Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 536 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 25.11.2018 14:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 105
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
ještě k tomu srovnání se spalovákem. Nedokážu si představit, že by nějaké auto dokázalo jet na plný výkon motoru 2 hodiny. Průměrný výkon (a taky spotřeba) je taky zlomek toho maximálního. A ještě pro srovnání - elektrická formule E má max. výkon motoru 250 kW, baterie má 52 kWh a vydrží (musí) něco málo přes 45 minut trvající závod. A není to žádný pomalík (max. rychlost 240, z nuly na sto za 3,1 s). Na plný výkon by mu baterka vydržela (teoreticky) 12 minut.
Jaká je asi spotřeba toho 85 kW spalováku při max. výkonu?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 25.11.2018 17:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6770
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
15 litrů nafty. Takže na plný výkon pojede 3.5h :-)
Vem si příklad...Ostrava-Praha po pulnoci v sobotu se dá je skoro celou dobu (mimo ty rozkopané úseky) klidně i 200 za hodinu.
Tesla bude potřebovat cestou min 3x nabíjet. Já ne.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.11.2018 17:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1298
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
graup15 píše:
15 litrů nafty. Takže na plný výkon pojede 3.5h :-)
Vem si příklad...Ostrava-Praha po pulnoci v sobotu se dá je skoro celou dobu (mimo ty rozkopané úseky) klidně i 200 za hodinu.
Tesla bude potřebovat cestou min 3x nabíjet. Já ne.


Podle hustoty energie využitelné z nafty v pístovém motoru mi to vychází při 85kW motoru a max. výkonu něco málo přes 30l nafty na hodinu. Na kilometry to přepočítat nejde, protože max, výkon se nerovná maximální rychlosti.
Otázka je, zda by to ten motor po dobu třeba dvou hodiny vůbec vydržel. Osobně si myslím, že ne. Není na to konstruován. Uvařil by nejen chladící kapalinu, ale i olej.
Současné spalovací motory "běžných" aut nejsou konstrukčně přizpůsobené dlouhodobému 100% zatížení. Stejně jako elektro auta.

A ještě k té diagnostice a logu. Plyn na podlaze ještě neznamená plný výkon motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.11.2018 18:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1298
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
TomasC píše:
.... a napíšete tam že je to VTC6, tak článek zaplatím.


Nemám ani jednu VTC6, ale alespoň jsem si trošku uklidil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.11.2018 20:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6770
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Je to VTC6 nebo není???
http://shop.jetimodel.cz/power-ion-3100-3s1p-p-66349

Jen by mi zajímalo kde vzali ten špičkový 40A proud. A jak dlouho ten špičkový proud může trvat???


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.11.2018 20:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1298
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
graup15 píše:

Jen by mi zajímalo kde vzali ten špičkový 40A proud. A jak dlouho ten špičkový proud může trvat???


Ale ono to 40A ve špičce dá. Představ si 2 metry rovného povrchu (vybíjecí křivka) a někde tam kouká špendlík. A to je ta špička.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.11.2018 23:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 507
pěkný test ve prospěch LGHG2
http://www.mountainprophet.de/2016/07/2 ... vs-lg-hg2/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3335
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@ "... kde vzali ten špičkový 40A proud ..." Kdyby jen "krátkodobě" 40 A
"...
- Continuous maximum discharge: 5C/10C (15A/30A) with temp cutoff at 80°C
- Max. discharge current vs. time: 30A-40A > 44s, 55A > 19s, 80A > 6s (Never discharge above 80°C) ..."
Sony US18650VTC6 3000mAh (Green)
https://lygte-info.dk/review/batteries2012/Sony%20US18650VTC6%203000mAh%20%28Green%29%20UK.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6770
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No..nechci vířit emoce nad LiIon. Vcelku jsme se shodli ,že LiIon jsou velmi dobré, ale celé zařízení na ně musí být uzpůsobené.
Přímo nahradit Liionkama jiné baterky není zrovna výhra.

Ale....
Já už s nima létám delší dobu. A když se to na ně navrhne, fungují dobře. Předesílám,že neřeším cenu v absolutním srovnání s LiPol.
(NiCd jsou pro létání už mrtvola...tady je Lipol a Liion výrazný pokrok).
Na LiIon se mi líbí ta mechanická odolnost a i relativní větší bezpečnost provozu.
Proto můj další lítací projekt F5J je na LiIon baterku. Do kabiny se vejdou samozřejmně i LiPol.
Model je SSL (SuperStarLite) s letovou hmotností 2600g a rozpětím 3500mm. Baterie 5S-Lion .
Pro testy jsem použil 5S-LiIon 2100 VTC4. A z baterky tahám lehce pod 500W. Na obrázku je graf z měření napětí/proud ze sondy Unisens. Každý běh je simulace stoupání v délce 15s.
Jsem s výkonem baterky spokojený,


Přílohy:
SSL_pohon_5S-LiIon.jpg
SSL_pohon_5S-LiIon.jpg [ 29.36 KiB | Zobrazeno 546 krát ]
WP_20181203_07_22_40_Pro.jpg
WP_20181203_07_22_40_Pro.jpg [ 54.06 KiB | Zobrazeno 546 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 14:14 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8551
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 292
Blog: Zobrazit blog (3)
K tomu grafu: oranžová napětí a modrý je proud?? Jsem si jist, že to poletí dobře na 2,6kg letadlo je to super motorizace. Proud pod 20A je na Lionky ideální.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 17:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 6770
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Modrý je proud, červená napětí. Ono je tam trošku víc než 20A :-) Ale né o nějak moc.
První špička jde na 28A ale pak se ustálí na 25A. (na fotce jsou mezní hodnoty, těch -1A je brždění motorem.)
Mně je jasné,že když tam prdnu 5S-1300mAh Lipol, tak tam bude o min 80W větší příkon. Ale prostě se mi líbí ,že LiIon můžu bez obav skladovat. Ta kompaktnost baterky má prostě přednost.
I kdyby vydržela do 100 cyklů tak je to neskutečně hodin v luftu, takže lehce vyšší cena za LiIon je naprosto nepodstatná.


Přílohy:
WP_20181203_07_57_57_Pro.jpg
WP_20181203_07_57_57_Pro.jpg [ 91.96 KiB | Zobrazeno 482 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 536 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz