modelářských baterii by to podle mě stačilo. Nevím jaký je v autě odběr proudu, neměřil jsem to, ale nejméně 20A.

Těžko odhadovat, když nenapíšeš co je "s komplet zapnutými spotřebiči". Každé auto má jinou výbavu, někde to může být 20A, jinde 80A, nebo taky 130A a víc.
varok píše:
Nikdy jsem nezkoušel měřit, kolik autobaterie vydrží, ale v garáži mám ještě starší baterii 45Ah, tak to pro zajímavost vyzkouším. Jen nevím jakým proudem to zatížit.

To je jednoduché. Startovací akumulátor se měří proudem odpovídající 20h vybíjení. Výsledek je kapacita. Jestli chceš vyzkoušet, co vydrží, vybíjej ji takovým proudem, jaký potřebuješ pro danou věc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 19:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Co se týká Pb aku, jen bych si dovolil připomenout že jejich jmenovitá kapacita je udávaná při odběru 0,05C - "dvacetihodinové" vybíjení... Jak jde proud nahoru, využitelná kapacita klesá a to dost a nebo i více než dost. Stačí si najít důvěryhodné datasheety...
A koukám že Zdeněk je rychlejší :D

edit: Jo a platí to pro baterie nové, ty grafy :wink:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 20:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Novfra: Mám VW Golf IV, motor 1,6 benzín. Těmi spotřebiči je myšleno rádio, světla, topení na slabší výkon. Plus ještě nějaký proud k chodu motoru. Počítám rádio plus ventilátor topení 5A. Světla asi 10A. Nevím kolik si veme zapalování a vše kolem motoru, ale nejméně 5A to bude.

S tím testováním ne. I když je ta baterie taky už hodně stará, zkusím to. Myslím jako že ji změřím kolik má, potom zatížím třeba žárovkami, aby byl proud třeba 5 A. Potom změřím po asi hodině.

Asi to už chápu. Jestli někdo skáče jen okolo baráku po pár metrech, nestačí se mu baterie dobít a jezdí neustále s poloprázdnou baterii, tak se nedivím že po pár minutách nabíjení nemůže nastartovat. I když někdo nejezdí deně delší cesty, tak přece není problém auto jednou za měsíc někde projet třeba 20 km, ať se baterie dobije, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 20:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Novfra: Mám VW Golf IV, motor 1,6 benzín. Těmi spotřebiči je myšleno rádio, světla, topení na slabší výkon. Plus ještě nějaký proud k chodu motoru. Počítám rádio plus ventilátor topení 5A. Světla asi 10A. Nevím kolik si veme zapalování a vše kolem motoru, ale nejméně 5A to bude.


Klasický "potkávačky" (nemyslím tím denní svícení) asi 12A. Rádio - záleží od hlasitosti, případně displej, ventilátor chlazení koncového stupně ...3-5A a víc. Ventilátor naplno může brát (neříkám že zrovna v Tvém autě, nemám změřeno) i 12A, budeme počítat polovinu. 20-30A je taková normální hodnota. A tohle vše musí obhospodařit alternátor. Není důvod, aby nezbylo na nabíjení baterky.

varok píše:
Asi to už chápu. Jestli někdo skáče jen okolo baráku po pár metrech, nestačí se mu baterie dobít a jezdí neustále s poloprázdnou baterii, tak se nedivím že po pár minutách nabíjení nemůže nastartovat. I když někdo nejezdí deně delší cesty, tak přece není problém auto jednou za měsíc někde projet třeba 20 km, ať se baterie dobije, ne?


