Nabíječky, zdroje, přístroje
sob 06.03.2021 19:30
Chtěl bych se zeptat jak řešíte nabijeni na letisti. U nabijecky jsou poměrně tenke kabely a při pripojeni na 24V olověné aku a nabijeni 2x 20A na výstupech vždy jednou za čas upadnou přiletované kabely u kleští. Nemáte nějakou vychytávku, aby letovamý spoj vydržel, teploty vznikajici protekajicim proudem.. ..
sob 06.03.2021 19:45
Spíš nevěřím, že by nabíječ co nabíjí 2x20A měl tenké kabely.
Jestli sem nedáš fotku, tak se těžko radí.
sob 06.03.2021 20:12
Jedná se o icharger 406 duo a ma kabely 10 awg, ale pokud jsou na koncích kleště, strašně se tam spoj hřeje, myslím si, že by silnější kabely pomohly, zmenšila by se ve spoji proudová hustota...
sob 06.03.2021 20:51
10AWG musí zvládnout 40A jako nic.
Viděl bych to spíš na nějaký problém v letování na ty kleště.
sob 06.03.2021 20:58
Změřit úbytky napětí na letovaném spoji. Bod 1) Pb vývod accu, bod 2) hřebíčkem napíchnuté lanko kabelu
sob 06.03.2021 21:47
Dobrá tedy, je to tak, že to takto máte řešené všichni... (nabíječ-kabel-kleště-aku) odebíráte 1000W ze 24V, a kleště se nehřejí natolik aby se odletovali? Udělám úpravy, jen jsem myslel, že mi někdo poskytne nějakou inspiraci
..
sob 06.03.2021 22:40
Jde ještě o to, zda neni největší úbytek na kontaktu kleští s akumulátorem, ty se tim zahřejí a potom odletují....? Pak by se to nevyřešilo...
sob 06.03.2021 22:43
Stanly píše:Dobrá tedy, je to tak, že to takto máte řešené všichni... (nabíječ-kabel-kleště-aku) odebíráte 1000W ze 24V, a kleště se nehřejí natolik aby se odletovali? Udělám úpravy, jen jsem myslel, že mi někdo poskytne nějakou inspiraci
..
Imho mat kablik na klipsni je ftakovina, bud odpadne kablik, alebo sa rozsype klipsna, ja to mam vsade tak, ze kabel ide do nejakeho goldu alebo niecoho podobneho s poctivym telieskom, aby sa kabel nemohol uklepat ... a na klipsni je naopak dierka napevno. takze klipsnu napichnes a v bedni nosis nahradnu a vybavene .. odkedy to mam takto, problem nebol, navyse to ide do zdroja 220V
sob 06.03.2021 22:47
Kleště rozpálené na teplotu tání cínu - jsou tak horké že je dlouhou dobu nevezmeš do ruky To snad poznáš
sob 06.03.2021 23:02
Asi bych vyšel z toho zda Pb accu 24V je akumulátor palubní sítě vozu (některé náklaďáky ba i možná osobák)
Nebo accu ležící v kufru. V kufru může být přes odpojovač na nabíječku stabilně připojen klasickou auto-svorkou
stahovanou šroubem. Získanou na autovrakovišti
sob 06.03.2021 23:11
Mám samostatné aku určené jen na nabíjení, ale jsou to trakční gelovky, asi to vyřeším svorkami přímo na ně, mají na sobě šrouby, na které dávám ty kleště....
sob 06.03.2021 23:37
Na trakční gelovce mám pod maticemi kousky Cuprextitu a na nich naletované dutinky 4mm pro 4mm banánky/goldy.
Připojovat to kleštěma by mě ani nenapadlo.
- Přílohy
-
sob 06.03.2021 23:49
Stanly píše:mají na sobě šrouby, na které dávám ty kleště....
sak na ne daj tie dutinky co som pisal a aj jyrry to same
ned 07.03.2021 0:01
Na baterku bych dal pořádné šroubovací svorky s kouskem kabelu a konektor XT90. A ten nejlíp připevnit přes nějaký držák na baterku. Destruktivní teplo nejspíš vznikne nedobrým kontaktem kleští.