Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 11:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4448
20A z 40Ah je 0,5C - to je proti pohonným opravdu zanedbatelné :-)
Ty právě pleteš dohromady nesouvisející věci - pohonný v helině a zde debatovaný zdroj pro nabíjení...
U pohonného s odběry řekněme 10C průměr a 30C a více ve špičkách máš do značné míry pravdu, tam jakmile se nějaký článek začne měřitelně lišit, tak ani balancování nepomůže a včasné vyřazení je na místě.
Ale u zdroje pro nabíjení pod 1C proudu to fakt tak horké není, tam odchylka článku o 5-10% v podstatě nemusí znamenat nic víc než právě těch 5-10% z celkové kapacity a v tomto režimu klidně může sloužit ještě velice dlouho. Jenže pokud ho nebudeš dorovnávat, tak se logicky bude rozdíl neustále zvyšovat a z 5ti procent najednou budeš na nepoužitelných 30ti :(


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 11:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 374
Bydliště: Čechtice
Lifepo provozuju už několik let. Jak fung nové 36Ah a 50Ah články, tak použité z autobusu 200Ah a 300Ah.
Reálná kapacita těch 200Ah je od 160Ah do 210Ah. Vnitřní odpor sem neměřil, ale podle nárůstu a poklesu napětí na jednotlivých článcích vidím, že jsou dost různé.
Ač v autobusu už pro pohon nebyli dostatečné, mě doma slouží už více než 3 roky. Kdybych neměl kvalitní battery management tak nejslabší články díky podbíjení a přebíjení můžu do měsíce vyhodit (možná dřív). I když uznávám, že 16S je náchylnější na rozdíly článků, jak zde použité 4S.

Takže asi tak. Dál už nemám potřebu nikoho přemlouvat, aby se o lifepo za 10 a víc tisíc Kč staral. Jeho věc, pokud si chce dobrovolně odepřít využití důchodového věku baterek, který může být delší než provoz "z modelářského hlediska" zdravých akumulátorů.

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 12:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1202
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
BoŠ píše:
Proč vznikne rozdíl mezi články - rozdílný odpor a kapacita. Balancování tento fakt pouze zakryje, ale příčinu neodstraní. Při nabíjení články srovná na stejné napětí, ale dodaný náboj bude pro jednotlivé články různý.


To je právě ono. "Balancování" při nabíjení. A je to vůbec balancování? Neznám všechny způsoby, jak nabíječky a balancery reagují na napěťový rozdíl mezi jednotlivými články, ale spousta z nich řídí nabíjecí proud podle článku s nejvyšším napětím. Tedy na max. napěťové hranici jednotlivého článku. Případně nabíječ na max. napětí nereaguje, ale energie se vypálí někde na odporu. Takže takové balancování spočívá ve srovnání akumulátoru v jednom jediném bodu. A když už balancovat, tak proč nebalancovat stále? Proč jen při nabíjení? Proč se nesnažit udržet akumulátory pokud možno co nejvíce stejné v celé napěťové křivce?
Jsem odpůrce balancování. Akumulátory, které se musí balancovat prostě nepoužívám. Ale teď mě čeká jeden akumulátor, který si bez nějakého dohledu (říkejme mu třeba balancování) provozovat nedovolím. Pořídil jsem aktivní balancér, který energii nepálí někde na odporu, nebo nějakém polovodiči, ale přes DC měnič nabíjí slabší článek. Neplýtvá energií. Zapojený je stále, neodpojuje se. Spotřeba v klidu, tedy srovnáno, je asi 7mA/čl.
Když jsem ho testoval, tak z akumulátoru 3S / 135Ah (3S90P-do té doby nikdy balancovaný) jsem vybil asi 50Ah a se zapojeným aktivním balancerem jsem nabíjel pouze jeden článek 4,2V / 135Ah proudem 10A. Po ukončení nabíjení se celý akumulátor srovnal za necelé dva dny na hodnoty + - 0,03V. Je to jen a pouze balancer, do ničeho nehrabe, nemotá se do nabíjení, ani do vybíjení, nic neukončuje, neomezuje nabíjecí a vybíjecí proud, dá se "dobastlit" téměř ke všem akumulátorům, jejichž napěťový rozsah je mezi 1,2-5V. Při velkém rozdílu napětí balancuje až 6A (při 300mV cca 1A, při 1V asi 3A) A rovná je neustále.

