Kuba78
|
Napsal: pon 17.05.2021 12:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
kolegove, ozivim tema. tak nejak taky zacinam uvazovat o porizeni nabijeciho kvadriku. Pocital jsem ze vyuzitelna kapacita tak do 20ah by me v pohode dostacovala, nabijecka ma vstup xt60 10,5-30V s tim, ze ve vrcholnych okamzicich nabijeni 4 baterek najednou taham do nabijecky tak 250W maximum. co byste doporucili?
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 17.05.2021 13:39 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Za mě je to o ceně za Ah. Osobně doporučuji více než 3články.
Dlouhou dobu jsem recykloval 10S 5Ah sady z F3A modelu. Cena nula a použitelné. Ale postupně odcházejí. Mám lipolku 4S 16Ah z listopadu 2017 a zad´číná se poněkud "zakulacovat".
Lionky mám chvilku, tam dlouhodobé reference nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: pon 17.05.2021 13:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
no na ten tvuj kvadrik jsem koukal, ale jsem liny to pajet, nechat si to tisknout.. takze bych nejradsi koupil neco na eshopu tak jsem to chtel ozivit po 3 mesicich vlakno, co noveho a co bys treba ty ted udelal jinak.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 17.05.2021 14:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
TomasC píše: Za mě je to o ceně za Ah. .... Dlouhou dobu jsem recykloval 10S 5Ah sady z F3A modelu. Cena nula a použitelné. presne tak, vychdadza to za 0 / KWh a zo 4 paralelnych vylietanych nabijem 3 lety novych ... len treba mat po ruke cislo na hasicov a sledovat ci uz balonova uprava nenadobudla ucinnost postacujucu na aerostaticke lietanie
Přílohy: |
DSC06399.JPG [ 90.4 KiB | Zobrazeno 8166 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 17.05.2021 14:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Kuba78 píše: co bys treba ty ted udelal jinak. Udělal bych si delší vodiče s XT60. Už jednou jsem musel zvednout nabíječ a dát ho blíž. Zatím nevím. Zdá se to OK.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 17.09.2021 20:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
tomashr píše: Fakt naprosto super, pro F5J v pohodě jedna sada na víkendový závod, když mám dvě, tak to i krmí mobil a další věci Fakt hodně dobrý nápad, tohle se osvědčilo na 100%. Já kupoval na jaře roku 18, 24 článků. Sestava 6S/4P. A stejně jako ty, nabíjím ze sítě jenom tu nabíjecí baterku i doma. Mě vydrží několik víkendových soutěží a i provoz doma na jedno nabití. Prostě pohoda. I když k tomu není sebemenší důvod, koukám po silnější verzi a víc článcích. Maximum co se mi vejde do nabíjecího kufru. K ničemu to nepotřebuji, tak stále odolávám pokušení kupovat novou sadu za 5+ tisíc.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 01.10.2021 21:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
TomasC píše: Za mě je to o ceně za Ah. Osobně doporučuji více než 3články.
Dlouhou dobu jsem recykloval 10S 5Ah sady z F3A modelu. Cena nula a použitelné. Ale postupně odcházejí. Mám lipolku 4S 16Ah z listopadu 2017 a zad´číná se poněkud "zakulacovat".
Lionky mám chvilku, tam dlouhodobé reference nemám. mě se to paralelní pevně sletované spojení starších lipol taky moc dobře neosvědčilo, používal jsem takové paklíky když jsem začínal s elektrokoloběžkama, když jsem pak přešel na lion, pokud pominu občasné odcházející sekce i při provozování na koloběžce, i když jsem je pak nabil na storage a uložil pro strýčka příhodu, když jsem pro ně po delší době našel uplatnění, stejně byla v těch sadách jedna sekce samovolně vybitá. nakonec jsem ty paklíky znovu rozebral a poskládal z nich samostatné-- 4sady, které spojím paralelně na výstupech pouze když je potřebuji použít-----používám je pro případné nastartování auta v případě, že bych vysosal autobaterii---takto se zatím zdá, že s tím problém není a žádný z článku mi zatím---letos ještě samovolně neodešel. Lionky jsou ohledně paralelního pospojování podstatně odolnější i když kapacitně poskládané pouze tak nějak plus mínus přibližně, jen je potřeba striktně dodržovat ---vybitou sadu co nejdříve alespon trochu dobít--takto jsem dřív pohřbil pár lionkových powerbank, když vypnula jejich ochrana podvybití, tak jsem je nechával nenabité dokud jsem je zase plánovaně nepotřeboval.oni neodešli uplně, ale články ztratili puvodní kapacitu---třeba z 5000ma bylo 500ma. Už si to hlídám i u lion akunářadí, jakmile vybiji pod dvě třetiny a vím, že bych to ted odložil třeba na měsíc, raději hned dobijim.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 24.07.2022 10:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
