Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 10:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
tomashr píše:

Nechci ti brát iluze, ale Tesla ty články zas tak "vybočující" nemá... On je jejich úspěch (ale také potenciál problémů) dost založen na tom, že se rozhodli pro fakticky úplně běžné a odladěné 18650 z baterií složenou z "mooooc" článků, ač to z hlediska efektivity využití prostoru atd není právě optimálně.


Nic mi neberoes, ono do tej trubicky nic moc ineho dostat nejde, takze samozrejme ze su to konstrukcne standardne clanky. Nestandardnost je prave v tych ZARUCOVANYCH parametroch. Akou procedurou prejdu kym sa oddelia pripadne shity co si potom mozno kupis niekde na ebayi ja netusim, ale je taka ze ze proste nemozu mat "ishopovu" cenu.

Inak ona ta sulcova konstrukcia vobec nie je uplne mimo, treba si uvedomit ze sa to musi chladit / vyhrievat ... meraju sa teploty aj jednotlivych terminalov clankov. Jeden vlky clanok neuchladis, neprehrejes, nevidis do neho, takze je vyhodny v pripade ze sa o to nestaras a "veris" tomu :- )) To iste bolo aj volakedy u Honda/Toyta hybridov a Nimhov, tiez bolo puzdro a tvar diktovane radiaciou tepla.

Inak vsetky parametre sa daju vytahat cez CAN bus, je na to verejny open sorce interfejs, na git hube som videl programcek pre arduino tam sa da vidiet uplne vsetko az ja jednotlive napetia atd. Pouzivaju to ludkovia co maju baterky z Tesly v ostrovnych systemoch a nalepia na to solarne clanky. Niekde v archive doma by som mal mat PDFko okolo toho, mozem uploadnut ak to niekoho zaujima.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 10:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
novfra píše:
[quotex="igorb"]
takze napriek tomu ze bateria je zlozena z paralelnych blokov stale ma softver schopnost ustrazit ju ... co clovek nema pokial si tie clanky nakupi volne sypane a este s vyberom tej najlacnejsej ceny a bez menezmentu zodpovedajucemu cene zbytku auta :- ))[/quotex]

A tady se šeredně pleteš! Jaký je rozdíl mezi jednou baterkou o kapacitě 250Ah a paralelně spojených 74 baterek o kapacitě 250A? Co je z elektrického pohledu jinak?


No aby si sa hahodou nemylil ty, u Kokamov si tiez mysleli ze to nie je problem ked vypustili 1Ah clanok zlozeny z 2 zapuzdreny v jednom clanku a uz to potom nikdy neurobili. Bol som v kontakte s vyvojarom rychlonabijacich lipolov (modelar) ked vysli s prvym vysoko C clankom 260mah ... tak mu hovorim ze potrebujeme nieco 10x vecsie, on ze sak nech si to prepojim sam, plan je aj tak paralene puzdrit aby sa zachovali Ccka (lebo u velkych bateriek sa Ccka udrzuju tazsie)... no tak zmenil nazor aj konstrukciu :- ))

Jo a jinak je to ze v pripade jedneho clanku poruchu vidis okamzite ... klasicky problem ostrovnych systemov ked jedna baterka vyhnije a kludne ides dalej s prieserom a si rad len ked ti ta jedna odpasie aj tie okolo nebude ziadna dymova cloha :- )))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 10:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Opět se mýlíš. V Tesle žádné baterky pro velké proudy nejsou. (přepočteno na jeden článek)
Kde kdo z nás v modelu násobně výkonnější baterky, než má Tesla.
Připomínáš mi debatu s jedním kolegou. Jeho heslo: do vrtačky jedině Li Ion. A na otázku kde vezme výkon na vrtání mi odpověděl, že Musk není žádný pako a ví moc dobře, proč je dává do aut. A když mu fungují v Tesle, že jemu ve vrtačce budou fungovat taky.
Tak mi nezbylo, než změřit nějaké proudy. V mojí 12V vrtačce je odběr na (podle zvuku) poloviční zatížení asi 33A a při rozběhu v zátěži, nebo zaseklém nástroji 72A. Pochopitelně NiCd.
No a Tesla (verze 85kWh) při max. výkonu odebírá z jedné baterky 13A (řádově jednotky sekund) a třeba při jízdě na okruhu do 5 minut omezí výkon tak, že se z jedné baterky odebírá 5A. A přesto že venku bylo docela chladno, stejně se nestačily baterky uchladit.
A to píšu jako zastánce Tesly. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 10:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
novfra píše:
Opět se mýlíš. V Tesle žádné baterky pro velké proudy nejsou. (přepočteno na jeden článek)


