|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
kaba
|
Napsal: pon 15.06.2015 18:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.6.2015 Příspěvky: 35
|
Svého času jsem si vyrobil měřič spotřebované energie z NiMH aku modelu EasyStar. Na vysílač HITEC OPTIC6 jsem přidělal zařízení, které z PPM signálu 3-tího kanálu z konektoru vysílače (plyn) každou sekundu odečetlo polohu páky,této poloze přiřadilo Ampéry, pak připočetlo nějakou režii na serva a nakonec připočetlo do celkové sumy odebrané kapacity.Tabulku skutečných odběru při různých plohách páky plynu jsem odměřil na zemi. Hodnoty jsem pak zadal do softu zařízení. Hodnoty mezi těmito zadanými body zařízení počítá aproximací.Zařízení obsahovalo ATMEGA8 a LCD 2x8.Napájení bylo použito z konektoru OPTIC 6.Mrknutím oka na display přídavného zařízení jsem měl informaci o přibližné odebrané kapacitě z baterií.Zajímal by mě názor na takovéto řešení-předpovědi stavu akumulátoru bez přímého měření.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Marena
|
Napsal: pon 15.06.2015 18:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.6.2012 Příspěvky: 778 Bydliště: Plzeň Obrázky: 0
|
No ale bude to funkční pouze s jedním setupem. Každopádně takovýto podobný postup na stopkách byl celkem přesný. Ještě u minulého vysílače jsem používal stopky závislé na poloze plynu a vždy po přistání byly baterie z různých letů ± stejně vybité.
_________________ Flop II, C182, EasyStar, BladeDancer, Tracy-E, Extra EPP, Guppy (ve stavbě), Copter
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 15.06.2015 20:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Vzhledem k dostupnosti telemetrie me to prijde jako zbytecne nepresne reseni
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 16.06.2015 5:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
kaba píše: ...Zajímal by mě názor na takovéto řešení-předpovědi stavu akumulátoru bez přímého měření. Je to přesnější než jen klasické spínání stopek kniplem plynu v určitém bodě; mám to tak a používám to zcela ke spokojenosti ovšem v éru WWII které stejně letí stále na 75-100% výkonu. Mám telemetrickou ústřednu pro snímání všeho možného ale zjistil jsem že to sepnutí stopek kniplem mi tak nějak stačí Pokud to popisované zařízeníčko bude nastavitelné na konkrétní setup pohonu, tak proč ne, vždyť i vývoj takových zařízeníček je součástí modelařiny, tvůrce to tak posouvá kupředu.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 16.06.2015 8:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Toz pokud by jsme to resili systemem "jak to udelat" tak ja osobne bych to udelal takto :
- zarizeni by melo dva mody. Ucici se a zobrazovaci - v ramci learn mode by se umistilo na palubu letadla s proudovou sondou (bocnik pro coptery bez BECu tj. cca 250kc staci) a Y rozdvojkou na kanal plynu - program by sledoval plyn, napeti a proud. Do EEPROM by zapisoval tabulku pro nekolik hodnot napeti (treba 12,11,10V) a podle plynu rekneme 20 hodnot proudu. To je cca 60 hodnot tj. 120 bytes (pri pouziti jednoho byte pro proud celociselny a druheho byte pro proud za desetinou)
Behem jednoho letu by clovek mel nactene hodnoty a mohl by zarizeni vyndat ven z letadla a prepnout do modu ktery by z tedle hodnot pocital odhad spotrebovane kapacity.
Jo, todle si dovedu predstavit jako dostatecne easy to use reseni. S tim ze tabulky konstant by se dali prepinat (pokud by nestacilo misto tak se daj zapsat do flashe za par kacek)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 17.06.2015 19:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Není jednodušší použít jednoúčelový šváb pro měření spotřeby? Zbývá pak už jen přenos číselné hodnoty, nebo znaků displeje na pult vysílače. Tedy úkol pro telemetrii, aby to bylo košér. Problém je v tom, že samotná procenta dostupné kapacity, nic neříkají jak bude vypadat závislost proudu na čase ve zbývající části letu. Souvislost dostupné kapacity a možné doby dalšího letu je v lehké ruce pilota na kniplu plynu.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 17.06.2015 23:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Podľa mňa je taký prístup už dnes trochu zastaralý, na to aby sa mu venoval čas. Komu stačí odhad, postačia mu stopky. Na presnú infrmáciu to bude len u určitého typu modelu/pohonu, ktorý sa buď používa v nejakom štandardnom režime ala vetroň pri stúpaní (a tu úplne stačia stopky), alebo sa aspoň odber príliš neznižuje pri rýchlom vodorovnom lete oproti odberu pri stúpaní (čo znamená niečo ako vysokootáčkový motorček ES s malou vrtuľkou, dmychadlo a tak podobne.). Navyše aj pohon kde by nameraná tabuľka sedela dokonale, bude mať výrazne iný odber pri inej - buď staršej alebo studenej, alebo naopak zohriatej alebo kvalitnejšej baterke, a to je rozdiel niekedy aj tretina prúdu..
Skorej by som oželel prenos telemetriou z modelu na zem a riešil "zobrazenie" spotreby priamo na modeli, či už farebnými led alebo zacukaním motora pri určitých percentách ale skutočne zmeranej odobratej kapacity. Fakt ale je že dnes už je existencia telemetrie takmer bežná vec. Nanajvýš, možno ak nejaký príjmač posiela bez dokúpeného príslušenstva len nejaké napätie, bolo by ešte použiteľné vytvoriť z hodnoty spotrebovanej kapacity (skutočne zmeranej v modeli), napätie v správnom rozsahu, ktoré by aj takýto systém vedel zobraziť na vysielači...
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: čtv 18.06.2015 8:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
Jen zmíním na okraj Quannum z HK. Měří napětí, proud, odběr a teplotu, takže jsem schopen vidět aktuální odběr třeba ve vodorovném letu nebo vertikále, lze nastavit hlídání koncového napětí jak baterie tak článků či spotřebovaný náboj (používám kombinaci obého) nebo vidím, že mám po přistání teplotu baterii 42°. Cena asi 50 USD.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: čtv 18.06.2015 11:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
To ze je telemetrie lepsi reseni jsme se uz schodli Ale resime to co by kdyby
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
kaba
|
Napsal: pát 19.06.2015 10:35 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.6.2015 Příspěvky: 35
|
Díky za názory. Pěkně jste mi to nandali.Hned jsem si z hobbykingu objednal "Quanum Pocket Vibration Telemetry Voltage Meter With Alarm". Pro mé účely by to mohlo stačit. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|