BoŠ píše:
Při vybíjení nebudu hlídat články
- ten s nejmenším nábojem poškodím ještě víc jeho vybitím na menší napětí než ostatní, pokud si budu hlídat napětí jednotlivých článků, tak vybiju pack na kapacitu nejnižšího článku - takže stejně půjde pack do kopru. Má zkušenost je, že jak se začne jeden článek nějak více odchylovat, tak jde pod zátěží brzo a hlavně nenadále do kopru. A to si v helině nemůžu dovolit.


A co když ten nejslabší (a zeslábne víc, než ostatní, když ani nedostane příležitost?) bude "dotovaný" těmi silnějšími? Čím větší počet článků a větší rozdíl v napětí, tím více (větší proudem) bude nejslabší článek dotovaný. Takže i pod zátěží, pochopitelně do určité úrovně, nemusí být přetěžovaný a jít do kopru.
Řeč je o zdrojovém akumulátoru, pohonný do modelu je jiná kategorie a i jiné zacházení.

Jen jsem chtěl napsat, že pod slovem balancování si představuji něco jiného, než ochranu proti přebití, nebo dorovnání jednotlivých článků v akumulátoru na jeden jediný bod v napěťové křivce. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 12:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1202
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
dracekvo píše:
Kdybych neměl kvalitní battery management tak nejslabší články díky podbíjení a přebíjení můžu do měsíce vyhodit (možná dřív).


Asi tak. Tuhle fotku sem dávám už podruhé.
Akumulátory byly nové. Rok provozu a nálezový stav.


Přílohy:
01.jpg
01.jpg [ 116.99 KiB | Zobrazeno 898 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 13:25 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2014
Příspěvky: 85
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Na předchozí straně byl příspěvek od dracekvo na mě. Děkuji za upozornění, ale řeknu svůj názor (možná blbej, ale můj).
Když jsem začínal s helinama, tak jsem se zde dočetl, že to je drahý koníček (je to pravda).
Dále jsem se dočetl, že baterie je spotřebák. Prostě když chceš opici, tak musíš mít na banány. Rozhodně si svých věcí vážím a záměrně jim nechci zkracovat život.
Ale myslím si, že kdyby tyto LiFePO bez balančáku za rok šly do kopru, tak to hodně rychle přestanou bez balančáku prodávat. Věřím, že nejsem jedinej, kdo si ji takto sesazenou koupil. A jestli mi za těch 6 000,- vydrží pět let, tak budu spokojenej, pokud ne, tak budu hledat jiné řešení. Ale to ukáže čas.
Na závěr - kdo lítá heliny, tak mi snad dá za pravdu - co je to 6 000,- za LiFePO ve srovnání, když asi před 2,5 rokem jsem praštil skoro na totálku s Goblinem 500. Byla to vteřina a měl bych za to dvě LiFePO.

_________________
Horus X12S+FrSkyOS, MiniTitanE325S+Spirit, Goblin500+Spirit, Devil380+Spirit, HD502 CELL+Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 13:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 998
Bydliště: Brno
novfra píše:

To je právě ono. "Balancování" při nabíjení. A je to vůbec balancování? Neznám všechny způsoby, jak nabíječky a balancery reagují na napěťový rozdíl mezi jednotlivými články, ale spousta z nich řídí nabíjecí proud podle článku s nejvyšším napětím. Tedy na max. napěťové hranici jednotlivého článku. Případně nabíječ na max. napětí nereaguje, ale energie se vypálí někde na odporu. Takže takové balancování spočívá ve srovnání akumulátoru v jednom jediném bodu. A když už balancovat, tak proč nebalancovat stále? Proč jen při nabíjení? Proč se nesnažit udržet akumulátory pokud možno co nejvíce stejné v celé napěťové křivce?
Jsem odpůrce balancování. Akumulátory, které se musí balancovat prostě nepoužívám. Ale teď mě čeká jeden akumulátor, který si bez nějakého dohledu (říkejme mu třeba balancování) provozovat nedovolím. Pořídil jsem aktivní balancér, který energii nepálí někde na odporu, nebo nějakém polovodiči, ale přes DC měnič nabíjí slabší článek. Neplýtvá energií. Zapojený je stále, neodpojuje se. Spotřeba v klidu, tedy srovnáno, je asi 7mA/čl.
Když jsem ho testoval, tak z akumulátoru 3S / 135Ah (3S90P-do té doby nikdy balancovaný) jsem vybil asi 50Ah a se zapojeným aktivním balancerem jsem nabíjel pouze jeden článek 4,2V / 135Ah proudem 10A. Po ukončení nabíjení se celý akumulátor srovnal za necelé dva dny na hodnoty + - 0,03V. Je to jen a pouze balancer, do ničeho nehrabe, nemotá se do nabíjení, ani do vybíjení, nic neukončuje, neomezuje nabíjecí a vybíjecí proud, dá se "dobastlit" téměř ke všem akumulátorům, jejichž napěťový rozsah je mezi 1,2-5V. Při velkém rozdílu napětí balancuje až 6A (při 300mV cca 1A, při 1V asi 3A) A rovná je neustále.