A kde presne som to napisal???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 12:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6021
Bydliště: Praha ČR
Pánové, zpátky od Tesly k polnímu nabíjení :-)
Když vezmu třeba tu mnou zmíněnou sadu 4s10p, tak zjistíme, že se bude mít z hlediska zátěže ještě daleko lépe, než v Tesle - kdyby do nabíječe šlo 750W (což mi přijde nadsazené, při 16V to nedá snad žádný nabíječ na trhu), tak jsme u cca 5A na článek, tedy nic moc. A reálně to bude spíš tak do 3A/čl :-)
Tohle opravdu nejen že není nic na hraně, to jsme dokonce hluboko pod katalogovými parametry. Myslím si, že tady mají šanci slušně fungovat i mírně podprůměrné články, slušné Konion, Samsung či LG se pak budou vysloveně flákat - v tomto jsem opravdu optimista.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 12:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jyrry on 15. led, 2018 6:23 píše:
No a pak tu je ještě jeden nepatrný rozdíl oproti baterkám které se snažíme používat tak jak je používáme. Dá se vykoukat :mrgreen:

Že by tím drátkem mohlo téct tolik? :?

P.S. To "vykoukat" je odkaz ...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Este si nepocul o spojeni velejemnym dratkem? :- )))

BTW to je poistka proti skratovaniu clanku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
tomashr píše:
Pánové, zpátky od Tesly k polnímu nabíjení :-)
Když vezmu třeba tu mnou zmíněnou sadu 4s10p, tak zjistíme, že se bude mít z hlediska zátěže ještě daleko lépe, než v Tesle - kdyby do nabíječe šlo 750W (což mi přijde nadsazené, při 16V to nedá snad žádný nabíječ na trhu), tak jsme u cca 5A na článek, tedy nic moc. A reálně to bude spíš tak do 3A/čl :-)
Tohle opravdu nejen že není nic na hraně, to jsme dokonce hluboko pod katalogovými parametry. Myslím si, že tady mají šanci slušně fungovat i mírně podprůměrné články, slušné Konion, Samsung či LG se pak budou vysloveně flákat - v tomto jsem opravdu optimista.

No, reálně tak 3A na článek říká že takto budu moci nabíjet max. hodinu při kapacitě článku 3Ah ... a to musí ty 3Ah fakt mít ...
Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat průměrně max. 0,5C ...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:
No, reálně tak 3A na článek říká že takto budu moci nabíjet max. hodinu při kapacitě článku 3Ah ... a to musí ty 3Ah fakt mít ...
Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat max. 0,5C ...


Ake lahke :- ))))

To je zhruba rozhovor ako o uputancoch, ked lietas 6 minut let, tak asi nebudes potrebovat 100C baterku :- ))))

Tu (auto) ale mame rozbehy, pokial sa dobre pametam, tak maximalny spickovy konstrukcny prud tej baterky je nieco cez 1000A nepametam sa presne, bolo nejake srandovne cislo ako 1155 alebo tak nieco, takze sa da spocitat kolko je to na jeden clanok. Vecer sem poslem to PDFko, je tam vela informacii okolo menezmentu tej baterky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ale Igore, já nepíšu o Tesle, já píšu o polním nabíjení, tam žádné rozběhy nejsou...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Ten tvoj obrazok bol z tesly, aj koment "Ona aby ta Tesla vůbec někam dojela, třeba 2 hodiny, tak článek taky musí dávat max. 0,5C" je o tesle :- ))

Na polne nabijanie to samozrejme staci, ale to neznamena ze v takej aplikacii nemoze clanok zlyhat, su poruchy clankov zapricinene prave takym sposobom pouzivania - napriklad podvybitie, strata kapacity a nasledne prebijanie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 14:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Už jsem to vylepšil :|

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 14:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
No ... nasiel som nakoniec to PDFko, oplati sa to prejst je tam vela informacii, je so zameranim na ostrovne systemy, teda podobny rezim aky zaziva baterka na polne nabijanie.

http://media3.ev-tv.me/TeslaModuleController.pdf

velavravna je cast hned na prvej strane:

Unfortunately, the use of the Tesla Battery Management System and thermal
controls was not understood. Often they would disassemble the 1330 lb battery
component and remove the 16 individual 21v battery modules from the package.
Without the controls and thermal management provided in the Tesla vehicle, these
modules proved inherently unsafe and there were a number of vehicle fires and
explosions as well as several dwellings burned to the ground.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 14:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:
Už jsem to vylepšil :|


JJ :- ))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 14:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Já si pro polní nabíjení pořídil 105Ah cihlu a letos se dozvím, jestli jsem udělal dobře či ne :|
Ptal jsem se na LiIon v místním PC-krankenhauzu ale baterky z NTB prý rovnou dávají na sběrný dvůr a tam jsou nerudní pánové, snad za Tuzemák s nimi bude řeč :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz