Autor |
Zpráva |
Sejny
|
Napsal: stř 21.03.2012 22:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 25.9.2008 Příspěvky: 174
|
No já jsem si dovolil hodně Alfa 155 1.8 benzín. Batertka úplně na nule(zůstalo zaplé světýlko v interiéru). Vzal jsem na to rok starou LiPo Zippy 4s 5200mAh 30C a točila parádně Ta samá aku o něco později nahodila Octavii II 1,9tdi jakoby nic.
_________________ TRX E-Revo, NEU 1515, eZRun 80A, Futaba 3PM, iCharger 3010B, Mystery B6, Schulze LiPoCard. TRX Revo 3.3 5309, TRX E-Revo VXL. Sbírám Traxxasy :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
twint
|
Napsal: pát 03.06.2016 20:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2008 Příspěvky: 334 Bydliště: Blansko
|
Aktuální zkušenost, Na letišti po dolitani sednu do auta, startuju a nic:-D. Vzal sem 3S 2200mah, 25C, napojil na baterku v aute, otočil klíčkem a naskocilo to.
_________________ HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo 3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 05.01.2019 16:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Poslední dobou jak trochu přituhlo,používám 3s 2200 lipol paralelně zapojenou k autobateri.Vždy spolehlivě nastartuju.Bez tohoto autobaterie sotva točí,někdy to ani nestačí k nastartování.
Moje auta jsou vždy do hodnoty 30 000 jen na náhodné občasné popojíždění a i nová autobaterie se tedy brzy dostane do stavu že v zimě to nedává.Znamenalo to tedy několikrát za zimu baterii odpojit,donést 100 metrů do paneláku,nabít a zpět.Ale žádná záruka že nastartuju když bude potřeba.
Autobaterie je ve stavu kdy sotva točí ale po zahájení nabíjení různé nabíječky po pár vteřinách hlásí že je nabito.
Pro mě je důležitý že to s tou lipolkou funguje.Píšu to proto že jsem si všimnul něčeho co je mi trochu divný.
Nabitou lipol 4,2v na článek připojím,jdu nastartovat.Startuju 3 vteřiny motor naskočí,jdu odpojit lipol.To může trvat tak 10 vteřin.Odpojenou lipol změřím a má 4,4V na článek.Liší se to od kusu použité lipol ale pohybuje se to od 4,25 do 4,4V.
To dokáže alternátor za takovou chvíli takhle nabít?
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 05.01.2019 17:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
A proč by nebyl? Nabíjení je v autě nastavené zhruba na 14V. Děleno 3 je 4,67V/čl. a alternátor se snaží co nejrychleji to napětí udržet, takže tam může téct proud i 100A. Takový způsob bych asi neriskoval. To odpojení LiPolky by muselo být okamžité.
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka JR
|
Napsal: sob 05.01.2019 17:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.12.2013 Příspěvky: 546 Bydliště: Rokycany
|
Lark píše: A proč by nebyl? Nabíjení je v autě nastavené zhruba na 14V. Děleno 3 je 4,67V/čl. a alternátor se snaží co nejrychleji to napětí udržet, takže tam může téct proud i 100A. Takový způsob bych asi neriskoval. To odpojení LiPolky by muselo být okamžité. V klidu, pokud neprošlápneš plyn jako divoch, altík toho zas tolik nedá. Max. 10A a to vyžere olovo. Stalo se mi taky na letišti, že jsem si vybil auto na moc, připojil jsem slušnou 5000 20C a dvoulitrová Octávka šla hned. Na druhou stranu zaparkovaná vybitá a studená Fabia neměla šanci ani s tou 5000vkou. Musel jsem normálně nabíjet. Jinak při tom připojování 3S ani nic moc jiskra.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 05.01.2019 17:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Jirka JR píše: V klidu, pokud neprošlápneš plyn jako divoch, altík toho zas tolik nedá. Max. 10A a to vyžere olovo. Stalo se mi taky na letišti, že jsem si vybil auto na moc, připojil jsem slušnou 5000 20C a dvoulitrová Octávka šla hned. Na druhou stranu zaparkovaná vybitá a studená Fabia neměla šanci ani s tou 5000vkou. Musel jsem normálně nabíjet. Jinak při tom připojování 3S ani nic moc jiskra. Já bych v klidu nebyl. Napsal totiž: "Autobaterie je ve stavu kdy sotva točí ale po zahájení nabíjení různé nabíječky po pár vteřinách hlásí že je nabito." Tudíž je po smrti, má vnitřní odpor jako blázen a pokud to altík osolí, to nepobere nic. Valí to rovnou do těch LiPolek...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 05.01.2019 17:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nikdy jsem to neměřil, ale moc se mi tomu nechce věřit, protože to napětí mi to drží i při volnoběhu, rozsvícených světlech, zapnuté klimošce, vyhřívání sedaček a podobně (Yeti 2L TDI), a už mám tu baterku taky na hranici (6 let). A pokud jsou ty baterky dobře propojené, tak ten proud se rozdělí do obou, podle jejich napětí a vnitřního odporu.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 05.01.2019 17:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Lark píše: To odpojení LiPolky by muselo být okamžité. To by šlo vyřešit jedině delšími kabely od baterky vyvedenými do interieru auta.Asi 50cm.Určitě pohodlnější než zvedání haupny a vylézání z auta kvůli odpojení ale nevím o kolik by se snížila ůčinnost takového systému.Samozřejmě by se mi to líbilo víc.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 05.01.2019 18:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Lark píše: nebylo by lepší tu chcíplou baterku nahradit novou? V současné chvíli ne.Pokud neprojde za 3 měsíce technickou,jde do šrotu. Jinak dík za reakce,třeba zas pomůžou v budoucnu jiným v podobné situaci.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 05.01.2019 18:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
No ono by stačil modul odpojovače nabíjení, na ebay otázka cca 150kč
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: sob 05.01.2019 18:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Jirka JR píše: V klidu, pokud neprošlápneš plyn jako divoch, altík toho zas tolik nedá. Max. 10A a to vyžere olovo.
Nemáš pravdu. Změř si to někdy. Alternátor 160A mi na volnoběh dává 130A. Možná víc, ale už jsem neměl co zapnout. No....zapomněl jsem na vyhřívání zadního okna, takže ještě by to asi pár Ampér dalo. U druhého auta nemám změřený proud, ale i když zapnu všechno na elektriku (čti do čeho vedou dráty) tak napětí na volnoběh se drží mezi 14,8-15V. Měřeno hned po nastartování, AGM +řízené dobíjení. S ohledem na spotřebiče to rozhodně není pod 100A. Alternátor má výkon 180A. Pokud by Tě zajímal i proud, můžu to zítra změřit. Dnes už se mi do garáže nechce. A abych se vrátil k původní otázce. Porovnej si odpory vybitého PB startovacího akumulátoru a paralelně připojeného 3S LiPol. Prostě po nastartování do té Lipolky teče pár desítek ampér. Neznám to konkrétní auto, jeho výbavu a výkon alternátoru, ale klidně by do té Lipolky mohlo téct i přes 100A. A opět podle typu auta a výkonu alternátoru až s napětím 15V, tedy 5V / článek. S baterkama už jsem zkoušel všechno možný i nemožný, ale na tohle bych odvahu neměl. Snad jen s poučeným pomocníkem, který do sekundy po nastartování Lipolky odpojí a i tak bych se bál ty baterky někde nechat volně ležet. Pokud pomocný zdroj startování , tak 4S /1-2P A123. Nejen rozdíl v napětí 12,6V oproti 14,4V, ale také elektrická a mechanická odolnost.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 05.01.2019 19:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Ještě ůvaha.Pokud je tedy obava o takto přebitou 3s lipol co tedy připojovat 4S lipol? Jak vidím z předchozích příspěvků,nemusel by být problém.Je to renault megane 1999.Minimum elektroniky.V podstatě mi nejde o nic a můžu to zkusit. Kdysi jsem měl asi 6 let trabanta kde bylo vše na 6V. Používal jsem ale akumulátor 12V.Jako většina trabanťáků.Tohle startovalo spolehlivě i při mínus 25 kdy skoro nikdo jiný nevyjel
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: sob 05.01.2019 19:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dagx píše: Ještě ůvaha.Pokud je tedy obava o takto přebitou 3s lipol co tedy připojovat 4S lipol? To by nemusel být problém. Jen by bylo dobré před odpojením pomocné baterky zapnout v autě co nejvíce spotřebičů, odpojit Lipolku a postupně vypínat světla, topení, vyhřívání atd.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: sob 05.01.2019 22:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Co dát 4 čl a silnou diodu (nebo několik paralelně). Do lipolky nic nepustí a do startéru ano. Na těch pár vteřin by to mohly ustát i nijak moc výkonové diody. Třeba tohle by to řešilo za něco přes 100Kč https://www.ebay.com/bhp/diode-10a
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|