A co když ten nejslabší (a zeslábne víc, než ostatní, když ani nedostane příležitost?) bude "dotovaný" těmi silnějšími? Čím větší počet článků a větší rozdíl v napětí, tím více (větší proudem) bude nejslabší článek dotovaný. Takže i pod zátěží, pochopitelně do určité úrovně, nemusí být přetěžovaný a jít do kopru.
Řeč je o zdrojovém akumulátoru, pohonný do modelu je jiná kategorie a i jiné zacházení.

Jen jsem chtěl napsat, že pod slovem balancování si představuji něco jiného, než ochranu proti přebití, nebo dorovnání jednotlivých článků v akumulátoru na jeden jediný bod v napěťové křivce. :)


Pokud bude použit aktivní balancer dorovnávající proud i při vybíjení, tak souhlasím s tím, že balancování bude výhodné a prodlouží zásadně životnost paku. Ale kolik nabíječek má takovýto balancer, a kolik paků má aktivní balancer i při odběru? Pro stacionár si umím takový balancer představit, v modelaření už moc ne.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 998
Bydliště: Brno
ivkucera píše:
Na předchozí straně byl příspěvek od dracekvo na mě. Děkuji za upozornění, ale řeknu svůj názor (možná blbej, ale můj).
Když jsem začínal s helinama, tak jsem se zde dočetl, že to je drahý koníček (je to pravda).
Dále jsem se dočetl, že baterie je spotřebák. Prostě když chceš opici, tak musíš mít na banány. Rozhodně si svých věcí vážím a záměrně jim nechci zkracovat život.
Ale myslím si, že kdyby tyto LiFePO bez balančáku za rok šly do kopru, tak to hodně rychle přestanou bez balančáku prodávat. Věřím, že nejsem jedinej, kdo si ji takto sesazenou koupil. A jestli mi za těch 6 000,- vydrží pět let, tak budu spokojenej, pokud ne, tak budu hledat jiné řešení. Ale to ukáže čas.
Na závěr - kdo lítá heliny, tak mi snad dá za pravdu - co je to 6 000,- za LiFePO ve srovnání, když asi před 2,5 rokem jsem praštil skoro na totálku s Goblinem 500. Byla to vteřina a měl bych za to dvě LiFePO.


Ba, ba. Cena jednoho žluťáka je cena jednoho pohonného 12S paku. Souhlasím s tebou.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 14:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1202
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
BoŠ píše:
Ale kolik nabíječek má takovýto balancer, a kolik paků má aktivní balancer i při odběru? Pro stacionár si umím takový balancer představit, v modelaření už moc ne.


Jen zkopíruji něco, co už jsem napsal dřív:

Řeč je o zdrojovém akumulátoru, pohonný do modelu je jiná kategorie a i jiné zacházení.

V modelařině si ho umím představit právě u zdrojové baterie, z které nabíjím modelářské pohonné akumulátory.
Je to malá krabička, připojíš to k baterce a kromě spotřeby 7mA můžeš zapomenout, nebo mimo sezonu odpojit. Za měsíc, pokud nebude některý z článků trpět vyšším samovybíjením přijdeš o necelých 6Ah. U baterie 135Ah to nemusím řešit vůbec. A to ten balancer je na této baterii pouze testovaný, je určen pro jiný, trošku větší projekt.
Netuším, kolik nabíječek pracuje na podobném principu, ale o žádnou, která by mi vyhovovala a nezasahovala přitom do nabíjení a vybíjení jsem nezavadil.
Ještě jednou: je to samostatné zařízení, které se stará o aktivní srovnání napětí (přelévání energie) mezi jednotlivými články v baterii. Jeho použití je myšlené právě pro stálé zapojení. Nejen při nabíjení a vybíjení.
Nijak neovlivňuje, ani nespolupracuje s nabíječkou, nebo s "něčím", co případně řídí a ovládá vybíjecí proud.
Je propojený jen a pouze s jednotlivými články baterie. Nerovná baterky na jeden jediný bod. Snaží se jen a pouze balancovat. Neustále. V jakémkoli místě napěťové křivky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 17:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 998
Bydliště: Brno
novfra píše:

Jen zkopíruji něco, co už jsem napsal dřív:

Řeč je o zdrojovém akumulátoru, pohonný do modelu je jiná kategorie a i jiné zacházení.

