Autor |
Zpráva |
Linj
|
Napsal: ned 19.09.2021 11:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
@ Celeron To snižování vybíjecího proudu bude mít podle mně "na triku" Hota svým přednastaveným algoritmem vybíjení, aby se na konci vybíjení co nejlépe "trefila" do nastaveného koncového napětí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pon 27.09.2021 8:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Celeron píše: Zrovna teď valím externím vybíjením 10A jen jedný baterky 4S1P Dinody Graphene 2600 do odporový zátěže popsaný zde v jiným vláknu a žádnej problém. Jen mě poprvé překvapilo, že vybíjecí proud od asi 50% vybití začne klesat z nastavených 10A při koncovým napětí na cca 2A. Proč to dělá nevím, zátěžovej odpor má takovou hodnotu, že by skrz něj mělo týct 10A i při 13V (4 x 3,3V). Protože dnes nebyl moc lítací čas a na letiště se dostanu až asi za 14 dní, tak nevylítaný baterky vypaluju na "storage" napětí. Nastav Storage na 3,7V. (ono po vypnutí napätie trocha vystúpi) Budeš to mať vybité skoréj. Pri záťaži ti klesne napätie pod tvoje nastavené napätie (3,8V) a nab. to obmedzí. Odpojí externú záťaž a vybíja interne max. 30W. (to je tých cca. 2A + balancer)
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: ned 03.10.2021 17:41 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
Včera jsem si vlastní blbostí zrušil vrtuli a než přijde náhradní, musel jsem dát nevylítané baterky do Storage. Poprvé jsem použil externí vybíjení a maximální spokojenost. Konečné napětí nastaveno na 3,75V, napětí baterky po krátkém odpočinku 3,805; 8,801 a 3,802V. Ani u mě nebyl nastavený vybíjecí produ 10A až do konce vybíjení, ale klesal v závisloti na snižujícím se napětí vybíjené baterky.
Přílohy: |
IMG_20211001_165556.jpg [ 50.37 KiB | Zobrazeno 2325 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pát 08.10.2021 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Linj píše: Včera jsem si vlastní blbostí zrušil vrtuli a než přijde náhradní, musel jsem dát nevylítané baterky do Storage. Poprvé jsem použil externí vybíjení a maximální spokojenost. Konečné napětí nastaveno na 3,75V, napětí baterky po krátkém odpočinku 3,805; 8,801 a 3,802V. Ani u mě nebyl nastavený vybíjecí produ 10A až do konce vybíjení, ale klesal v závisloti na snižujícím se napětí vybíjené baterky. Pekné. Aký máš odpor záťaže? Ja teraz riešim ovládanie otáčok v závistlosti od teploty ventilátoru na záťaži. Nemáš nieaké jednoduché riešenie? Našiel som to to: https://www.gme.sk/modul-regulatora-dc-ventilatora
Přílohy: |
pctdetail.773-032.1.jpg [ 22.12 KiB | Zobrazeno 2204 krát ]
|
|
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 08.10.2021 15:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No vidíš, já žádný napájení a řízení ventilátoru nepotřebuju. Mám na prvním odporu paralelně připojenej Step-up https://www.laskarduino.cz/step-up-boost-menic-s-mt3608/, kterej dělá z úbytku na prvním vypalovacím odporu 12V pro ventilátor. Po začátku, když je na odporu cca 3-4,5V větrák jede na plný pecky, pokud je baterka už asi ze 2/3 vybitá a odpory už moc netopí, tak se Step-up a větrák sám zastaví. Zkoušeno zatím na 2-4 článek a teplota chladiče je do 80 st.C.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: sob 09.10.2021 6:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Celeron píše: No vidíš, já žádný napájení a řízení ventilátoru nepotřebuju. Mám na prvním odporu paralelně připojenej Step-up https://www.laskarduino.cz/step-up-boost-menic-s-mt3608/, kterej dělá z úbytku na prvním vypalovacím odporu 12V pro ventilátor. Po začátku, když je na odporu cca 3-4,5V větrák jede na plný pecky, pokud je baterka už asi ze 2/3 vybitá a odpory už moc netopí, tak se Step-up a větrák sám zastaví. Zkoušeno zatím na 2-4 článek a teplota chladiče je do 80 st.C. To viem aj Ja vyriešiť pomocou tepelného spínača (vyberiem si spínaciu teplotu), ale ja chcem použiť termistor na plynule reg. otáčky. Tep. spínač: https://pt.aliexpress.com/item/4000552219305.htmlAsi skôr Stab. L78S05. Má širšie vstupné napätie až 35V, pre to že 6S Lixx je 25,2V. Uvidím aj L2805 (do 24V) by to mohol zvládnuť. Predsa tých max. 25,2V pri záťaži na 6S tam dlho nebude. Niečo také to:
Přílohy: |
Reg-Otáčok2.png [ 157.55 KiB | Zobrazeno 2099 krát ]
|
|
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: sob 09.10.2021 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1975 Bydliště: Vysočina, ČR
|
juraj.jurej píše: ... ja chcem použiť termistor na plynule reg. otáčky.... Možná jsi nečetl odpověď na původním fóru (a to jsem se tak snažil ).
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: sob 09.10.2021 9:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
ellet píše: Možná jsi nečetl odpověď na původním fóru (a to jsem se tak snažil ). Ale čítal (dík), len som sa chcel opýtať aj tu.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: sob 09.10.2021 12:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
@ jurej.jurej Odpor mám 2,1 Ohm, ztrátový výkon 50W na jednom odporu (použil jsem tři). Ventilátory napájím externím adaptérem, který jsem mě v šuplíku. Na chladiči udržím prst (ale krátkodobě), nicméně když skončím vybíjení, je chladič studený, protože větráky vypínám až poslední. Tím pádem regulaci otáček nemám potřebu řešit.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 11.01.2022 10:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Asi jsem narazil na FW bug u Hota D6 Pro. V rámci údržby a testování kapacit různých baterek ve spalovákách (zápalko, přijímač) jsem dal na 1. kanál vybíjení 4S NiCd 800 Saft proudem 0,5A a na druhý kanál vybíjení 4S Eneloop bílej 1900 proudem 0,5A. Eneloop se vybíjí 0,5A bez problémů ale Saft po vybití 21mAh spadne proudově na 0A a půl hodiny se nic neděje. Když to zkusím zopakovat tak zase stejně 21mAh a proud 0A. Zkusil jsem snížit vybíjecí proud na 0,3A a zase to samý. Větrák běží na absolutní minimum. To je nějaký divný, při storage vybíjení LiPolek se nic takovýho neděje. V manuálu píšou interní vybíjecí výkon 2 x 15W, u balancovanýho 2x 10W. Divný, já se pohybuju 2 x 2,5-3W. Jo a ještě když proud Saftu spadne na 0A a hned spustím znova vybíjení, tak během 10 sekund najede na 0,5A a pak na 21mAh zase 0A. Z toho plyne, že to není přehřátím. Nemůžete prosím někdo kombinaci 4S NiCd a 4S Eneloop s proudem 0,5A otestovat, zda to je opravdu bug a nebo s tou hotou něco mám jen já? Díky! edit: ještě jsem si všiml, že pokud se ukončí vybíjení Enellopů tak se do 10 sekund znova rozběhne vybíjení Saftů.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 11.01.2022 13:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Celeron píše: Asi jsem narazil na FW bug u Hota D6 Pro. V rámci údržby a testování kapacit různých baterek ve spalovákách (zápalko, přijímač) jsem dal na 1. kanál vybíjení 4S NiCd 800 Saft proudem 0,5A a na druhý kanál vybíjení 4S Eneloop bílej 1900 proudem 0,5A. Eneloop se vybíjí 0,5A bez problémů ale Saft po vybití 21mAh spadne proudově na 0A a půl hodiny se nic neděje. Když to zkusím zopakovat tak zase stejně 21mAh a proud 0A. Zkusil jsem snížit vybíjecí proud na 0,3A a zase to samý. Větrák běží na absolutní minimum. To je nějaký divný, při storage vybíjení LiPolek se nic takovýho neděje. V manuálu píšou interní vybíjecí výkon 2 x 15W, u balancovanýho 2x 10W. Divný, já se pohybuju 2 x 2,5-3W. Jo a ještě když proud Saftu spadne na 0A a hned spustím znova vybíjení, tak během 10 sekund najede na 0,5A a pak na 21mAh zase 0A. Z toho plyne, že to není přehřátím. Nemůžete prosím někdo kombinaci 4S NiCd a 4S Eneloop s proudem 0,5A otestovat, zda to je opravdu bug a nebo s tou hotou něco mám jen já? Díky! edit: ještě jsem si všiml, že pokud se ukončí vybíjení Enellopů tak se do 10 sekund znova rozběhne vybíjení Saftů. To je nieaké divné, vypadá to na bug. D6 Pro mám aj 4S NiMh (GP ReCyko Pro), ale NiCd už nie. Skúsim to najbližšie len s dvomi sadmi NiMh, ako sa to chová. Dám potom vedieť.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 11.01.2022 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Linj píše: @ jurej.jurej Odpor mám 2,1 Ohm, ztrátový výkon 50W na jednom odporu (použil jsem tři). Ventilátory napájím externím adaptérem, který jsem mě v šuplíku. Na chladiči udržím prst (ale krátkodobě), nicméně když skončím vybíjení, je chladič studený, protože větráky vypínám až poslední. Tím pádem regulaci otáček nemám potřebu řešit. Tri paraelne 2,1Ω = 0,666Ω. To je pri 3S LiPo cca. 240W -15W (nab.) 225W. To by chcelo aspoň 3x100W rezistory.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 11.01.2022 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
juraj.jurej píše: To je nieaké divné, vypadá to na bug. D6 Pro mám aj 4S NiMh (GP ReCyko Pro), ale NiCd už nie. Skúsim to najbližšie len s dvomi sadmi NiMh, ako sa to chová. Dám potom vedieť. Na zkoušku vybíjení můžeš klidně nastavit NiCd a Eneloop jako jsem to měl já. Pokud začneš s plně nabitejma baterkama, tak je typ baterky vpodstatě vuřt. Vše se to chová podobně akorát tam je rozdíl v možnosti nastavení delty, koncovýho napětí na článek a jedinnej NiCd režim umí změřit vnitřní odpor. To se pro krátkej test nijak neuplatní. Díky za případnou zprávu.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 11.01.2022 14:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4018 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Celeron píše: Na zkoušku vybíjení můžeš klidně nastavit NiCd a Eneloop jako jsem to měl já. Pokud začneš s plně nabitejma baterkama, tak je typ baterky vpodstatě vuřt. Vše se to chová podobně akorát tam je rozdíl v možnosti nastavení delty, koncovýho napětí na článek a jedinnej NiCd režim umí změřit vnitřní odpor. To se pro krátkej test nijak neuplatní. Díky za případnou zprávu. OK skúsim a dám vedieť.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 12.01.2022 9:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak další bug na HOTA D6 Pro. Pokud se dá u NiMH a NiCd Discharge, tak po dosažení nastavenýho napětí na článek x počet článků sice spadne proud na 0A ale režim Discharge se neukončí a větrák dál zběsile funí. Musí se to zastavit volbou Stop. Dělá to na obou kanálech a je jedno jakej typ baterky je připojenej. Vypadá to, že se soustředili jen na vychytání Lixxx a tyhle starší typy moc netestovali. I když NiMH a Eneloop stále opodstatnění mají. Pochybuju, jestli to byl úmysl a pokud jo, tak aspoň ten větrák mohli s klesající vnitřní teplotou vypnout.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|