bida píše: jsi šťastnej člověk,mý LifePo4 12V 20A a 12V 40Ah vydrželi sezoonu,druhou vždy umřely,byly to žluté od Thunder ... jak umřely sem je kuchnul,jak jinak a jeden článek byl vždy KO.Reklama(výrobce )tvrdila že obsahují balanční obvod...prdlajz,nic v tom nebylo...tož jsem si potřebnou sadu poskládal z A123 2.3Ah a běhá při poklesu využitelné kapacity za 12let o 6.5%..kde byla vybíjena až na 2.5V na čl,ano jsem záměrné čuně...Pro použití jiných Life než-li zA123 bych si sadu opravdu poskládal z jednotlivých čl.,Viděl jsem i rozumnou cenu na A123 20Ah... Len tak maly updejt aby si vedel ako sa tie tvoje 20ah lifecka dnes maju, zrovna som ich vcera vystavil do upnej nuly (koncove napetie 12V) a cez noc nabil do plna ... displej ukaze aktualny stav ... nasere, ja viem
Přílohy: |
DSC06825.JPG [ 83.12 KiB | Zobrazeno 3147 krát ]
|
DSC06826.JPG [ 85.53 KiB | Zobrazeno 3147 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 05.10.2022 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Nakonec jsem si taky udělal přenosnou zdrojovou nabijecí baterii z Lion cykobaterky 36/42V, mám to komplet v kufřiku i s modelářskýma nabiječkama plus se mi do spodního patra vešel ještě nějaký základní vercajk. Dnes jsem nabijel docela fest a poprvé jsem sosal opravdu pouze z té jedné 5P 13Ah cyklobaterie 42V a ted si lámu hlavu proč mi začal měnič 40/12V po poklesu napětí cyklobaterky na 35V dávat pod zátěží pouze cca 11V na což poruznu zareagovali modelářské nabiječe vypínáním na základě nízkého vstupního napětí, ale matně asi tuším, ke bude chyba, já jsem nabijel poruznu i současně dvě modelářské 4čl sady napětím 3,5A, tedy 7A, abych testnul co si mohu dovolit chtít po 9A měniči pokud ho budu chladit ventilátorem, ale jaksi mi nedošlo, že když mám měnič nastavený na výstupní napětí cc 13V a nabijím z těch 13V dva 4čl lipol v součtu 7A, tak to na výstupu měniče bude nejspíš víc než 7A a asi i víc, než jeho max výkon 9A Ale jinak spokojenost jak je to všechno pohromadě, že ten 9A měnič trvale ustojí vyšší proudy jsem testnul, tak to možná ještě upravím, aby každý nabiječ měl i svuj měnič, jen je to už zase trošku komplikovanější tak to ještě zvážím, jestli si ten druhý měnič nebrat pouze pokud budu možná ještě někdy potřeba opravdu oba Ono podstatně funkčnější je z té cyklobaterky přez ten jeden měnič pouze udržovat olověnou autobateri abych si ji modelářskými nabiječi nevysosal , tak ještě uvidim, spíš jsem chtěl jen vyzkoušet co mohu po tom měniči chtít pro případ, kdyby to bylo někdy opravdu potřeba a nebyla jiná možnost než nabijet z těch lion cyklobaterií. Příloha:
DF9593ED-7351-4F82-97FE-0A80C760FB17.jpeg [ 97.22 KiB | Zobrazeno 2515 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 13.10.2022 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Tak jsem si ještě dodělal na druhý měnič další už v autě více méně na pevno zdrojovou baterii, opět z cyklosad 36/42V. Z 12V autobaterie jsem napojený na měnič 12/230V, za měničem na pevno připojený cyklonabiječ 230/42V, který jde na výstupu --42V přez programovatelný omezovač kde si mohu nastavit při kolika voltech začne a při kolika voltech přestane dobijet cyklobaterie--používám to už dlouho na uskladnovací dobijení cyklosad, tady jsem navolil maximální nabití 40V a dobijet se sady začnou při poklesu článku na 38V, pokud bych plánoval nějaké akčnější modelářské poletování a dobijení, stačí večer přecvaknout omezení na maximální dobití 42V. O případné podvybití autobaterie by se měla už z principu postarat automatická ochrana podvybití měniče 12/230V, u benzinového auta to zpravidla funguje, u dieslu moc ne, v nejhoršim se dá nastartovat jak benzin, tak i diesel na 4čl lipol, jediný oser, při vysokém podvybití kdy auto nenastartuje se vždy bohužel vymažou paměti stanic v autorádiu, pokud bych s tim měl často problém, tak bych před měnič ještě předřadil nastavitelný reulátor vybití, mám ho taky, používám na měření cyklobaterií, ale zatím to nechci zbytečně překomplikovat. V principu by to ted mělo fungovat tak, že ze začátku pár nabijecích cyklu proběhne z těch cyklobaterií, jakmile ale na nich padne napětí pod 38V, sepne cyklonabiječ a začnáu nabijet z autobaterie dokud ji nevysosám na tolik, než vypne měnič 12/230V který napájí nabiječku cyklobaterie, od ted teprve začnu sosat z cyklobaterií co dají. Ty cyklobaterie na pevno v tom autě potřebuji hlavně na zimní kempování, jen jsem to loni měl vyřešené blbě stylem že cyklobaterie dobijeli autobaterii a za autobaterií jsem měl teprve měnič 12/230V na televizi a jiný věci napájené z 230V--jako třeba nabiječky nářadí, bo neustálé datlování modelářského nabiječe pro dobití akunářadí je neskutečný oser. Uvidim časem, ale myslim, že to bude v poho fungovat. Příloha:
E3CDED4B-A77A-430A-AD04-F745D2C8AA9C.jpeg [ 106.75 KiB | Zobrazeno 2362 krát ]
Přílohy: |
49D93033-D51F-44CC-B11C-DE4208A70FCF.jpeg [ 119.09 KiB | Zobrazeno 2362 krát ]
|
83CA5170-996F-42FE-895C-6819728455E1.jpeg [ 123.55 KiB | Zobrazeno 2362 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|