To, jak rychle se baterie v autě jízdou dobije záleží na několika věcech a nelze paušalizovat.
Důležitý je výkon alternátoru, okamžitý příkon auta (tedy převis výkonu alternátoru) a v první řadě odpor akumulátoru. Ten zásadně určuje poměr mezi fázemi nabíjení CC a CV.
Pro nastartování dieselu s cca 3-5s žhavení se z akumulátoru spotřebuje asi 340mAh. To mám změřené z LiFe A123. Pak zapnu světla, topení - klimu (větrák) tak napůl, rádio na běžnou hlasitost, prostě vše pro běžnou jízdu. Na volnoběh napětí 14,4V (čti akumulátor se dobíjí a je schopen se dobít do maxima, co auto dovoluje).
Když zapnu vše, co mám v autě k dispozici, teče z alternátoru na volnoběh 130A. Ale napětí je "jen" 13,9V (čti akumulátor se podle aktuálního stavu nenabíjí, nebo nabíjí, ale nikoli do plného stavu) Ale v žádném případě nedotuje baterka palubní spotřebiče. Změřeno.
V první případě mám baterii dobitou za pár stovek metrů (ampérmetr to potvrdil) ve druhém případě baterku nedobiju naplno ani po deseti hodinách jízdy.
Jinak napsáno: v prvním případě můžeš jezdit kolem komína celý rok a dobíjet baterku nemusíš, pokud budeš auto používat druhým způsobem, budeš muset občas dobít, nebo některé spotřebiče vypnout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 21:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
No však ano. Mám v autě alternátor 90A a teď když už funguje a mám novou autobaterii, tak vše funguje jak má. Dobíjí mi to asi 14,4V. Sice mám do práce jen asi 5 km, takže baterie se nestačí pořádně dobít. Kompenzuji to ale jak jsem psal, že jednou asi za měsíc to pořádně projedu a pohoda.

Když se vrátím k tématu, tak jak jsem psal. Autobaterie i nějaká např. 45Ah by měla být schopná dodávat po dobu jedné hodiny 45A, ne? To je ale asi do úplného vyšťavení autobaterie. Takže když budu z baterie odebírat proud 5A po dobu asi jednu hodinu, tak to podle mě nic není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 21:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
varok píše:
Autobaterie i nějaká např. 45Ah by měla být schopná dodávat po dobu jedné hodiny 45A, ne?


To v žádném případě schopná není. Výše už to bylo vysvětleno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
No však ano. Mám v autě alternátor 90A a teď když už funguje a mám novou autobaterii, tak vše funguje jak má. Dobíjí mi to asi 14,4V.

A tady musíš znát proud, jaký jde do baterky. Jinak nevíš nic.
varok píše:
Sice mám do práce jen asi 5 km, takže baterie se nestačí pořádně dobít. Kompenzuji to ale jak jsem psal, že jednou asi za měsíc to pořádně projedu a pohoda.

A proč by to nestačilo? Pro porovnání dej do auta místo Pb 4sA123LiFe a budeš jezdit celou zimu bez dobíjení.
varok píše:
Když se vrátím k tématu, tak jak jsem psal. Autobaterie i nějaká např. 45Ah by měla být schopná dodávat po dobu jedné hodiny 45A, ne?

Ne. Autobaterie, která dá 45A po dobu jedné hodiny bude mít kapacitu tak 150-200Ah. A asi bude muset být nová.....
Kapacita 45Ah u autobaterie znamená, že se dá vybíjet proudem 2,25A po dobu 20h do napětí 10,5V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Aha, tak proč tam je tedy ten nápis třeba 45Ah? A je proud v ampérách, h je hodina.
Ah se vždycky používá když se počítá s tím, že se za 1 hodinu dodá určitý proud.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Vy nečtete příspěvky, které tu ostatní píší? Je to kapacita za určitých podmínek vybíjení - z plného nabití 20 h do 10,5 V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Aha, tak proč tam je tedy ten nápis třeba 45Ah? A je proud v ampérách, h je hodina.
Ah se vždycky používá když se počítá s tím, že se za 1 hodinu dodá určitý proud.


Protože ten akumulátor má kapacitu 45Ah. A kapacita u startovacích akumulátorů se měří podle daných pravidel. A to pravidlo zní: 0,05C po dobu 20h do 10,8V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Tak je to trošku složitější než jsem myslel. Děkuji za vysvětlení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018 22:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Coro, máš pravdu. Budu z povzdálí téma sledovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz