Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 747 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 11:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4144
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Mimo nutné optimalizace celého komplexu od vrtule, (převodovky), motoru, (ESC) až k baterii.
Je obecně (někdy) použitelný způsob k získání potřebného P = I x U použít i cestu U (zde více článků).
Touto cestou vykročily i elektromobily. Když se pak vyvinuly baterie na větší proudy
některé firmy šly cestou řešení "nízko napěťový" systém s menším počtem článků v sérii.
Chce to sice tlustší dráty, ale (i když mi to není úplně jasné) tak se zdá, že méně dokonalejších článků
(případně s větší kapacitou na článek) přináší při konstrukci jisté výhody. Možná taky lepší výslednou spolehlivost.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 22:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2010
Příspěvky: 935
Bydliště: SK
chcem sa opytat je daka moznost chranit LiPol bateriu voci zniceniu vybitim? pouzivam starsie clanky na napajanie zabezpecenia no nechcem ich znicit. alebo je lepsie pouzivat iny tip baterie?

_________________
DJI Phantom 4pro, DJI Spark, DJI Mavic pro


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 23:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4144
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
MarkAurel píše:
chcem sa opytat je daka moznost chranit LiPol bateriu voci zniceniu vybitim? pouzivam starsie clanky na napajanie zabezpecenia no nechcem ich znicit. alebo je lepsie pouzivat iny tip baterie?

Aby šlo rozumně odpovědět musel by jsi dotaz poněkud rozvést.
1) "LiPol bateria - zniceniu vybitim" v době použití nebo v době uložení ?
2) "starsie clanky na napajanie zabezpecenia" Co se stane (důsledek) když odpojíš napajanie zabezpecenia?
_ Obecně v době použití hlídat Umin jednotlivých článků, nebo mít takovou kapacitu a čas, že je dost rezervy.
_ Ty co odejdou v době uložení (kratším cca 6 měsíců) jsou na vyhození.
_ Celkový systém péče a kontroly Li-Pol accu. Včetně delší ukládání s napětím Ustorage cca 3.85V/článek.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 9:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2010
Příspěvky: 935
Bydliště: SK
potrebujem povedzme odstavit napajanie pri 3,5v na clanok pripadne 3,3v na clanok nakolko zabezpecenie tu bateriu uplne vytiahne-znici. Neviem ci som spravne zahliadol, maju 18650 daku ochranu uz v sebe?

_________________
DJI Phantom 4pro, DJI Spark, DJI Mavic pro


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 9:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5709
Bydliště: Vsetín
Myslím že odpověď na tvůj dotaz je toto:

https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... _new_app=y


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 11:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4144
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Lithiové akumulátory (válcové) velikosti 18650 mohou, ale nemusí mít vestavěnou ochranu v každém článku
(Protect Circuit Board / PCB) Kruhový tišťák pod smršťovačkou u kladného nebo (častěji)záporného konce.
Články bývají mírně delší a pod bužírkou je PCB vidět nebo aspoň tušit.
_ 18650 jsou obvykle Li-Ion, Li-Ion HV nebo Li-Fe. Accu Li-Pol jsou obvykle z prizmatických (plochých) článků.
_ Nepoužívají se pro každý článek samostatně na velké proudy Když tak už jako jeden tišťák pro jeden accupack
_ Když PCB odpojí napájení u měřáku či svítilny není to tragické V TX (RX) nebo u napájení modelu to je horší
_ Výhodnější je když accupack chrání vestavěné obvody zařízení. Při nabíjení pak konstrukce nabíječky.

_ baterie 18650 Protected 2600mAh 3,7V Li-ion - s elektronickou ochranou - NAPŘÍKLAD
https://www.gsmcentrum.cz/nabijeci-prumyslova-baterie-18650-protected-2600mah-3-7v-li-ion-s-elektronickou-ochranou-vhodne-pro-svitilny-1
https://www.orbtronic.com/protected-3400mah-18650-li-ion-battery-panasonic-ncr18650B-orbtronic
CHRÁNĚNÉ vs NECHRÁNĚNÉ 18650 ("Protected" and "Unprotected" 18650 Batteries)
https://www.fenix-store.com/blog/what-is-the-difference-between-protected-and-unprotected-18650-batteries/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 08.10.2019 14:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 675
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Nevím, co je to "zabezpecenie", ale dobře navržená elektronika by neměla dovolit zničení akumulátoru podvybitím. Např. klasické zabezpečovací ústředny s 12 V olověným zálohovacím akumulátorem odstavují napájení při cca 10,5 V.

_________________
Všechno, co píšu do diskuze, je pouze můj osobní názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 21.10.2019 13:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 289
Bydliště: Tišnov
Koupil jsem si jeden článek VTC5a na pokusy a zkusit jej trochu potrápit. Chci jej dát vybíjet 30A, Icharger 4010 vybíjí na kanál 130W, to by měl zvládnout. Kolik mám nastavit koncové napětí? Nabíjet 4A? Na jaké všechny hodnoty se mám dále zaměřit? Ri,kapacita,teplota?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 21.10.2019 16:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4144
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@honz74 Pokud jsi provedl ověření, že tvůj VTC5A není "FAKE" měl by jsi se dostat k srovnatelným
výsledkům jako "Mooch (Electron Wrangler)" ve svých testech
Sony VTC5A 2500mAh 18650 Bench Test Results...a fantastic 25A battery!
Discussion in 'Batteries and Chargers' started by Mooch, Jun 4, 2016.
https://www.e-cigarette-forum.com/threads/sony-vtc5a-2500mah-18650-bench-test-results-a-fantastic-25a-battery.746719/

https://www.18650batterystore.com/product-p/sony-vtc5a.htm
https://www.18650batterystore.com/v/files/sony_vtc5a_data_sheet.pdf
_ V tomto vláknu jsi byl "Kde nakupujete lithiové akumulátory 18650 - né šmejdy"
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86781&p=1461478&hilit=vtc5a#p1461478
_ A na tohle si můžeš příležitostně pročíst " Jeti Power ION"
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86466&p=1460776&hilit=vtc5a#p1460776


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 0:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7543
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Žádná elektronika žádnou Lixx baterii neuchrání při dlouhodobým odstavení baterie. Ta elektronika bere neustále z baterie nepatrný proud a když se k tomu přičte samovybíjení starších článků, tak baterie může klesnout pod napětí které ji zničí.
Nemusíme chodit daleko, viz nedávno probíraný vlákno k vysílačovým baterkám Graupner Hott. Tam baterky odcházely tímhle způsobem během skladování mezi výrobou a koncovým prodejem kvůli tomu, že jejich elektronika je dost rychle vybíjela.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 10:36 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9047
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Jde o to, jak je udělaná elektronika.
Mám v archivovaném F3Ačku MaxBEC od JETI a je natvrdo připájen na 2S lionky od JETI cca 1300mAh. S F3Ačkem tak od roku 2010 nelétám, předtím v provozu 3 roky.

Předesílám, že baterky bych v případě obnovy zcela jistě vyhodil a dal nové. Nebudu létat na 10leté aku.

Nicméně jsem před časem jen tak ze zajímavosti cvakl vypínačem a baterky byly ještě naživu a MaxBec ukázal všechny zelené.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 4:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4144
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Moderní CMOS obvody ochrany Li-xxx článků jsou povětšinou navrženy tak, že jejich odběr
je zlomkem předpokládaného samovybíjecího proudu. Takže se na vybíjení accu prakticky téměř nepodílí.
Tím neříkám, že nemohou existovat obvody/aplikace, kde z nějakých důvodů bude odběr větší.
V návodu pro accu s takovým PCB je uveden interval (třeba 6 měsíců) pro nabíjení na Usklad=storage
LC05111CMT Istandby pod 1uA pro 365 dní tedy méně než 10 mAh
https://www.onsemi.com/pub/Collateral/LC05111CMT-D.PDF

_ DW01 Power-Down Current 0.1 uA tedy ještě 10 krát menší než LC05111CMT za rok méně jak 1 mAh
https://www.ic-fortune.com/upload/Download/DW01x-DS-17_EN_53550.pdf


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 747 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz