|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
RCdrakula
|
Napsal: sob 14.07.2018 10:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 68 Bydliště: Kousek od Prahé
|
Většinou se nic nastavovat nemusí, nabíječky jsou nastavené "pevně". Jinak obyčejná LiPo 4,2 V, LiHV 4,35 V. Minimální napětí není proč nastavovat. Nízkým proudem by se neměly vybíjet pod cca 3,6 V.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: sob 14.07.2018 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4019 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Napätie nenastavuješ iba nabíjacý prúd. Nastavíš počet článkov a nabíjač si napätie koriguje sám. (napr. 2S, 3S, 4S) a vybíjať na režim "storage" tiež napätie nenastavuješ iba vybíjacý prúd a počet článkov.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 14.07.2018 15:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@MaxKin Otázku a následnou odpověď nutno obrátit. Takže když má nabíječka umí pro Li-Pol nastavovat napětí na článek, pak musím hledat odpověď na otázku: Jaké Umax na článek, má baterka co budu nabíjet? - Je pravdou, že to často je napevno dle typu Lithiového článku. - Některé(novější) nabíječky mohou mít Umax/článek stavitelné. Od Udolní, krokem, do Uhorní.
|
|
Nahoru |
|
|
MaxKin
|
Napsal: sob 14.07.2018 17:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 434 Bydliště: Praha 9
|
Díky za odpovědi..
Pro vysvětlení , jde o to že některé baterie se mi nafukují a hledám příčinu...
Nastavení mám 3,65 a 4,16 voltu
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 14.07.2018 19:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6961 Bydliště: Písek, ČR
|
Nemáš možnost změřit nějakým opravdu přesným měřidlem, na jaké napětí ta nabíječka baterky skutečně nabíjí (jaké je na nich napětí těsně před ukončením nabíjení)?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
RCdrakula
|
Napsal: sob 14.07.2018 19:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 68 Bydliště: Kousek od Prahé
|
Jenže k vybíjení nedochází nabíječkou, ale modelem. Tam bych spíš hledal chybu. Důležité je, kolik dobíjíš (%) kapacity do baterky.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 14.07.2018 21:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6961 Bydliště: Písek, ČR
|
Pravda, k nafouknutí může dojít i podvybíjením. Mě se osvědčilo přistávat, když telemetrie hlásí 10,7 u tříčlánku. Mám dost baterek v činné službě, které mají 5 let stáří, spoustu cyklů a jsou pořád (skoro) jako zamlada. Také velké proudy nadýmají. Nafukovaly se mi baterky u modelů, ktzeré chtěly veeeliké proudy (experimentální rychlostní Jet, bral cca 80 A z 2200Ah baterky), tam se mi baterka nafoukla po pár cyklech.
Nabíječka by nafukování fakt způsobovat neměla, pokud nepřebíjí na vyšší napětí. (Proto ta má předchozí poznámka o změření koncového naptí.)
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 14.07.2018 23:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Jsou značka LiPol accu nafukováním pověstné, u kterých je nafouknutí spojeno se ZHORŠENÍM. Na druhou stranu, jsou LiPol_ky, které ač mírně nafouklé - spolehlivě slouží ještě pár let. Za mne nutno uvažovat hlavně značku, stáří, C-éčka při odběru, hlídání napětí před koncem (pípák hlídající každý článek jednotlivě = u horších accu)..
|
|
Nahoru |
|
|
Baryk
|
Napsal: čtv 24.11.2022 16:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.12.2014 Příspěvky: 40 Bydliště: Pardubice Obrázky: 0
|
Potřebuji provést kalibraci nabíječe. Na obrazovce nabíječe se zobrazuje napětí 1. článku 2. článku .... Nevím však, který je 1. článek na balančním konektoru. Ten měřeno od červeného drátu(+) jedna strana balančního konektoru, nebo ten měřeno od černého(-) drátu druhá strana balančního konektoru. Děkuji za vysvětlení, jak to je.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: čtv 24.11.2022 16:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1577 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Vždy se počítají od mínus, tedy od černého.
|
|
Nahoru |
|
|
Miro_V
|
Napsal: čtv 24.11.2022 16:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2020 Příspěvky: 1099 Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK Obrázky: 7
|
Minus je zaklad , kazdy dalsi pin je dalsi clanok (plus pol dalsieho clanku) .Takze prvy pin od minusu je prvy clanok... Edit: Neskoro
_________________ Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 24.11.2022 17:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Obvyklý zvyk je dobrá věc. Smůla jsou výjimky potvrzující pravidlo. Takže pokud multimetr ukazuje všechny články mají stejné napětí Učlánku_i, tak bych odporem v servisním konektoru jeden krajní článek vybil na napětí o 0.2 až 0.3 menší (tak abych nebyl pod 3.0V). Připojením na Nabíječ by se úvaha, 1. od mínus potvrdila, nebo vyvrátila.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: ned 27.11.2022 17:55 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Baryk píše: Potřebuji provést kalibraci nabíječe. Jakého? Vím, že ti leží na stole, ale to mi nevíme. Myslím, že typ nabíječe pomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|