V modelařině si ho umím představit právě u zdrojové baterie, z které nabíjím modelářské pohonné akumulátory.
Je to malá krabička, připojíš to k baterce a kromě spotřeby 7mA můžeš zapomenout, nebo mimo sezonu odpojit. Za měsíc, pokud nebude některý z článků trpět vyšším samovybíjením přijdeš o necelých 6Ah. U baterie 135Ah to nemusím řešit vůbec. A to ten balancer je na této baterii pouze testovaný, je určen pro jiný, trošku větší projekt.
Netuším, kolik nabíječek pracuje na podobném principu, ale o žádnou, která by mi vyhovovala a nezasahovala přitom do nabíjení a vybíjení jsem nezavadil.
Ještě jednou: je to samostatné zařízení, které se stará o aktivní srovnání napětí (přelévání energie) mezi jednotlivými články v baterii. Jeho použití je myšlené právě pro stálé zapojení. Nejen při nabíjení a vybíjení.
Nijak neovlivňuje, ani nespolupracuje s nabíječkou, nebo s "něčím", co případně řídí a ovládá vybíjecí proud.
Je propojený jen a pouze s jednotlivými články baterie. Nerovná baterky na jeden jediný bod. Snaží se jen a pouze balancovat. Neustále. V jakémkoli místě napěťové křivky.


Že se jedná o samostatný balancer je mi jasné. Předpokládám, že se jedná o řešení paku pro nějaký solár nebo vítr, spíš bych vsadil na solár na rodinném domě.

U 40 Ah baterky už 6 Ah řešit musím. další věc je to, že jsem přirozeně nedůvěřivý ke všemu, co je trvale někam připojeno, a může to způsobit problémy.
Odběr 0.5C byl u žluťáka doporučován, pokud extrémně nespěchám, nebo nemám zapojeno více nabíječek paralelně, tak mi to vyhovuje. Až se žluťák odporoučí do lithiového nebe, tak pořídím dalšího. Zatím ho mám tři sezóny, teď jdeme do čtvrté.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: stř 18.04.2018 20:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1202
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
BoŠ píše:
U 40 Ah baterky už 6 Ah řešit musím.

Nemusíš, zkontroluješ, případně dobiješ jednou za pár měsíců. Stejně by si to měl dělat, nebo balancer na delší odstávku vypojíš.
BoŠ píše:
další věc je to, že jsem přirozeně nedůvěřivý ke všemu, co je trvale někam připojeno, a může to způsobit problémy.


Malinko to odlehčím. Taky mám problém s věcmi pod napětím, které nemám pod kontrolou. Proto při odchodu z domu vypínám lednici a všechny spotřebiče, které fungují v pohotovostním režimu...
A teď vážně. Nehledej bubáka v koutě jen proto, že je tam tma. A to říkám i přes to, že když už se ke mě dostane nějaký plastopytlík, tak ho nenechám ležet přes noc jen tak volně na stole.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: čtv 19.04.2018 9:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 998
Bydliště: Brno
novfra píše:
Nemusíš, zkontroluješ, případně dobiješ jednou za pár měsíců. Stejně by si to měl dělat, nebo balancer na delší odstávku vypojíš.


Malinko to odlehčím. Taky mám problém s věcmi pod napětím, které nemám pod kontrolou. Proto při odchodu z domu vypínám lednici a všechny spotřebiče, které fungují v pohotovostním režimu...
A teď vážně. Nehledej bubáka v koutě jen proto, že je tam tma. A to říkám i přes to, že když už se ke mě dostane nějaký plastopytlík, tak ho nenechám ležet přes noc jen tak volně na stole.

Pcháááá, dokonce na noc vytahuju baterky z noťasu i telefonu, a dávám je do LiPo trezoru, nemluvě o baterce v autě ......... :D

Ale to už je trochu OT. Každopádně díky za diskuzi všem, a hodně zábavy z téééém pertinaxem ...

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: úte 24.04.2018 17:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1414
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 35
Tak jsem teda skončil u těch Lionek od číňana za 64$ (včetně pošty). Mělo by to mít 12V 20Ah, ale to asi pravda nebude. Dnes jsem poprvé vyzkoušel. Byli jsme s klukama polítat a 2 baterky (3S 1,5Ah) jsem dobíjel. Byly ne moc vybité a dostal jsem do nich celkově skoro přesně 2Ah a ubral ze zdrojové aku kolem 0,2V. Počáteční napětí na ní bylo 12,2V, při odběru 4A (nabíjel jsem paralelně) spadlo napětí o 0,4V a po dobití těch 2Ah bylo na 12V. Takže zatím spokojenost. Třeba to bude chvilku fungovat. Akorát to není na velké proudové odběry, ale s tím jsem počítal a vyhovuje mi to.
Jo a zaplaceno 6.4. dodáno 20.04. - docela fofr.
Příloha:
IMG_20180421_071603.jpg
IMG_20180421_071603.jpg [ 53.1 KiB | Zobrazeno 693 krát ]


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: pát 27.04.2018 23:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5394
Bydliště: Vsetín
Pomalu se dostávám do fáze kdy asi budu muset řešit nabíjení na letišti a případné zásobování elektřinou další zařízení. Jedná se mi zejména o nabíjení 6S 5Ah Li-pol, výkon minimálně 100W. Mám několik variant při ceně cca 4 000kč.

1. Solární panel 100W - musí svítit a stejně těch 100W se bude ze 100W panelu těžko dolovat, rozměrné.

2. Trakční Pb baterie 12V/100Ah - těžké cca 30kg - při rozumné životnosti počítám tak 80Ah

3. Li-Ion Baterie 12V/40Ah nebo 24V/20Ah - lehoučká cca 3kg, poskládaná z ICR 18650 S3

4. Benzínový generátor - 4t motor Honda(kopie), 40ccm/0,8kW , altík z osobáku 12V, nebo náklaďáku 24V. Hlučné, ale 300W by to mohlo dát.


Všechno má své pro a proti, fotovoltanika se dá stejně používat jako dobíjení nějakého olova, trakční olovo hrozně těžné, sice garáž 20m od auta, ale stejně to tam musí někdo donést... + nabíjení. Li-ion super s hmotností, ale starat se o to - složitější nabíjení oproti Pb. Generátor je sice hlučnější, ale to by mi na letišti zase tak moc nevadilo. Skoro bezúdržbové a skoro nevyčerpatelný zdroj energie.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: sob 28.04.2018 6:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17522
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Už pár roků nabíjím na poli 6s 5000mAh a řešil jsem (a nemám úplně dořešeno) to samé. Pro nabití toho špalku za rozumnou (učekatelnou) dobu (25-30minut) nastavím proud na cca 8A a nabíječka při tom vezme z 12V olova 16A bez uzardění, tedy cca 180W. Jedno nabití odebere cca 8Ah z 12V baterky.
Mám 105Ah trakční olovo, myslím ne úplně špatné a podle dataheetu nepočítám s více než 60Ah, spíš ještě méně (a zkušenosti to celkem potvrzují). Ano, je to těžké => mám na něj transportní vozíček ale na akci to těch 20-50m odnesu i v rukou, třeba na dvakrát. Doma mám tu kliku že mohu natáhnout prodlužovák z okna k autu; mám 20m a málokdy (ale někdy ano) ho rozvinu celý. Olovo se v autě vozí celé "aktivní" léto, vyjímám jen při rodinných akcích.
Námět - co dobíjet na akci z nastartovaného osobáku - nepříliš hlučné, výfuk má katalyzátor, spotřeba do 0,8l/hod. Mám jeden klíč (bez čipu) navíc a tak zvenku zamknu nastartovaný wágen a můžu odejít. Tedy, dobíjím to olovo, napřímo do nabíječky jsem to ještě nezkoušel.
Solár - to je myslím fakt málo, těch 100W i kdyby je panel dal.
LiIon (12V/40Ah i 24V/20Ah) - to myslím nabiješ tak 4x a možná ani to ne, při čtvrtém nabíjení už bude velký pokles napětí, si tak tipnu.
Generátor - už jsem ho měl "v košíku" ale nevzal jsem ho, na ty výkony jsou ještě dost rozměrné (nevešel by se mi do Oct. kombi když tam je F7F), lehké to taky moc není, hlučí (víc než to nastartované auto) a smrdí (v autě i při skladování). Navíc nevím jak by se tvářila nabka na ten altík bez bufferu který zajišťuje v autě startovačka :? Invertor do 4000,- asi nebude a stejně by se s ním musel vozit zdroj.
Zatím mi pro mé použití vyšlo to olovo s menšími kompromisy.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Polní nabíjení (LiFePO 12V 20Ah)
PříspěvekNapsal: sob 28.04.2018 7:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 2.1.2012
Příspěvky: 338
Bydliště: PRAHA
daly sme do maleho solarka tuto baterku http://sa.tipa.eu/datasheet/04250188-datasheet-en.pdf
testovaly sme adala pri 15A celou kiliwathodinu
cena trochu vysi nez 4000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz